2023-07-22, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Enorma mängder kärnvapen har försvunnit sedan kalla krigets genom nedrustning avtal också. Kärnvapenkrig är inte alls längre vad det var.
Såklart inte nej, och lite, eller exakt vad jag pekade på. Det är endast en stackare som sitter fast i 1986 som skulle se ett kärnvapenkrig som permafrost eller 100+ miljoner döda i Washington....de missade DC by the way.

Rena dumheterna från idioter med ryska förhoppningar att ens nämna detta resultat utav denna 1986 års kalkyl. Men som med allt annat de stackarna gör så är det lite för sent, lite för slött, lite för dumt och lite för.......ryskt. Men vi får tacka för lyteskomiken som sig serverad är!
Citera
2023-07-22, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Såklart inte nej, och lite, eller exakt vad jag pekade på. Det är endast en stackare som sitter fast i 1986 som skulle se ett kärnvapenkrig som permafrost eller 100+ miljoner döda i Washington....de missade DC by the way.

Rena dumheterna från idioter med ryska förhoppningar att ens nämna detta resultat utav denna 1986 års kalkyl. Men som med allt annat de stackarna gör så är det lite för sent, lite för slött, lite för dumt och lite för.......ryskt. Men vi får tacka för lyteskomiken som sig serverad är!

Ja, Ryssland har verkligen visat att stora delar av det som de har visat upp de senaste 20 ren har varit potemkinkulisser genom det här tredagarskriget.

Vad gäller kärnvapnen så tror jag mycket av det där inte fungerar längre. Någon har väl sålt bränslet, de har rostat sönder, och någon bonde behövde väl en ny ladugårdsdörr och då passade väl silons lock bra för några rubler under bordet.

Otroligt underutvecklat land.

Riskem att de tar hemma detta krig är obefintlig. De hade chansen de första dagarna, men brände den rejält genom sin inkompetens.

Tack och lov.
Senast redigerad av NisseD 2023-07-22 kl. 01:24.
Citera
2023-07-22, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja, Ryssland har verkligen visat att stora delar av det som de har visat upp de senaste 20 ren har varit potemkinkulisser genom det här tredagarskriget.

Vad gäller kärnvapnen så tror jag mycket av det där inte fungerar längre. Någon har väl sålt bränslet, de har rostat sönder, och någon bonde behövde väl en ny ladugårdsdörr och då passade väl silons lock bra för några rubler under bordet.

Otroligt underutvecklat land.

Riskem att de tar hemma detta krig är obefintlig. De hade chansen de första dagarna, men brände den rejält genom sin inkompetens.

Tack och lov.

Som jag förstått det har ryssen satsat i princip allt dom har på kärnvapen senaste åren. Kanske lite av förklaringen på varför ryska armén ser ut som den gör. Planen var kanske att först bygga upp kärnvapnen, sen armén och sen pusha vidare. Storkonflikter börjar alltid lite för tidigt för dem med stora planer. Det ligger ofta i stora konflikters natur.
Citera
2023-07-22, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Som jag förstått det har ryssen satsat i princip allt dom har på kärnvapen senaste åren. Kanske lite av förklaringen på varför ryska armén ser ut som den gör. Planen var kanske att först bygga upp kärnvapnen, sen armén och sen pusha vidare. Storkonflikter börjar alltid lite för tidigt för dem med stora planer. Det ligger ofta i stora konflikters natur.
"Som du förstått så har de satsat allt på kärnvapen de senaste åren"? Och mitt i detta har du förstås lite mer än ditt urbota dumma AUTOREGLERADE postande om detta här.....Visst? Kan du på något, även det minsta utav vis påvisa VAD i helvete som fått DIG att komma till den slutsatsen? Att " som du förstått blah blah blah"?

För helvete rent ut sagt! Var går gränsen för dumheter här egentligen??

Men JA, PRESENTERA VAR IFRÅN du drog den slutsatsen eftersom att det är den ENDA avdelningen inom den ryska militären som INTE fått ökade anslag de senaste 12 åren.....PRESENTERA DITT underlag!

Tack på förhand
Citera
2023-07-22, 02:00
Medlem
Dharmabums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ska bli riktigt jävla kul sen när vi "pro-ryssar" får rätt när Ukraina har fallit till sista man, och diplomati som kunde löst detta för länge sen, kommer förespråkas av er små nazister och fiender till yttrandefriheten.

Är det inte jobbigt att stämpla alla som "pro-ryssar" osv när fakta kommer ni svaga, lågbegåvade individer inte klarar av? Förstår du inte själv hur pinsamt det är? Allt ni gör med er tid är att sprida dynga och försöka diskreditera och attackera folk som talar neutralt, eller som ni uppfattar det - "pro-ryskt".
.

Verkligheten krusar sig när du kallar oss fiender till yttrandefriheten samtidigt som du bävar av beundran inför det mesta som har att göra med Ryssland, där en förälder till ett barn som ritat en fredsduva riskerar att deporteras.

Det kan väl förresten inte vara dig själv du syftar på när du skriver om folk som talar neutralt? Du som beskrivit Putin som "vårt sista hopp" och startat en hel tråd om hur mäktiga Spetsnaz är. Din posthistorik talar ett ytterst tydligt språk. Att diskreditera personer som parti för Ryssland i den här konflikten är att visa kurage.
Citera
2023-07-22, 02:10
Medlem
Citat:
"eftersom att du FÖRSTÅTT, så borde du ha ett svar snabbare än en isglass smälter i helvetet, så se för helvete till att presentera ORSAKEN och ANLEDNINGEN till hur det kommer sig lika jävla fort som du presenterar genomkorkade inlägg här för orsak som inte göder något ANNAT än den stackars ryssens väl. Det är INTE välkommet här och skall ALDRIG bli eller vara. Rappa på nu! Kväder du ur dig konstateranden så skall du också svara på dem snabbare än fan. Annars är du bara ÄNNU en stackare som sitter här och kväser ur dig rysk propaganda för inget mer än att du TYVÄRR tillåts göra så. Skottpengar på råkor var en lösning på kostnaden för ammunition, så låt det bli standard IGEN.

Jävla idiot till att sitta och förnedra Sverige på grund utav dina förtappade gener
Citera
2023-07-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Kriget är ju ett resultat av att väst inte hörsammat Rysslands ”security concerns” kring bl.a. NATOs utvidgning och USA intressen i dess närområden. Man ser ju på Maidan som en statskupp med starkt stöd från väst.

Det spelar ingen roll hur många gånger ni upprepar det, vatnik. Det blir inte sant i alla fall. Det var ingen statskupp. Alla vet det så sluta tjata; det är rejält tröttsamt.

Klarade ditt översättningsprogram inte att fixa "security concerns"? Det finns en korrekt översättning till svenska men jag ska låta dig leta upp den själv. Inga rubel för dig i dag.

Ryzzlands "security concerns" handlar, som alla normalbegåvade vet, om att de ska få göra vad de vill i deras "närområde". Ingen vill gå med på det längre; folk har tröttnat på ryzzen och vill inte ha med dem att göra längre. Det kan ni så klart inte acceptera så ni svarar på det enda sätt ni kan; med våld.

Vad "väst" har hörsammat och inte är OT. Ryzzland har inte rätt att bestämma över något annat än ryzzland. När ska ni fatta det? Ni bestämmer inte över Ukraina, ni bestämmer inte över Moldavien, ni bestämmer inte över Polen. Ni bestämmer över ryzzland och endast det. Vad är svårt att förstå, vatnik?

Vi har sett en hysterisk ökning av "nya stjärnor" efter att några till har blivit avstängda. Ett tips, i all välmening, är att försöka komma med något ungefär nytt. De flesta av era lögner har avhandlats redan. Ni är uppenbarligen så desperata att det enda ni kan göra är att sabotera diskussionen. Det får i alla fall mig att bli nyfiken på hur uselt kriget går för er. Har du någon info, vatnik? Var inte blyg nu; du är ju "anonym".
Citera
2023-07-22, 02:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Har du en psykiatrisk diagnos, eller är du bara tilbakastående? Fan vad man tröttnar på alla psykfall här i tråden. Putin har satsat stort på kärnvapen, Belgorod tex. Med dina diagnoser vet du vel knappt vad Belgorod är, vet faktiskt inte varför jag orkar svara en psykpatient som dig.

Tror du att du deltar i kriget?
Putin har absolut satsat på kärnvapen, men med tanke på vilken usel rysk armé och flotta vi sett så här långt så är det ingen som har stora förväntningar på kärnvapnen. Kommer det över huvud taget gå att skjuta iväg ett ryskt kärnvapen, eller kommer de sjunka som kryssaren Moskva?

Sen behöver du få kontroll på språken och översättningsprogrammen, vatnik. ”Tillbakastående” är norska.
Citera
2023-07-22, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Putin har absolut satsat på kärnvapen, men med tanke på vilken usel rysk armé och flotta vi sett så här långt så är det ingen som har stora förväntningar på kärnvapnen. Kommer det över huvud taget gå att skjuta iväg ett ryskt kärnvapen, eller kommer de sjunka som kryssaren Moskva?

Sen behöver du få kontroll på språken och översättningsprogrammen, vatnik. ”Tillbakastående” är norska.

Jag är norsk, min svenska är tyvärr allt annat än bra. Så är det bara.

Ja, Putin har satsat på kärnvapen, det är sanningen. Men jag är överbevisad om att det här kriget kommer avslutas i Ukraina. Det blir inget kärnvapenkrig. Problemet nu är minfält och noll kontroll i luften. En nästan omöjlig uppgift att lösa. Den enda fördel Ukraina har i nuläget, om man inte räknar med typ Himars är att frontlinjen är jävligt lång. Ukrainarna kan själv välja vart dom går all in.
Citera
2023-07-22, 02:46
Medlem
Citat:
Tack för kloka ord och ett fint bidrag i debatten.
För all del, för all del. nästa gång tar vi den såsom du förespråkar ok. Handladdat och utan SKITSNACK från ytterligheternas stackare. Som sagt - Prata gärna om kriget eller krigen ja, men sitt inte som en stackare ala' ISTVAN och snacka rakt emot SVERIGES väl och välmående. Den rätten har du inte och kommer ALDRIG få oavsett om ryssen avancerar i Ukraina eller ej. Rätt är rätt och det behöver inte några desperata inlägg om idioti eller psykofarmaka för att be a "boned down reality, MEASTRO"!

Här....jag hittade en jäkligt bra dokumentär som beskriver ONÖDIGHETEN i ditt förfarande här. Den handlar om Ukraina och dess morgondag. Mycket informativ!

https://www.youtube.com/watch?v=vLGh4PCa9GI&ab_channel=TomWaits
Citera
2023-07-22, 02:55
Medlem
Drozds avatar
Sjuukt stort svampmoln när ett ammunitionslager går i luften i Zjytomyr:

https://www.bitchute.com/video/lOgjnjqUOM6j/

Aj, aj, ryssen slår till där det gör som ondast, nämligen mot den trånga sektorn ammo...
Senast redigerad av Drozd 2023-07-22 kl. 03:20.
Citera
2023-07-22, 03:15
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det spelar ingen roll hur många gånger ni upprepar det, vatnik. Det blir inte sant i alla fall. Det var ingen statskupp. Alla vet det så sluta tjata; det är rejält tröttsamt.

Klarade ditt översättningsprogram inte att fixa "security concerns"? Det finns en korrekt översättning till svenska men jag ska låta dig leta upp den själv. Inga rubel för dig i dag.

Ryzzlands "security concerns" handlar, som alla normalbegåvade vet, om att de ska få göra vad de vill i deras "närområde". Ingen vill gå med på det längre; folk har tröttnat på ryzzen och vill inte ha med dem att göra längre. Det kan ni så klart inte acceptera så ni svarar på det enda sätt ni kan; med våld.

Vad "väst" har hörsammat och inte är OT. Ryzzland har inte rätt att bestämma över något annat än ryzzland. När ska ni fatta det? Ni bestämmer inte över Ukraina, ni bestämmer inte över Moldavien, ni bestämmer inte över Polen. Ni bestämmer över ryzzland och endast det. Vad är svårt att förstå, vatnik?

Vi har sett en hysterisk ökning av "nya stjärnor" efter att några till har blivit avstängda. Ett tips, i all välmening, är att försöka komma med något ungefär nytt. De flesta av era lögner har avhandlats redan. Ni är uppenbarligen så desperata att det enda ni kan göra är att sabotera diskussionen. Det får i alla fall mig att bli nyfiken på hur uselt kriget går för er. Har du någon info, vatnik? Var inte blyg nu; du är ju "anonym".

Fast det är ju inte fel det personen skriver, utifrån Rysslands sett att se det hela så är ju det exakt så som det gått till. Det är ju även detta som är det stora problemet när det kommer till ett fredsavtal, Ryssland och Ukraina delar inte historien om hur konflikten startade det i sig gör det svårt om inte omöjligt att få till ett fredsavtal utan att ena parten försvagas REJÄLT. För att kunna lösa en konflikt måste man även förstå parternas perspektiv, med detta menar jag inte att man måste hålla med om det utan endast att man måste förstå vart sin motpart kommer ifrån.

Vi ser detta ofta att användare inte förstår detta när skrivs tex " Zelensky vägrar gå med på en fred och sänder folk till döden" , "Putin vill bara jävlas". Man kan tycka att sidorna är idioter och det är helt fine, men man måste förstå att sidorna har sina anledningar för att inte sluta kriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in