Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Hur många motiverade soldater kan Ukraina ställa vid frontlinjen tror du jämfört med Ryssland?
Varför utbildas ukrainska piloter nu på F-16?
Vad spelar det för roll och hur mycket kommer dessa kunna att påverka? Om Ryssland demolerar deras flygplatser vilket de till stor del gjort så finns det inte så mycket att flyga ifrån. Kommer de ha tillräckligt med manskap för att strida mot det ryska flygförsvaret?
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det vet jag inte och det vet inte du heller. Men fakta är att Ryssland förlorar fler fordon och har gjort det under praktiskt taget hela kriget.
Nej, som sagt vi vet ju inte som du så korrekt påpekar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Varför har inte pro-ryska OSINTs egna Oryx-räkningar för tror du???? Varför vill inte de räkna bilder på utslagna fordon och presentera dem för oss? Fundera på det ett slag du.
Öh, jo ryssarna har sina kanaler där de presenterar utslagna fordon från båda sidor. Var har du fått detta ifrån? Det är bara att gå in på valfri pro-rysk kanal för att hitta detta. Däremot, som jag påpekat ska dessa tas med en hel del nypa salt då det handlar om krigspropaganda.
De tar ständigt bilder på utslagna fordon och det är ju inte riktigt så att ukrainarna heller i negativ propaganda syfte vill fotografera deras egna förluster. Det är rent efterblivet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ser man på den militära kapaciteten idag så vet varken du eller jag hur den ser ut för någon sida. Så du ser ingenting som jag inte ser.
Det är väldigt enkelt att googla fram nationers militära kapacitet, helhetsbild nej såklart men man kan få ett bra hum om det.