2023-07-20, 18:54
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Så varför i hela friden skulle han skjuta sina barn för att han har träffat en ny? Herregud, rena tokerierna här inne. Han hade givetvis varit häktad sedan länge om det hade funnits minsta lilla misstanke. Varför är det så extremt svårt att tro att en kvinna likväl som en man kan vara GM? Vilken värld lever man i när man till varje pris måste hitta att han är skyldig..jag fattar inte det, det ena scenariot mer absurt och verklighetsfrånvänt än det andra.

Jag tycker hela händelsen är absurd.
Skulder eller otrohet kan kanske få en person att ta livet av sig men att även brutalt mörda sina barn är så makabert att jag saknar ord.
Har det framkommit något om hennes psykiska hälsa?
Citera
2023-07-20, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Så varför i hela friden skulle han skjuta sina barn för att han har träffat en ny? Herregud, rena tokerierna här inne. Han hade givetvis varit häktad sedan länge om det hade funnits minsta lilla misstanke. Varför är det så extremt svårt att tro att en kvinna likväl som en man kan vara GM? Vilken värld lever man i när man till varje pris måste hitta att han är skyldig..jag fattar inte det, det ena scenariot mer absurt och verklighetsfrånvänt än det andra.

Eftersom både MGM och dennes partner verkar vara i princip osynliga på nätet och IRL så har extremt lite framkommit som går att diskutera. Ju mindre fakta som finns desto mer vilda blir diskussionerna tänker jag.
Citera
2023-07-20, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt min tanke

Jag tror inte man ska tolka ”under dagen” så bokstavligt.
För vissa slutar kanske dagen kl 16, och kvällen tar vid. För andra slutar dagen kl 22.
Snarare är det nog under dygnet, som avses. Men så säger man ju inte i dagligt tal.
Det som är säkert är att det inte är dagen innan.

Det väldigt sannolika är att försvinnandet upptäcktes när han återkom från träningen och fann ett tomt hus och ett saknat vapen.

Trolig tidslinje
Runt 17 - 17.30. Mannen åker till träningen. Cykel eftersom de bara har en bil.
Omedelbart därefter tar kvinnan vapnet och barnen och åker iväg. Tyder på planerat, ingen impulshandling. Mannen borta minst 1 Tim, vapnet tillgängligt. Bilen hemma.
Dådet utförs runt 18.00. +- 30 min.
Runt 19 återvänder mannen (ev sedd på cykel 19.10) och upptäcker det tomma huset.
Eftersom han ska låsa in sitt vapen, upptäcker han omedelbart att Glock saknas.
Han larmar omgående, och eftersom vapnet saknas så blir larmet omedelbart skarpt.
Strax efter 21 återfinns bilen och HKP landar 21.16
Citera
2023-07-20, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Precis! Han hade träffat ngn ny kvinna och därav blev det som det blev... Men som vanligt när polisen bestämmer sig för en sak så är det ju så.

Jag personligen tror på något HELT annat scenario.
Är man lite smart så kommer man undan med en sådan här grej...Så ni poliser som jag vet läser härinne... Öppna ögonen för att helt ärligt är det inte just flashback som fått er att öppna ögonen även om ni AzLDRIG skulle tala om det för allmänheten.

Det finns inget inget inget som styrker att han träffat ny kvinna. Endast ETT inlägg här på Fb som nämnt detta. Man bör ställa högre krav innan man utgår från detta.
Kan va sant, men lika gärna falskt.
Citera
2023-07-20, 19:06
Medlem
Har ni tänkt på att familjen kanske va med i någon religös församling där man inte ska använda sociala medier etc. Är ni säkra på att det är mamman som är skjuten? På något ställe stod det "barnen och kvinnan är alla hemmahörande i det lilla samhället". Är det en mormor/farmor.
Citera
2023-07-20, 19:08
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Är iaf relativt säker på att mannen initialt skulle ha gripits/anhållits om han inte direkt på ett övertygande sätt kunde påvisa att han inte varit på BP vid tiden för dådet.

Som bekant jobbar polisen utifrån statistiken, om tex en kvinna dödad så ”ska” GM vara en manlig partner/eller ex etc.

Så tänker jag också. Om vi utgår ifrån att det är rimliga poliser som mottagit och bearbetat informationen är det såklart kvinnan som mördat barnen och sig själv.

Men om man är det minsta lilla truecrime-skadad är det lätt att tankarna går åt det mindre sannolika hållet. Dvs att mannen är ett kriminellt mastermind som mördar sin familj och arrangerar ett trovärdigt mord/självmordsscenario. Det förutsätter även dumtröga (american-style) poliser som köper det hela utan vidare utredning. Konstigare saker har ju trots allt skett (även i modern tid).
Citera
2023-07-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Visst kan det vara så. Men jag har forfarande svår att få ihop det ekonomiskt. Att jobba med HR är inget överbetalt yrke, såvida man inte är HR-chef, vilket hon inte var. Att med den lönen försörja två vuxna samt två barn låter tufft. Tänker då att man får avstå från extravaganser. Lite skumt är det ändå enligt mig.

Vad jag kunnat se köpte de huset för 850 000 med de räntor som varit kan de inte haft så hög boendekostnad med så förhållandevis ”billigt” hus. Barn i 1-3 års ålder är väl inte så dyra i drift särskilt om de inte haft dagistaxa.
Citera
2023-07-20, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ma012
Vad jag kunnat se köpte de huset för 850 000 med de räntor som varit kan de inte haft så hög boendekostnad med så förhållandevis ”billigt” hus. Barn i 1-3 års ålder är väl inte så dyra i drift särskilt om de inte haft dagistaxa.

De kan dessutom bundit räntan så de sluppit större kostnadsökningar senaste åren. Jag har lån på knappt 1 miljon på mitt hus och min räntekostnad är ca 3000 i månaden med mina bundna räntor.
Så även om de bara haft hennes inkomst behöver det inte varit kämpigt ekonomiskt.
Citera
2023-07-20, 19:21
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalagern
Ingen som har en nyare bild på pappan till barnen?
Var har du sett bild på pappan? Länka gärna, har helt missat det..
Citera
2023-07-20, 19:25
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan jobbade väl med löneadministration?

Har hon möjligen förskingrat pengar och anmälts?

Jag tror inte man som en frisk människa skulle mörda sina barn och skjuta skallen av sig. Antar att de flesta skulle ta ”slaget”, sona sitt ”brott”. Betala dagsböter och ta en villkorlig dom, hellre än att döda sina barn. För vem vet? Hon kanske hade blivit friad i en domstol? Men det är som sagt notmalfuntade människor. Hade också antagligen vid en fällande dom kunnat få en avbetalning pga sina omständigheter. Men tror en så stor arbetsgivare hade inte gjort en så stor sak av det och fått skit i media.

Tror dom bara hade avskedat henne och bägge parter kommer överens att hon går på dagen, så håller bägge parter tyst om det. Dom slipper massa artiklar och eventuellt förlora kunder och hon kan söka annat jobb.

Men det är vad jag tror. Vet att en kommun gjorde så en gång med en kollega. Gav personen 3 månaders avgångslön, personen går på dagen och inget hamnar i register.
Citera
2023-07-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Var har du sett bild på pappan? Länka gärna, har helt missat det..

Samma namn men ingen har vad jag vet kunna bekräfta om det är han:

https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Flive.staticflickr.com%2F 7379%2Fbuddyicons%2F98159625%40N04_r.jpg%3F1372441 973%2398159625%40N04
Citera
2023-07-20, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Visst kan det vara så. Men jag har forfarande svår att få ihop det ekonomiskt. Att jobba med HR är inget överbetalt yrke, såvida man inte är HR-chef, vilket hon inte var. Att med den lönen försörja två vuxna samt två barn låter tufft. Tänker då att man får avstå från extravaganser. Lite skumt är det ändå enligt mig.

Är man kreditvärdig så har man väl råd med allt man vill ha?
Är väl så ungefär 8/10 hushåll fungerar i nutidens Sverige!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in