En kul detalj ur "Spare": när Harrys familj nämnde att Meghan var "an American actress" så uttalade de det med samma tonfall som om de skulle ha sagt "a convicted felon".

(Fast dom fick ju rätt - hon var inget bra prinsessval.)
Kate verkar obalanserad och full av hybris enligt boken. Som det där med brudnäbbsklänningarna, när Kate inte tyckte att det dög att skräddaren sydde in Charlottes klänning, när den inte passade, utan hon krävade att Meghan skulle låta sy upp nya, helt andra klänningar till alla! Och detta alldeles inpå bröllopet!

Det var ju Meghans bröllop, inte Kates...
Och när Kate hade gått och surat, och Meghan och Harry inte visste varför. Men sedan sa Kate att Meghan hade varit oförskämd och borde be om ursäkt, och William höll med. Meghan hade alltså sagt något lättsamt skämtsamt om att "det är dina mammahormoner" när Kate var nyförlöst (eller kanske höggravid, jag minns inte nu) och hade glömt bort något. Kate sa att "vi är inte tillräckligt nära för att du ska få prata om mina hormoner". HU så dumt! Det där hade jag också kunnat säga till en arbetskamrat t.ex., utan att vi var riktiga väninnor.