2023-07-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Nån skrev hon haft en jobbig uppväxt med en mamma som med fick dra hela lasset

Precis, växte säkert också upp snabbt och har förmodligen tagit stort ansvar hela sitt liv. Som bäddat för utbrändhet i bästa fall...

Så tragiskt detta. 😭💔
Citera
2023-07-21, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia23
Varför skriver tidningen vad vapnen kostade? Att de köpt vapen är kanske relevant men vad de betalade....

De har väl dammsugit tråden på faktauppgifter, och tar med det i brist på annat?
Citera
2023-07-21, 11:16
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
De har väl dammsugit tråden på faktauppgifter, och tar med det i brist på annat?
Snoken var snabb lägga på locket när de fått sitt,"inget brott kan styrkas".
Citera
2023-07-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ok, tack!

Jag tror:
- Medfödd sårbarhet
- Omogen make
- Två små barn födda inom två år
- Jobbar heltid inom HR vilket ibland är knepigt då det handlar om människor och ibland jobbiga relationer (även som administratör)
- Försörjer make och barn
- Maken antingen f- ledig eller arbetslös = stress
- Maken fokuserar på sina intressen; bl.a. skytte
- Hon får dra ett tungt lass med barnen utanför jobbet
- Hon betalar alt. skuldsätter sig så maken kan roa sig
- Han träffar dessutom en ny (gnm. skytte?) kvinna
- Då tappar hon det och gör detta fruktansvärda!

OT:

Jag har varit där och jag vet hur svart det kan kännas men de spärrar som man måste ta sig igenom är väldigt skarpa, så det ska mycket till att gå från en till en. Bildligt talat.

Varför ska det alltid vara mannens fel då kvinnor felar?
Sen deras ekonomi har vi ingen aning om, betalade 850 000 vad jag förstått för huset men hur mycket dom lånat vet vi inte, va de en äldre Volvo v50 dom ägde så är de inte mycket pengar i den heller och kör dom lite kostar den nästan inget. Kanske även hann binda elpriset i 3 år sommaren -21 då elpriset och avtalen va riktigt bra.
Citera
2023-07-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ok, tack!

Jag tror:
- Medfödd sårbarhet
- Omogen make
- Två små barn födda inom två år
- Jobbar heltid inom HR vilket ibland är knepigt då det handlar om människor och ibland jobbiga relationer (även som administratör)
- Försörjer make och barn
- Maken antingen f- ledig eller arbetslös = stress
- Maken fokuserar på sina intressen; bl.a. skytte
- Hon får dra ett tungt lass med barnen utanför jobbet
- Hon betalar alt. skuldsätter sig så maken kan roa sig
- Han träffar dessutom en ny (gnm. skytte?) kvinna
- Då tappar hon det och gör detta fruktansvärda!

OT:

Jag har varit där och jag vet hur svart det kan kännas men de spärrar som man måste ta sig igenom är väldigt skarpa, så det ska mycket till att gå från en till en. Bildligt talat.

Tror det handlar om, mamman var sjuk i huvudet och gick även på psykofarmaka som tar bort spärrar. .

Det finns många som har det mycket värre än denna kvinnan som inte har ihjäl sina barn.
Citera
2023-07-21, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Varför ska det alltid vara mannens fel då kvinnor felar?
Sen deras ekonomi har vi ingen aning om, betalade 850 000 vad jag förstått för huset men hur mycket dom lånat vet vi inte, va de en äldre Volvo v50 dom ägde så är de inte mycket pengar i den heller och kör dom lite kostar den nästan inget. Kanske även hann binda elpriset i 3 år sommaren -21 då elpriset och avtalen va riktigt bra.

Hennes "felande" är ganska tydligt...å andra sidan går det rykten om otrohet från hans sida och enligt ratsit är han oerhört lågt rankad lönenässigt jämfört med henne. Så, jag TROR att hon låtit sig utnyttjats i jakten på ett bättre liv och sedan fullständigt flippat när maken gjort något.

Jag tror inte för en sekund att han inte vetat om viss psykisk ohälsa hos henne och då tänker jag att vapen i huset är ett BIG-NO-NO.

Dessutom köper de fler vapen... Nä, det är inte mannens "fel" men det var ju hans barn också och krasst sett har han iaf utsatt dem för fara.
Citera
2023-07-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Tror det handlar om, mamman var sjuk i huvudet och gick även på psykofarmaka som tar bort spärrar. .

Det finns många som har det mycket värre än denna kvinnan som inte har ihjäl sina barn.
Att hon inte tänkte klart är uppenbart. Det finns säkert många som har det värre, men det har ju noll betydelse eftersom alla hanterar eller inte hanterar saker olika.
Citera
2023-07-21, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Att hon inte tänkte klart är uppenbart. Det finns säkert många som har det värre, men det har ju noll betydelse eftersom alla hanterar eller inte hanterar saker olika.

Ändrar inte faktum att allt är hennes fel oavsett yttre omständigheter. Det är varken hennes man eller stressen från hennes jobb som är orsak.
Citera
2023-07-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jo den typen av kvinnor/mammor känner man ju igen, låter som WT i extrem tappning. Är ju inte första gången dem ställer till med hemskheter. Samhället vill ju gärna få det till att det är männen som ligger bakom allt som sker , men riktigt så är det ju inte.

Hoppla, hoppla - nu slår vi på den stora trumman.

WT-stämpeln bör ju sättas på pappan också isf:
- Överarbetad mamma med viss psykisk ohälsa i bagaget.
- Omogen pappa som dräller hemma och roar sig kungligt på bekostnad av mammans hälsa.
- En familj i kris och vad gör han för att stötta och skydda...?

Nä, WT hör inte hemma här. Destruktiv obalans, skulle jag påstå.
Citera
2023-07-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalBiceps
Ändrar inte faktum att allt är hennes fel oavsett yttre omständigheter. Det är varken hennes man eller stressen från hennes jobb som är orsak.
Är hon skyldig så är det naturligtvis enbart hennes fel. Omständigheterna runt henne är möjligen en förklaring.
Citera
2023-07-21, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Jo den typen av kvinnor/mammor känner man ju igen, låter som WT i extrem tappning. Är ju inte första gången dem ställer till med hemskheter. Samhället vill ju gärna få det till att det är männen som ligger bakom allt som sker , men riktigt så är det ju inte.
Det är helt ovidkommande vilket kön en förövare har. Det är en sjuk person som gjort ett hemskt brott precis som salapappan
Citera
2023-07-21, 12:32
Medlem
Citat:
Precis, växte säkert också upp snabbt och har förmodligen tagit stort ansvar hela sitt liv. Som bäddat för utbrändhet i bästa fall...

Så tragiskt detta. 😭💔

Hon ville skona barnen från samma liv
Men varför bröt hon inte upp och startade om?
Billigare leva själv än med denne man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in