2023-07-21, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Ja, enligt många flashbackare så är det alltid synd om en mamma som dödar sitt/sina barn. Självklart har pappan drivit henne till detta och det är helt och hållet pappans fel att mamman dödat barnen.

Om det skulle vara pappan istället som dödar barnen så är han ett jävla svin som borde suttit på psyk. Där talas det inte om mammors ev drev.

Om en pappa flera gånger anmält mamman för misshandel så skulle jag se det som en möjlig utlösande faktor. Om mamman i det här fallet skickat sms till pappan där det står ”Rätt åt dig din jävel” - ja då skulle hon kvalificera in som en jäkla svin. Oavsett så är det av intresse vad som lett fram till morden.
Citera
2023-07-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Även om det är s.k. uppklarat så skulle i vart fall jag ändå vilja veta mer.
Ett varför vore fint.

Som jag ser det så är den troligaste förklaringen att hon inte såg någon annan utväg. Jag tror inte att det var hämnd (för då hade hon hellre gjort det hemma så att pappan fått hitta dem). Jag tror att hon av någon anledning kände att läget var totalt hopplöst och att det inte fanns något annat/ bättre alternativ.
Usch så gruvligt. Det går inte ens att föreställa sig. ETT skott kan jag föreställa mig att man ändå skulle kunna förmå sig till, mot sig själv alltså, men att skjuta först ett barn och bevittna konsekvenserna och sen göra om det en gång till. Och SEN skjuta sig själv. Nä det är totalt och fullständigt obegripligt.
Om hon inte kände att hon räddade dem på det viset.
Då vill man ju verkligen veta vad hon isf trodde sig rädda dem från?
Nej vet du, ingen utomstående har med det att göra. Varför vill vi veta? Ren och skär nyfikenhet. Det finns ingen mer avancerad anledning än så.
Citera
2023-07-21, 22:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Det finns ingenting att förstå när man mördar sina barn, hon kunde ha skjutit sig själv istället!
Hon kunde ha lämnat över sina barn till soc, släktingar osv.

Pappan är verkligen ingen ursäkt, man får hjälp i sverige när det gäller barn, då är det akut!

Varför finns det ingenting att förstå?

Menar du att det inte kan finnas förklaringar till varför mamman dödade sina barn och sig själv?

Vad mamman kunde ha gjort är en sak, varför hon inte gjorde det är en annan.

Tänkte till lite innan du citerar och svarar mig i affekt.
Citera
2023-07-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisk0
Det fanns någon med hennes gamla namn anställd på lokaltidningen M*g*zin24 i Kungsör (kan även ha haft kontor i Arboga?) åtminstone mellan 2008 och 2015, är det samma person?

Om jag inte missminner mig så gick hon media programmet på gymnasiet. Så de kan nog stämma. Vart deras kontor ligger vet jag ej, men tidningen gör artiklar framför allt i Kungsör, Köping, Arboga.
Citera
2023-07-21, 22:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum
Nej vet du, ingen utomstående har med det att göra. Varför vill vi veta? Ren och skär nyfikenhet. Det finns ingen mer avancerad anledning än så.

Alla har rätt att söka svar på sina frågor om fallet och ingen måste berätta för dig varför man vill veta.

Man får vara nyfiken på vad som orsakade att mamman gjorde som hon gjorde, mänskligt och naturligt att söka svar på varför människor gör som de gör.

Att en mamma mördar sina barn och begår självmord är sällsynt i Sverige
, självklart vill allmänheten veta varför.

Känner du till motivet till morden kan du väl berätta?
Citera
2023-07-21, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediastinum

Likväl är du här och har bidragit liksom oss andra till tråden.
Och precis som för alla andra så har din egen nyfikenhet tagit dig hit.

Däremot kan jag köpa att vi har olika stora behov av att förstå vad/varför, men med det sagt så tror jag att människan i stort har ett behov av att förstå. Jag har det. Sen om det enbart beror på nyfikenhet eller om det är mer mångbottnat än så- spelar det någon större roll?
Citera
2023-07-21, 22:45
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Har du länk?

Det finns inget märkvärdigt i de få artiklarna hon skrivit, och det är inga bilder på henne där, verkar främst som att hon skrivit notiser och sånt, 1-2 paragrafer, sånt som nya på tidningarna brukar få göra, inga kolumner eller så där man får betalt per ord eller sådant. Men sök på hennes gamla namn på sidan m*g*zin24.se (*=a) så kommer fyra artiklar upp, typ om loppmarknader i folkets hus, en plånboksstöld och sånt.
Främst var det för att försöka reda ut vad hon sysslat med mellan skolan (där vi ju fått lite inblick från gamla klasskamrater) till 2016 som jag tror är det äldsta folkbokföringsspåret som dykt upp hittills.
Men om det är hon kanske det kan ge uppslag för mer att leta efter.
Citera
2023-07-21, 22:47
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Om jag inte missminner mig så gick hon media programmet på gymnasiet. Så de kan nog stämma. Vart deras kontor ligger vet jag ej, men tidningen gör artiklar framför allt i Kungsör, Köping, Arboga.

Tack, det låter inte helt orimligt då alltså. De har inte mer information om henne på sin hemsida än att namnet har signerat en handfull artiklar under de åren.
Citera
2023-07-21, 22:52
Medlem
Fibonaccitals avatar
Jag kollade lite på skotthålen i rutan.

Varför är det grönt på flera ställen.
Är glaset grönt när det spricker?
Någon som vet.

Eller... Är det färgat från en annan färg, typ P-shop.
Citera
2023-07-21, 23:06
Medlem
Poddes avatar
Ni som skriver att mannen varit otrogen, ifall det är sant, vad spelar det för roll?

Män och kvinnor är otrogna hela tiden, man skjuter inte sina barn på grund av det. Skärp er för fan och sluta skylla på pappan.
Citera
2023-07-21, 23:07
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag kollade lite på skotthålen i rutan.

Var?
Citera
2023-07-21, 23:14
Medlem
cerns avatar
Jösses, 170 sidor med bara spekulationer.. Någon var väl trött på livet och ville ha med sin familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in