2023-07-22, 11:39
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt flera källor har Ukraina angripit många platser i natt på Krim med missiler och drönare, troligen mest drönare. Det verkar som om många har träffat ammunitionsdepåer och oljecisterner.

I de fallet Ryssland lyckats jamma dom har dom ändå träffat och gjort skada på flera platser.

Det verkar på mig som om Ukraina nu gör Krim till ett osäkert område, Ukraina blir skickligare hela tiden med att hantera drönare och missiler. Det är en utveckling.

En bra taktik då Krim är en ryzk semester-retreat och kreml försökt ge bort gratisresor dit för att upprätthålla skenet. Låt ryzzen få reda på vad Krim egentligen är!
Citera
2023-07-22, 11:39
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Han har beklagat sig över diverse krämpor, bl.a. ryggproblem. Det gjorde han så sent som någon gång på försommaren, då han sa att han har besvär med hälsan och är trött. En del tyckte han var långsammare än vanligt, men på munlädret var det inget fel. Lika svavelosande som alltid.
Döende vet jag inte om jag tycker han framstår som. Han har framträtt regelbundet offentligt.
Nej döende är han nog inte, han nämner dock kärlkramp.
Citera
2023-07-22, 11:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Fantastiskt fin utveckling av kriget! Mer är på väg!
Tusentals dör varje dag och vi hejar på och skickar mer vapen.

Den som ens nämner fred eller förhandling är idiot eller förrädare.
Tvärt om skulle jag säga att de allra flesta här är öppna för fredsförhandlingar när ryssen åkt hem till sig själva. Tror dessutom att resten av världens länder står bakom att snabbt få igång fredsförhandlingar när ryssen åkt hem. Som du skriver är det ingen som gynnas av att Rysslands invasion pågår.
Citera
2023-07-22, 11:41
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Jag tror att jag har besvarat dina funderingar kring Ritter.

Nu gällde det McGregor.
Killen är lite svår att få grepp på. En sak som man funderar över att han är väldigt kategorisk.
Oerhört kategorisk.
Som amerikan och militär, talar han hårt mot sitt eget land och sin(?) president. Det är ovanligt.
Han talar med mycket stark övertygelse. Det kan man inte ta ifrån honom. Det leder också till en slutsats för mig, på slutet.
Hans videos från 8 månader tillbaka talar alla samma språk.
Några alla titlar på upplagda videos.

Ukraine capitulation is on the horizon
Ukraine cannot escape its grim reality
The Lost Opportunities to Leave Ukraine Better Off
Why Ukraine is the West's Fault
The beginning of the end of Ukraine as a country
Ukraine is Not Winning and Will Not Win This War
Alla talar sitt tydliga anti Ukraina språk. Från första dagen.

Ett skäl eller en orsak/bakgrund, till Macgregors inställning, kanske kan hittas i intervjuer med Trish Wood. En kandensisk jounalist
Här uttalas mera politiska motiv. Tydligt anti Neocon och Globalism.
Trish själv är uttalat libertian och hyllar arbetarklassen. Tydlig vänsterprofil m a o.

Men är MacGregor av samma politiska åsikt?
Nej, men det finns saker som förenar. anti Globalism är en länk de emellan.

Macgregor har också en militär konflikt bakom sig. Frispråkig kan man uttrycka det.
Allmänt emot alla utländska inblandningar från USA.
Men han också högt aktad som en god tänkare. Eller var i v f.

2002 hamnade han i konflikt inom det militära, då han ansåg han att man kunde/borde ta (Irak) Bagdad med endast 15 00 man. Att man sedan bara skulle marschera ut och överlåta åt Irakierna att sköta sitt eget land. Detta togs inte väl emot av övriga högre militärer och MacGregor slutade med pension strax efteråt.
1991 som ledare för en pansarregemente, slog han ut Saddams beryktade republikanska garde.
Men han fick inte kredit för detta.
Däremot en underställd vid namn Macmaster fick all kredit och senare befordran.
MacGregors frispråkighet ledde honom till att bli militärhistoriker. Andra fick befordran inom det militära.

Långt inlägg om MacGregor.

Min slutsats om MacGregor, är att han är hämndlysten.
Vad än den amerikanska armen/regeringen gör, är han tvärtom. Stödjer man Ukraina, då kommer inte Macgregor stödja Ukraina.
Macgregor hade om han gjort rätt, varit någon annanstans.
Men hans egenbild och ego var så stark, att alla andra hade fel. Oavsett vad de tyckte/tycker.

En klassisk narccisist?
Men inte många(någon?) av hans videos har visat sig vara rätt. Inte än i v f.
Macgregor är anti Globalist och anti Neokonservatism. Amerika först! Läs: För Trump.
Är man för Trump, är man emot Biden och allt Biden gör.
Sedan har han en oplockad gås med den amerikanska militären.

Så Macgregor ska tas med flera nypor salt.

Trump har han vissa gemensamma värdekopplingar med. Inte minst gränsen mot Mexiko, där han ville inför krigslagar.

Jo, jag har inte följt karln särskilt mycket, men en video såg jag. Noterar dock, till skillnad från andra, att han använder mycket "should", "could" och "if that happens, this will be over in x amount of days".

"Som amerikan och militär, talar han hårt mot sitt eget land och sin(?) president. Det är ovanligt."

Det där är väl väldigt kommunistiskt tänkt av dig? Är man patriot och älskar sitt land, och tycker det går åt helvete, vilket USA gjort (INGEN kan säga att USA mår bra, hela landet är korrupt) så kritiserar man det för man inte vill att det ska gå åt helvete.

Något som hänt med Ukraina-kriget är att man sållat. Nu är det enkelt att se vilka som är hjärntvättade byfånar och som man aldrig kan ta seriöst med någonting. Helt extrema i sina övertygelser, oavsett. Rabiata är ett ord som används ofta som Ukraina-mobben, vilket stämmer bra.

Oftast kritiserar man sitt land, utifrån kärleken till det om man ser att det går åt fel håll eller helt enkelt håller på raseras. Att hålla käften och vara lydig och sprida lögner om att det går bra och att alla andra är fiender och sprider propaganda mot staten är ju rena rama Stalin-metoderna.

MacGregor har sina utmärkelser och sitt CV som väger tungt, tyngre än 99% av de twitter länkar och Ukraina-troll som postas här. Det kan dock vara så att han också börjar känna förakt (precis som trollen här) och börjar sympatisera med "fienden" istället. Där får man värdera.

Finns ganska mycket material och teknologi/hemsidor därute som man kan bekräfta/förkasta påståenden från alla håll ifrån om man orkar. Jag pallar bara inte diskutera med nyttiga idioter som bara accepterar fakta om de stöttar deras narrativ. Objektivitet, borta. Neutralitet, borta. Fakta, borta. Skiner det som inte postas här gott på Ukraina är du ett rysstroll. Jag gillar dock den stämpeln numera. Man får väl inse att det är ett kvitto på att de lågbegåvade tjockisarna är desperata och inte har något annat att komma med.
Citera
2023-07-22, 11:42
Medlem
Kaptagons avatar
Någon ryss som har rökt för nära ett ammunitionslager. Riktigt stor brasa.

https://twitter.com/NOELreports/status/1682680432733704192?t=Sov8os1WOo3sieuxe_KYig&s=19

Även ett flygfält och oljedepå har börjat brinna.

https://twitter.com/front_ukrainian/status/1682666290073288706?t=DGRSAB9X3a-HvWp0seFvlQ&s=19
Senast redigerad av Kaptagon 2023-07-22 kl. 11:47.
Citera
2023-07-22, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tvärt om skulle jag säga att de allra flesta här är öppna för fredsförhandlingar när ryssen åkt hem till sig själva. Tror dessutom att resten av världens länder står bakom att snabbt få igång fredsförhandlingar när ryssen åkt hem. Som du skriver är det ingen som gynnas av att Rysslands invasion pågår.
Ja de måste retirera till sitt eget land och öde. Ett väldigt stort land föresten som de flesta skulle nöja sig med.
Citera
2023-07-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Varken Ryssland eller Ukraina vill ha fred i dagsläget! Båda tror att de kommer att vinna!

Ryssland vet att de inte de kommer vinna. Varför tror du alla Vatniks i tråden helt plötsligt förespråkar fred?

Det kommer ta tid, men Ukraina nöter sakta ner Rysslands engåbgsarmé, samtidigt som de själva får en strid ström av nya vapen. Ryska förlusterna av manskap kommer stiga skarpt när artilleriet och logistiken är alltmer utslaget.

Väst kommer helt enkelt inte acceptera att Putins anfallskrig lönar sig. Inte en millimeter av Ukrainskt land ska de få, de ska köras ut.
Citera
2023-07-22, 11:45
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Du ser alltså inte att detta är green screen?

Kolla på det här! https://youtu.be/zckV1bYrGdQ

Du kan nog räkna både med green screen och hologram. En sak är säker, clownen har aldrig utsatt sig för direkt fara, det kan du vara säker på.
Du läser väldigt illa eller argumenterar ohederligt. Jag ställde en genuin fråga när Zelensky använt green screen varpå du direkt förutsätter att jag påstått att det är fejk (innan jag ens sett ett klipp du refererar till). Om man måste lägga orden i sin meningsmotståndare så säger det ganska mycket.

Jag försökte replikera att green screen i sig inte är felaktigt så länge man inte utger sig från att den är äkta och att rysstroll missvisande använt en uppenbar green screen för att påstå att Zelensky har flytt Kiev. Jag trodde du hade något mer intressant påstått green screen moment som när han är vid fronten eller kanske på Kievs gator med Biden.
Citera
2023-07-22, 11:46
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt flera källor har Ukraina angripit många platser i natt på Krim med missiler och drönare, troligen mest drönare. Det verkar som om många har träffat ammunitionsdepåer och oljecisterner.

I de fallet Ryssland lyckats jamma dom har dom ändå träffat och gjort skada på flera platser.

Det verkar på mig som om Ukraina nu gör Krim till ett osäkert område, Ukraina blir skickligare hela tiden med att hantera drönare och missiler. Det är en utveckling.

Får hoppas de inte dödade civila den här gången då. Men ja, Ukraina börjar bli skickliga på terrorism, bilbomber, minerade försändelser, spränga broar och dylikt. Lite som Al-Qaida vs USA det här mao.
Citera
2023-07-22, 11:47
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
En bra taktik då Krim är en ryzk semester-retreat och kreml försökt ge bort gratisresor dit för att upprätthålla skenet. Låt ryzzen få reda på vad Krim egentligen är!
Ukraina behöver få den där illegala bron till Krim att flyga i luften. När bron faller i bitar kommer världen att jubla. Hade det funkat med massor av long-range-Himars och Storm shadows samtidigt? Tror att enda sättet att nå igenom Rysslands försvar av svartbygget är att chocka dem med tillräckligt mycket missiler på samma gång. Det är så som Palestina ibland fått in en del raketer genom Israels Iron dome.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ja, är det inte fantastiskt? I ett helt år har svensk nyhetsmedia dessutom pumpat på som om Sverige de facto redan var i krig med Ryssland.

"Det alternativ som innebär att Ryssland skulle kunna vinna det här kriget existerar inte, den saken garanteras av NATO" har Stollenberg sagt flera gånger. Ja, då måste det ju vara sant - och därmed är inte heller någon förhandlingslösning möjlig annat än genom att Ryssland lägger sig på rygg...

Ryssland ska UT ur Ukraina. Så är det bara. Ryssland har att välja på att göra det frivilligt eller att blir utdrivna med våld. Inget annat finns på bordet.

Men Vatniks vet att de förlorar kriget så det vill förhandla innan de blir utsparkade. Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vilken stenhård käftsmäll det där är för diktator Putin. Han körde någon sorts chicken race med Sydafrika i hopp om att de skulle välja Ryssland framför väst.

Det var mindre än en månad sedan Putin blev förnedrad av ett för De bosste sök till statskupp av sin egen militär. Undrar vad Putin tänker när han nu sitter och blir bajsad på och hela världen skrattar åt honom? Han kan inte vara på en formtopp just nu.
Sydafrika yttrade sig först sedan de fått veta att Putin ändå inte tänkte komma in person.. Han kommer att hålla tal och delta via videolänk, ungefär som Zello ofta gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in