• 1
  • 2
2021-11-12, 18:27
Medlem
notyourprincesss avatar
Jag undrar hur ni FUPläsare jobbar er igenom ett protokoll? Och vilka delar i FUPen tycker ni är mest intressanta, varför? Jag brukar läsa protokollen A-Ö. Jag är oftast intresserad av bilderna, särskilt övervakningsbilder på GMs kring brottstillfället när de inte tänker klart och även husrannsakansbilder då man får se hur misstänkta GM bor.

(FB) Domar och förundersökningsprotokoll (FUP)
Citera
2021-11-12, 18:41
Medlem
jesussugers avatar
Trist bara att man aldrig få se nå bilder på den döda,det är gore jag vill ha
Citera
2021-11-12, 19:00
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Trist bara att man aldrig få se nå bilder på den döda,det är gore jag vill ha

Aldrig är ju fel att säga. Det finns en del som har bilder.

Håller annars med om bilder generellt men det behöver inte vara gore.
Citera
2021-11-12, 19:07
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Väldigt sällan, tror jag har läst 2 fuppar med bilder och då har jag ändå läst minst 30st. Brukar oftas va hemlig
Citera
2021-11-12, 19:32
Medlem
notyourprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Väldigt sällan, tror jag har läst 2 fuppar med bilder och då har jag ändå läst minst 30st. Brukar oftas va hemlig

De äldre FUP jag läst brukar vara mer generösa med bilder där tex ansikte är censurerat.. kan tänka mig att i den nervösa tiden vi lever i så censureras mer än vad som behövs
Citera
2021-11-12, 19:32
Medlem
notyourprincesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

Nej bilder är mest intressanta. Har du någon favoritFUP?
Citera
2021-11-12, 20:02
Medlem
systems avatar
Förhör. De är mest intressanta.

Förhör av vittnen och MGM. Oftare vittnen.
Citera
2023-07-22, 14:13
Medlem
Jag brukar bläddra och man fastnar alltid i något menlöst förhör, det mesta är mer intressant än valfri nyhetsblaska
Speciellt kul att läsa om folk som åkt dit många år senare

Använder mkt Ctrl f för att läsa om nåt specifikt

Jag lever ett Svenssonliv men om jag skulle vittna i ett förhör skulle jag direkt tänka på hur det skulle uppfattas i fup
De flesta framstår som femåringar och väldigt otydliga
Citera
2023-07-22, 21:10
Medlem
Det som är mest intressant är hur tömningen av teknikprylar går till och vad de kan få ut av det. Även intressant att läsa polisens olika PM/sammanfattningar om tex person/gängkopplingar, hur dem jobbar/jobbade för att komma fram till olika saker och vilka som kan vara inblandade osv.

Det jag alltid hoppar över är alla resultat och analyser från NFC, det är enormt tråkigt att läsa haha.

Men det bäst är ändå när det finns mycket bilder på allt från de misstänkta till brottsplatsen, övervakningskameror och husrannsakningar.
Citera
2023-07-22, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av usr1
Jag brukar bläddra och man fastnar alltid i något menlöst förhör, det mesta är mer intressant än valfri nyhetsblaska
Speciellt kul att läsa om folk som åkt dit många år senare

Använder mkt Ctrl f för att läsa om nåt specifikt

Jag lever ett Svenssonliv men om jag skulle vittna i ett förhör skulle jag direkt tänka på hur det skulle uppfattas i fup
De flesta framstår som femåringar och väldigt otydliga

Haha kul att du säger det! har själv tänkt på det så många gånger.
Citera
2023-07-22, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeepBeep123
Det som är mest intressant är hur tömningen av teknikprylar går till och vad de kan få ut av det. Även intressant att läsa polisens olika PM/sammanfattningar om tex person/gängkopplingar, hur dem jobbar/jobbade för att komma fram till olika saker och vilka som kan vara inblandade osv.

Det jag alltid hoppar över är alla resultat och analyser från NFC, det är enormt tråkigt att läsa haha.

Men det bäst är ändå när det finns mycket bilder på allt från de misstänkta till brottsplatsen, övervakningskameror och husrannsakningar.
Låter spännande, någon särskild du kommer ihåg?
Citera
2023-07-22, 22:34
Medlem
fido1986s avatar
Intresserad av hur polisen fått nys om brottet, och hur de löst det. Vilka bevis de hittar och hur?

Sen förhören med målsägare och misstänkt gärningsman. Resten brukar jag bara ögna.

Är det sexbrott kan det vara skoj att gå igenom vad som hände.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in