Ja om det är tabu att skriva ett mer positivt laddat ord så går väl extrem bra att använda.
Hur trög är du? Det extrema slår inte bara i positiv riktning. Eliten inom det mesta är män, likaså bottenskrapet. Eller du kanske tycker det är positivt att vara korkad?
Hur trög är du? Det extrema slår inte bara i positiv riktning. Eliten inom det mesta är män, likaså bottenskrapet. Eller du kanske tycker det är positivt att vara korkad?
Nu diskuterar vi inte bottenskrapet. Vill du göra det så skapa en egen tråd. Här diskuteras eliten.
Den manliga eliten
Sen är jag inte säker på att du har rätt. Kvinnor och mäns bellcurve på IQ är likvärdiga men mäns ligger en aning högre. I snitt så är kvinnor och män lika men någon procent av männen är högre, och någon procent av kvinnorna är ensamma i botten. Men kan ha fel och mäns bellcurve är bredare än kvinnors. Jag är inte lika känslomässigt investerad som du är.
Senast redigerad av krautbrain 2023-07-21 kl. 20:48.
Nu diskuterar vi inte bottenskrapet. Vill du göra det så skapa en egen tråd. Här diskuteras eliten.
Den manliga eliten
Nej det är det som står i TS som diskuteras. Men du kanske vill drömma dig bort med härliga fantasier om mysig manlig elit. Jag ska ej störa mer i ditt dagdrömmeri.
Nej det är det som står i TS som diskuteras. Men du kanske vill drömma dig bort med härliga fantasier om mysig manlig elit. Jag ska ej störa mer i ditt dagdrömmeri.
Dina väderkvarnar finns annorstädes. Det är bra att du inser att du gjorde bort dig. Stort av dig får jag erkänna.
Bottenskrapet av män är inte topic för dom har inte en sportmössa att vara med i schack-vm vare sig för damer eller "den riktiga" tävlingen.
Det är så lustigt med män som vill ta åt sig äran för vad en liten klick gör. Ni som menar att alla kvinnor är underlägsna [alla] män i schack, vad har ni själva för meriter? Genomsnittlige flashbackaren behärskar inte ens grundläggande svenska i skrift, men tvekar inte en sekund inför att racka ner på kvinnliga eliten i schack.
Faktum är, inget nytt alls, att av naturen är spridningen större gällande intelligens (liksom gällande det mesta) hos män. Dvs det finns fler manliga genier och fler manliga puckon än vad det finns kvinnor i de mer extrema intervallen. Kvinnor är mer stabila kring medlet, har inte samma variationer, inte i lika hög grad iaf. Detta gör ju givetvis att eliten schackspelande män kommer bestå av män som är bättre på schack än eliten bland kvinnorna. Dessa män är dock inte representativa för genomsnittlige incel-snubben på Flashback som inte ens klarar av att stava på sitt eget modersmål och uppenbarligen inte själva klarar av att fatta dessa uppenbara saker utan att behöva starta ännu en incel-tråd för att försöka trycka ner kvinnor och få ryggdunkningar av andra manliga nollor.
Jag hade ambitionen att skriva ett liknande svar men det fanns ju redan ett sådant och utmärkt formulerat.
Jag hade ambitionen att skriva ett liknande svar men det fanns ju redan ett sådant och utmärkt formulerat.
Tar man 100 random barn, 50 flickor och 50 pojkar och sätter dem i en schackskola i 1 år så kommer 95% av pojkarna vara bättre än flickorna i schackspel, så är det!
Sedan kan man ju gå runt och vifta med pridflaggan och inbilla sig något annat
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!