2023-07-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ok, tack!

Jag tror:
- Medfödd sårbarhet
- Omogen make
- Två små barn födda inom två år
- Jobbar heltid inom HR vilket ibland är knepigt då det handlar om människor och ibland jobbiga relationer (även som administratör)
- Försörjer make och barn
- Maken antingen f- ledig eller arbetslös = stress
- Maken fokuserar på sina intressen; bl.a. skytte
- Hon får dra ett tungt lass med barnen utanför jobbet
- Hon betalar alt. skuldsätter sig så maken kan roa sig
- Han träffar dessutom en ny (gnm. skytte?) kvinna
- Då tappar hon det och gör detta fruktansvärda!

OT:

Jag har varit där och jag vet hur svart det kan kännas men de spärrar som man måste ta sig igenom är väldigt skarpa, så det ska mycket till att gå från en till en. Bildligt talat.

Jag känner mig ganska säker på att du har rätt kring omständigheterna.
Citera
2023-07-22, 02:02
Medlem
Pastelclouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
De kommer från SVT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner

Kolla videon vid 00:30

[i]Obduktionerna av de döda och den tekniska undersökningen av bilen har stärkt åklagarens misstanke om att mamman först sköt barnen, och sedan sig själv. En mängd analyssvar från den tekniska undersökningen återstår innan fallet kan avslutas.

En annan svtartikel säger han ” – Utredningsläget ser bra ut, vi har hållit förhör under dagen och bilden klarnar allt mer, säger Carl-Johan Nordström.”
Vilket jag tolkar som att mamman upplevs av många på samma sätt.

Okej- så vi vet att det är mamman till barnen.
Men nu kommer de undersöka mer teknisk bevisning alltså. (Så det känns knappats 90% klart som han verkar få det att låta som.)
Jag antar för att säkerställa att:
-Det inte är någon annan som iscensatt(är väldigt skeptisk till denna teori)
-Letar mer fingeravtryck/en passagerare kanske?

Dock! Telefoner slog mig snabbt då pejlingen skedde till hennes mobil för att hitta henne och han tidigare sagt att
”– Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständighet som gör det extremt grovt”

Omständigheterna kan ju vara att mamman skickat bilder/videos på barnen eller liknande.

Jag vet inte om inlägget blev rörigt. Det känns så. Jag vill inte lägga fler orimliga teorier om händelsen i denna tråd. Det finns nog av dom.
Svara gärna om det är ett orimligt inlägg!
Citera
2023-07-22, 03:25
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
[i]Obduktionerna av de döda och den tekniska undersökningen av bilen har stärkt åklagarens misstanke om att mamman först sköt barnen, och sedan sig själv. En mängd analyssvar från den tekniska undersökningen återstår innan fallet kan avslutas.

En annan svtartikel säger han ” – Utredningsläget ser bra ut, vi har hållit förhör under dagen och bilden klarnar allt mer, säger Carl-Johan Nordström.”
Vilket jag tolkar som att mamman upplevs av många på samma sätt.

Okej- så vi vet att det är mamman till barnen.
Men nu kommer de undersöka mer teknisk bevisning alltså. (Så det känns knappats 90% klart som han verkar få det att låta som.)
Jag antar för att säkerställa att:
-Det inte är någon annan som iscensatt(är väldigt skeptisk till denna teori)
-Letar mer fingeravtryck/en passagerare kanske?

Dock! Telefoner slog mig snabbt då pejlingen skedde till hennes mobil för att hitta henne och han tidigare sagt att
”– Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständighet som gör det extremt grovt”

Omständigheterna kan ju vara att mamman skickat bilder/videos på barnen eller liknande.

Jag vet inte om inlägget blev rörigt. Det känns så. Jag vill inte lägga fler orimliga teorier om händelsen i denna tråd. Det finns nog av dom.
Svara gärna om det är ett orimligt inlägg!

Jag tror inte att det behövs något så groteskt som att hon skickat videor till maken när hon dödade barnen för att det ska ses som synnerligen grovt. Om jag förstått det rätt så har Glocken hon använde ett magasin på 17 skott, hon kan ha satt flera skott i varje barn för att vara säker helt på att de dör, och det krävs nog inte mycket för att göra dem närmast oidentifierbara. Det är ju möjligt att hon bara sparade en kula till sig själv.
När det kommer till teknisk bevisning kan jag även tänka mig att de ser fingeravtrycken på patronhylsorna - pistolen har gissningsvis förvarats oladdad i skåpet, så hon har sannolikt laddat den själv, och kommer ammunitionen från en originalkartong så kan de ju vara helt utan makens fingeravtryck.
Citera
2023-07-22, 04:39
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Är det verkligen skotthålen från den aktuella bilen? Var kommer de bilderna ifrån?

Jag tror inte heller att det är från den aktuella bilen, hur skulle någon fått tag på dom bilderna, innan utredningen är klar? Det ser ut som vanligt fönsterglas tycker jag.

Bilar brukar ha antigen härdat glas som spricker upp i miljoner småbitar vid minsta skada, eller laminerat glas som består av två glasskivor med en plastfilm emellan.
Gissar att denna bild visar laminerat glas:

https://www.gp.se/image/policy:1.153571:1459609352/169712h1024-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=c452c35
Senast redigerad av sykkelpump 2023-07-22 kl. 04:42.
Citera
2023-07-22, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Jag tror inte heller att det är från den aktuella bilen, hur skulle någon fått tag på dom bilderna, innan utredningen är klar? Det ser ut som vanligt fönsterglas tycker jag.

Bilar brukar ha antigen härdat glas som spricker upp i miljoner småbitar vid minsta skada, eller laminerat glas som består av två glasskivor med en plastfilm emellan.
Gissar att denna bild visar laminerat glas:

https://www.gp.se/image/policy:1.153571:1459609352/169712h1024-jpg.jpg?f=Wide&w=1024&$p$f$w=c452c35
Japp, laminerat är vanligast, här är en äldre Volvo med skotthål (Malexander 1999, bilen kanske några år äldre, registreringsskylten ser äldre ut så kanske 1996-1997). Polisbilar hade laminerat glas redan då, numera har många bilar det. Volvo använder laminerat i vindrutan, står nånstans i tråden att familjen har en Volvo (V50 eller V70)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Ll5WLV/andreas-axelsson-slappt-efter-morden-i-malexander

https://sverigesradio.se/artikel/6718819
Senast redigerad av SirDuke 2023-07-22 kl. 07:14.
Citera
2023-07-22, 07:35
Medlem
Det låter lite samma som den familjen som dödade sin två döttrar där en va sjuk och sedan tog föräldrar sina egna liv, allt va tydligen planerat. Hände för något år sedan.

Sjukt krävs sjuka människor att göra något sånt här.
Citera
2023-07-22, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Det finns inget inget inget som styrker att han träffat ny kvinna. Endast ETT inlägg här på Fb som nämnt detta. Man bör ställa högre krav innan man utgår från detta.
Kan va sant, men lika gärna falskt.

Jag och därför spekulerar vi härinne.
Citera
2023-07-22, 08:40
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
I från det hon själv kände=all världens ondska. Barnen har troligen blivit en förlängning av henne själv och att hennes upplevelse även var barnens upplevelse. Enligt mamman är väl bäst att tillägga. (min spekulation av filicid-suicid)

Tror också att mammor ofta känner precis som du skriver, speciellt när det gäller så små barn.
Däremot tror jag pappor som mördar sina barn vill hämnas, vet inte om det stämmer men det är min känsla
Citera
2023-07-22, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Jag och därför spekulerar vi härinne.

Ja, men man bör då vara tydlig med att det är ett mycket osäkert rykte, och inte försöka få det att framstå som bekräftat.
Citera
2023-07-22, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror också att mammor ofta känner precis som du skriver, speciellt när det gäller så små barn.
Däremot tror jag pappor som mördar sina barn vill hämnas, vet inte om det stämmer men det är min känsla

Tror jag med.

Jag hoppas de sov, kl. var ändå efter 19 när pappan slog larm.

Jag förvarar inte mamman alls, men jag tror ändå att hon var sliten, stressad och kanske psykotisk och mig veterligen har de som drabbas av exv. förlossningsdepression ofta lämnats ensamma i sitt mörker. Dvs, partnern har inte stöttat tillräckligt.

Det räcker att den äldre flickan var väldigt aktiv och att den yngre skrek mycket, så kan det knäcka den starkaste. Utan stöd, dock, då kan det sluta i katastrof.
Citera
2023-07-22, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Tror jag med.

Jag hoppas de sov, kl. var ändå efter 19 när pappan slog larm.

Jag förvarar inte mamman alls, men jag tror ändå att hon var sliten, stressad och kanske psykotisk och mig veterligen har de som drabbas av exv. förlossningsdepression ofta lämnats ensamma i sitt mörker. Dvs, partnern har inte stöttat tillräckligt.

Det räcker att den äldre flickan var väldigt aktiv och att den yngre skrek mycket, så kan det knäcka den starkaste. Utan stöd, dock, då kan det sluta i katastrof.

Eller så var mamman exakt så känslokall. Hon kan ha dödat sina små barn i syfte att skada deras pappa (hämndmotiv för något verkligt eller inbillat). Det "synnerligen grova" (som det inte vore grovt nog!) kan bestå i att hon inte bara i kallt mod mördar sina barn utan att hon också skickar bilder på dem till deras pappa. Vilket förklarar det snabba tidsförloppet från anhörigas larm tills dess att bilen hittades via mammans pejlade mobiltelefon.
Citera
2023-07-22, 10:14
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, speciellt i fall där pappan vill leva.
T.ex Dalaröpappan som skickade sms till mamman medans barnen brann inne: Hämden är ljuv din jävla idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in