Jag undrar hur ni FUPläsare jobbar er igenom ett protokoll? Och vilka delar i FUPen tycker ni är mest intressanta, varför? Jag brukar läsa protokollen A-Ö. Jag är oftast intresserad av bilderna, särskilt övervakningsbilder på GMs kring brottstillfället när de inte tänker klart och även husrannsakansbilder då man får se hur misstänkta GM bor.
Väldigt sällan, tror jag har läst 2 fuppar med bilder och då har jag ändå läst minst 30st. Brukar oftas va hemlig
De äldre FUP jag läst brukar vara mer generösa med bilder där tex ansikte är censurerat.. kan tänka mig att i den nervösa tiden vi lever i så censureras mer än vad som behövs
Jag brukar bläddra och man fastnar alltid i något menlöst förhör, det mesta är mer intressant än valfri nyhetsblaska
Speciellt kul att läsa om folk som åkt dit många år senare
Använder mkt Ctrl f för att läsa om nåt specifikt
Jag lever ett Svenssonliv men om jag skulle vittna i ett förhör skulle jag direkt tänka på hur det skulle uppfattas i fup
De flesta framstår som femåringar och väldigt otydliga
Det som är mest intressant är hur tömningen av teknikprylar går till och vad de kan få ut av det. Även intressant att läsa polisens olika PM/sammanfattningar om tex person/gängkopplingar, hur dem jobbar/jobbade för att komma fram till olika saker och vilka som kan vara inblandade osv.
Det jag alltid hoppar över är alla resultat och analyser från NFC, det är enormt tråkigt att läsa haha.
Men det bäst är ändå när det finns mycket bilder på allt från de misstänkta till brottsplatsen, övervakningskameror och husrannsakningar.
Jag brukar bläddra och man fastnar alltid i något menlöst förhör, det mesta är mer intressant än valfri nyhetsblaska
Speciellt kul att läsa om folk som åkt dit många år senare
Använder mkt Ctrl f för att läsa om nåt specifikt
Jag lever ett Svenssonliv men om jag skulle vittna i ett förhör skulle jag direkt tänka på hur det skulle uppfattas i fup
De flesta framstår som femåringar och väldigt otydliga
Haha kul att du säger det! har själv tänkt på det så många gånger.
Det som är mest intressant är hur tömningen av teknikprylar går till och vad de kan få ut av det. Även intressant att läsa polisens olika PM/sammanfattningar om tex person/gängkopplingar, hur dem jobbar/jobbade för att komma fram till olika saker och vilka som kan vara inblandade osv.
Det jag alltid hoppar över är alla resultat och analyser från NFC, det är enormt tråkigt att läsa haha.
Men det bäst är ändå när det finns mycket bilder på allt från de misstänkta till brottsplatsen, övervakningskameror och husrannsakningar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!