2023-07-21, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Ni som skriver att mannen varit otrogen, ifall det är sant, vad spelar det för roll?

Män och kvinnor är otrogna hela tiden, man skjuter inte sina barn på grund av det. Skärp er för fan och sluta skylla på pappan.

Pappan kan ha satt på 29 andra kvinnor och män det är inte hans fel för det. Men för en mamma med psykiska problem/avsaknad av spärrar etc så KAN det var en trigger. Det tar inte bort hennes ansvar för vad hon gjort! Alla mord sker i ett sammanhang. Samma omständigheter skulle inte göra mig eller dig till mördare.
Citera
2023-07-21, 23:24
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Var?

Här:
https://imgur.com/a/bjcqbG0
Citera
2023-07-21, 23:28
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Pappan kan ha satt på 29 andra kvinnor och män det är inte hans fel för det. Men för en mamma med psykiska problem/avsaknad av spärrar etc så KAN det var en trigger. Det tar inte bort hennes ansvar för vad hon gjort! Alla mord sker i ett sammanhang. Samma omständigheter skulle inte göra mig eller dig till mördare.

Precis! Skulden är hennes, men förklaringen (i hennes värld) är förmodligen någon yttre faktor, något som påverkat henne så pass att detta blev hennes beslut. Och det tar inte bort hennes skuld eller ansvar i frågan. Men någon typ av orsak som leder fram till verkan.
Citera
2023-07-21, 23:31
Medlem
Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Om jag inte missminner mig så gick hon media programmet på gymnasiet. Så de kan nog stämma. Vart deras kontor ligger vet jag ej, men tidningen gör artiklar framför allt i Kungsör, Köping, Arboga.

Stora gatan 12, Köping. Relevant info på sida 2:
https://magazin24.se/e-tidning/
Citera
2023-07-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag blev lämnad 1997 det kostade mig massor ekonomiskt (vi hade en hästgård) och jag hade tre söner som jag bara fick se 9 dagar i månaden efter detta.
Att jag skulle begå mord över besvikelsen är helt jävla otänkbart. Detta är fan facit. I dag bryr jag mig inte ett skit över det som hände 1997 livet går vidare så enkelt. Jag har en ny familj och skaplig kontakt med mina 25 -30 åriga barn från förr.
För att mörda sina egna barn när man är besviken är så otänkbart för en normal förälder.
Bra skrivet...varför ska barnen bli straffade
Citera
2023-07-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Alla har rätt att söka svar på sina frågor om fallet och ingen måste berätta för dig varför man vill veta.

Man får vara nyfiken på vad som orsakade att mamman gjorde som hon gjorde, mänskligt och naturligt att söka svar på varför människor gör som de gör.

Att en mamma mördar sina barn och begår självmord är sällsynt i Sverige
, självklart vill allmänheten veta varför.

Känner du till motivet till morden kan du väl berätta?
Jag har ingen aning om motivet. Men jag är tacksam att jag insett att jag är lika nyfiken som andra här i tråden. Ännu mer tacksam över att vi inte har "rätt" att få veta allt i såna här fall i vårt land.
Citera
2023-07-21, 23:35
Medlem
Känner ej till omständigheterna men hur har man hjärta att ta sitt egna liv men ännu mer livet av två oskyldiga barn som ej kan värja sig. Fyfan.
Citera
2023-07-21, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag kollade lite på skotthålen i rutan.

Varför är det grönt på flera ställen.
Är glaset grönt när det spricker?
Någon som vet.

Eller... Är det färgat från en annan färg, typ P-shop.
Är det verkligen skotthålen från den aktuella bilen? Var kommer de bilderna ifrån?
Citera
2023-07-21, 23:42
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken

Jo såklart, men det blir ju inte mannens fel ändå.
Citera
2023-07-21, 23:46
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Är det verkligen skotthålen från den aktuella bilen? Var kommer de bilderna ifrån?

De kommer från SVT
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner

Kolla videon vid 00:30
Citera
2023-07-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jösses, 170 sidor med bara spekulationer.. Någon var väl trött på livet och ville ha med sin familj.

Och där fick vi en spekulation till.
Citera
2023-07-21, 23:47
Medlem
Citat:
Jo såklart, men det blir ju inte mannens fel ändå.

Nä exakt, det är ju det jag säger! Det är det som de allra flesta här säger som diskuterar olika bakomliggande faktorer som pengar/mannens otrohet etc. Det handlar inte om att flytta skulden det handlar om att försöka förstå hur något oförståeligt kan hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in