2023-07-21, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Precis, växte säkert också upp snabbt och har förmodligen tagit stort ansvar hela sitt liv. Som bäddat för utbrändhet i bästa fall...

Så tragiskt detta. 😭💔

Så när en kvinna skjuter någon är där massa ursäkter och förklaringar? När en man gör det samma så är där inga hur tragisk uppväxt mm denna haft? Eller missförstår jag tråden?
Citera
2023-07-21, 18:45
Avslutad
Jag blev lämnad 1997 det kostade mig massor ekonomiskt (vi hade en hästgård) och jag hade tre söner som jag bara fick se 9 dagar i månaden efter detta.
Att jag skulle begå mord över besvikelsen är helt jävla otänkbart. Detta är fan facit. I dag bryr jag mig inte ett skit över det som hände 1997 livet går vidare så enkelt. Jag har en ny familj och skaplig kontakt med mina 25 -30 åriga barn från förr.
För att mörda sina egna barn när man är besviken är så otänkbart för en normal förälder.
Senast redigerad av llars67 2023-07-21 kl. 18:47.
Citera
2023-07-21, 19:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag blev lämnad 1997 det kostade mig massor ekonomiskt (vi hade en hästgård) och jag hade tre söner som jag bara fick se 9 dagar i månaden efter detta.
Att jag skulle begå mord över besvikelsen är helt jävla otänkbart. Detta är fan facit. I dag bryr jag mig inte ett skit över det som hände 1997 livet går vidare så enkelt. Jag har en ny familj och skaplig kontakt med mina 25 -30 åriga barn från förr.
För att mörda sina egna barn när man är besviken är så otänkbart för en normal förälder.
Ja, just därför är det så svårt att förstå filicid-suicid. Går inte att sätta sej in i det.
Citera
2023-07-21, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Så när en kvinna skjuter någon är där massa ursäkter och förklaringar?

Kan inte alla som kör det här dravlet bara lägga ner?! Man vill försöka förstå- oavsett om en man eller kvinna är MGM. Det är inte att ursäkta. Möjligtvis förklara.
Rent statistiskt och generellt så har motivet för mord på egna barn sett olika ut beroende på om mamman eller pappan är den som utför dådet.

Vi som vill fortsätta spekulera kring motivet kan väl få göra det? Ni som inte vill det kanske bara kan hitta en annan tråd.
Citera
2023-07-21, 19:54
Medlem
Citat:
Så när en kvinna skjuter någon är där massa ursäkter och förklaringar? När en man gör det samma så är där inga hur tragisk uppväxt mm denna haft? Eller missförstår jag tråden?

😂😂 eller hur! Människor är tragiska, alltid massa ursäkter när det gäller psykfall till kvinnor. Alla som sitter och försvarar henne är lika delaktiga i barna morden och kommande.
Citera
2023-07-21, 20:07
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Även om det är s.k. uppklarat så skulle i vart fall jag ändå vilja veta mer.
Ett varför vore fint.

Som jag ser det så är den troligaste förklaringen att hon inte såg någon annan utväg. Jag tror inte att det var hämnd (för då hade hon hellre gjort det hemma så att pappan fått hitta dem). Jag tror att hon av någon anledning kände att läget var totalt hopplöst och att det inte fanns något annat/ bättre alternativ.
Usch så gruvligt. Det går inte ens att föreställa sig. ETT skott kan jag föreställa mig att man ändå skulle kunna förmå sig till, mot sig själv alltså, men att skjuta först ett barn och bevittna konsekvenserna och sen göra om det en gång till. Och SEN skjuta sig själv. Nä det är totalt och fullständigt obegripligt.
Om hon inte kände att hon räddade dem på det viset.
Då vill man ju verkligen veta vad hon isf trodde sig rädda dem från?
I från det hon själv kände=all världens ondska. Barnen har troligen blivit en förlängning av henne själv och att hennes upplevelse även var barnens upplevelse. Enligt mamman är väl bäst att tillägga. (min spekulation av filicid-suicid)
Citera
2023-07-21, 21:00
Medlem
fisk0s avatar
Det fanns någon med hennes gamla namn anställd på lokaltidningen M*g*zin24 i Kungsör (kan även ha haft kontor i Arboga?) åtminstone mellan 2008 och 2015, är det samma person?
Citera
2023-07-21, 21:09
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk0
Det fanns någon med hennes gamla namn anställd på lokaltidningen M*g*zin24 i Kungsör (kan även ha haft kontor i Arboga?) åtminstone mellan 2008 och 2015, är det samma person?

Har du länk?
Citera
2023-07-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Tragiskt att välja fel man att föra generna vidare med

Ja! Men inte alltid man kan se det innan det är försent tyvärr.
Citera
2023-07-21, 21:19
Medlem
Även om utredningen läggs ned av åklagaren, görs det ingen annan utredning?
Att två barn blir dödade av en förälder borde väl vara något som andra myndigheter vill utreda, typ haveriutredning.

För övrigt är jag skeptiskt till att en mor gör något sådant pga en otrohetsaffär.
Jag tror mer på vanföreställningar eller psykos.

Kära nån, stackars familj. Stackars barn.
Citera
2023-07-21, 21:21
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Kan inte alla som kör det här dravlet bara lägga ner?! Man vill försöka förstå- oavsett om en man eller kvinna är MGM. Det är inte att ursäkta. Möjligtvis förklara.
Rent statistiskt och generellt så har motivet för mord på egna barn sett olika ut beroende på om mamman eller pappan är den som utför dådet.

Vi som vill fortsätta spekulera kring motivet kan väl få göra det? Ni som inte vill det kanske bara kan hitta en annan tråd.

Det finns ingenting att förstå när man mördar sina barn, hon kunde ha skjutit sig själv istället!
Hon kunde ha lämnat över sina barn till soc, släktingar osv.

Pappan är verkligen ingen ursäkt, man får hjälp i sverige när det gäller barn, då är det akut!
Citera
2023-07-21, 22:03
Avslutad
Citat:

Ja, enligt många flashbackare så är det alltid synd om en mamma som dödar sitt/sina barn. Självklart har pappan drivit henne till detta och det är helt och hållet pappans fel att mamman dödat barnen.

Om det skulle vara pappan istället som dödar barnen så är han ett jävla svin som borde suttit på psyk. Där talas det inte om mammors ev drev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in