2023-07-21, 06:49
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Damen var som en fis verkar det som. Ingen på jobbet verkar ha sett henne, inga grannar, inga boendes i området. Hon var som en grå mus. Säkert att hon inte skulle suttit inspärrad på psyk för länge sen?
Citera
2023-07-21, 06:50
Medlem
Här har ni helikopterns rutt under den dagen. För er som vill fortsätta spekulera och analysera.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa18&lat=59.421&lon=16.766&zoom=8.0&showTr ace=2023-07-13

Tryck in K så får ni se tidsangivelser.

Nedan kan ni själva leka med helikoptern. Var beredda, den drar iväg 15:37. Hinner ni inte med så backa tiden och sänk hastigheten. Tryck på helikoptern så får ni en linje att följa. Finns massa andra finesser också, men det får ni lära er själva.

https://globe.adsbexchange.com/?replay=2023-07-13-15:32&lat=59.649&lon=17.952&zoom=13.0

Min spekulation är att uppdraget kommer 18:20 till helikoptern. Den avviker då tvärt från en östlig kurs från Eskilstuna mot Stockholm och istället far den norrut mot brottsplatsen. Den är framme i området ca 18:52.
Cirkulerar runt, dvs letar, för att sedan landa 19:16 i närheten av bilen.
Senast redigerad av Plantfjant 2023-07-21 kl. 06:53.
Citera
2023-07-21, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plantfjant
Här har ni helikopterns rutt under den dagen. För er som vill fortsätta spekulera och analysera.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa18&lat=59.421&lon=16.766&zoom=8.0&showTr ace=2023-07-13

Tryck in K så får ni se tidsangivelser.

Nedan kan ni själva leka med helikoptern. Var beredda, den drar iväg 15:37. Hinner ni inte med så backa tiden och sänk hastigheten. Tryck på helikoptern så får ni en linje att följa. Finns massa andra finesser också, men det får ni lära er själva.

https://globe.adsbexchange.com/?replay=2023-07-13-15:32&lat=59.649&lon=17.952&zoom=13.0

Min spekulation är att uppdraget kommer 18:20 till helikoptern. Den avviker då tvärt från en östlig kurs från Eskilstuna mot Stockholm och istället far den norrut mot brottsplatsen. Den är framme i området ca 18:52.
Cirkulerar runt, dvs letar, för att sedan landa 19:16 i närheten av bilen.

Tänk på att tiderna är UHC så man måste lägga till 2 timmar. Det är oxå upptaget i tråden
Citera
2023-07-21, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men VET vi att mannen var på skjutbanan? Är inte det bara en spekulation för att förstå hur han kan ha upptäckt att ett vapen saknas?

Någon ska ha sett honom på cykel vid 19-tiden men det måste ju inte vara på hemväg från skyttet, han kan ju ha varit ute och letat efter familjen?
Jag har polare i skytteklubben som säger att han var där, det var jag som såg han cykla och det var i rätt riktning för att vara ifrån skjutbanan
Citera
2023-07-21, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Citatet av ditt inlägg måste ha kommit med av misstag då jag svarade på ett annat inlägg. Ber om ursäkt.
Jag förstår och godtager ursäkten.
Citera
2023-07-21, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorpan22
Tänk på att tiderna är UHC så man måste lägga till 2 timmar. Det är oxå upptaget i tråden

Just det! Tack!
Glömde konvertera från UTC, fast det står tydligt när man håller på med programmet! Fick inte ihop det med att polisen sa i en artikel, att de hittades ca 21.10. Men då stämmer det bättre.

Då fick helikoptern larmet ca 20.20. (min spekulation).
Är framme vid området ca 20.52.
Cirkulerar (letar).
Landar 21.16.
Senast redigerad av Plantfjant 2023-07-21 kl. 08:37.
Citera
2023-07-21, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
En klar möjlig förklaring till självmordet men knappast mordet på barnen.
Nej det är mycket svårt att förskingra pengar som löneadministratör. Jag har jobbat med löner och då var mitt eget personnummer spärrat. Jag kunde inte rapportera något som rörde mig själv. Min lön betaladesut av en kollega.
Citera
2023-07-21, 09:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
Sorry blev lite fel, å nu kan ja inte ta bort det
Citat:
Utredningen om morden på de två barnen kommer att läggas ned.
Ingen kommer att kunna ställas inför rätta för morden på de två små syskonen i Skinnskatteberg. Den misstänkta kvinnan, mamma till barnen som bara var ett och tre år gamla, sköt även sig själv.

Dessutom var en pistol borta från vapenskåpet i familjens villa. Mannen är tävlingsskytt och köpte två pistoler tidigare i år, en Glock för 9800 och en Walther för 6700 kronor

https://fagerstanyheter.com/2023/07/21/utredningen-om-morden-pa-de-tva-barnen-kommer-att-laggas-ned-2/
Senast redigerad av Pandalina4 2023-07-21 kl. 09:17.
Citera
2023-07-21, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Konstigt för jag kommer inte åt den utan att betala
Bara att klicka acceptera så försvinner rutan som begär 25 kr.
Citera
2023-07-21, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
https://fagerstanyheter.com/2023/07/21/utredningen-om-morden-pa-de-tva-barnen-kommer-att-laggas-ned-2/

Ok, tack!

Jag tror:
- Medfödd sårbarhet
- Omogen make
- Två små barn födda inom två år
- Jobbar heltid inom HR vilket ibland är knepigt då det handlar om människor och ibland jobbiga relationer (även som administratör)
- Försörjer make och barn
- Maken antingen f- ledig eller arbetslös = stress
- Maken fokuserar på sina intressen; bl.a. skytte
- Hon får dra ett tungt lass med barnen utanför jobbet
- Hon betalar alt. skuldsätter sig så maken kan roa sig
- Han träffar dessutom en ny (gnm. skytte?) kvinna
- Då tappar hon det och gör detta fruktansvärda!

OT:

Jag har varit där och jag vet hur svart det kan kännas men de spärrar som man måste ta sig igenom är väldigt skarpa, så det ska mycket till att gå från en till en. Bildligt talat.
Citera
2023-07-21, 10:40
Medlem
Varför skriver tidningen vad vapnen kostade? Att de köpt vapen är kanske relevant men vad de betalade....
Citera
2023-07-21, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Ok, tack!

Jag tror:
- Medfödd sårbarhet
- Omogen make
- Två små barn födda inom två år
- Jobbar heltid inom HR vilket ibland är knepigt då det handlar om människor och ibland jobbiga relationer (även som administratör)
- Försörjer make och barn
- Maken antingen f- ledig eller arbetslös = stress
- Maken fokuserar på sina intressen; bl.a. skytte
- Hon får dra ett tungt lass med barnen utanför jobbet
- Hon betalar alt. skuldsätter sig så maken kan roa sig
- Han träffar dessutom en ny (gnm. skytte?) kvinna
- Då tappar hon det och gör detta fruktansvärda!

OT:

Jag har varit där och jag vet hur svart det kan kännas men de spärrar som man måste ta sig igenom är väldigt skarpa, så det ska mycket till att gå från en till en. Bildligt talat.

Nån skrev hon haft en jobbig uppväxt med en mamma som med fick dra hela lasset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in