Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Låter rimligt att prova. Nackdelen med gel är annars att man åker rollercoaster i nivåerna. Peakar på 50+ nmol/L och får högt östrogen och bieffekter sedan går det ur på natten. En av fördelarna med gel är ju att man kan prova sig fram lite.
Man blir inte riktigt lika snabbt avstängd på gel i jämförelse med nebido är min egen erfarenhet. Men ja de flesta män som börjar på TRT rapporterar att kroppen börjar stänga ner rejält efter honeymooneffekten som varar i 3-4 månader. Vanligt att man måste höja dosen/tätare intervall och lägga till pregnenolone/DHEA efter shutdown för att må optimalt men allt är individuellt.
Har kört gel i olika former, senast tostrex i 6-12 månader (kommer inte ihåg hur länge) innan jag märkte att bollarna krympte (inte så roligt) sedan var jag utan ca dryga månaden då jag inte fick ut något pga restnoterat.
Märkte redan efter 3 veckor att bollarn ökade i storlek och återgick till det normala.
Sedan fick jag testavan (eftersom tostrex var restat) och har inte märkt av något än på bollarna (kört ca 1,5-2 månader med testavan)