2023-07-20, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Jag köper allt av det du säger, men just att hänga ut människor utan den minsta betänklighet som jag anser att Dumpen gör riskerar extremt mycket för enskilda som absolut inte är förtjänta av att hängas ut på det sättet de gör.

Det var väl nån artikel jag läste om en av de som efter uthängningen tagit livet av sig där både fd fru, arbetsgivare och arbetskamrater uttalar sig. Minns jag inte fel var det väl några kompisar i övrigt som också hade uttalat sig.

Frun berättade kring helvetet de fick uppleva omgående efter uthängningen med klotter på garageport. Telefonsamtal, e-post och diskussioner på sociala medier. Hon ursäktade inte sin fd make men ansåg uppenbart att familjen dömdes hårt oförskyllt. Arbetsgivaren berättade också han om obehagliga samtal och meddelanden samt att han verkligen inte trodde att killen va pedofil trots det Dumpen hade publicerat. Nu vet jag inte vilken av alla uthängningar det gällde men jag lägger ändå stor vikt kring det jag läste i reportaget.

Även uthängningen av "Tweedy" känner jag spontant förmodligen är orättvis, den chattloggen är i mina ögon egentligen ganska "oskyldig" (i brist på bättre ord) och jag tror knappast att "Tweedy" är någon som tänder eller vill utsätta barn för sexuella övergrepp. Att han sen tidigare är dömd för sexuellt ofredande vad det verkar säger inte så mycket. Vore såklart intressant att läsa den domen om den finns, men oavsett verkar det inte vara något riktat mot barn. Uthängningen har uppenbart drabbat honom rejält och han skulle förmodligen lika gärna kunnat sluta som död efter misshandeln han utsattes för.

Det blir jäkligt läskigt med avsaknaden kring eftertänksamhet och Patrik och Sara tycks ju helt oförmögna till empati utan tycks enbart drivas av hat vilket är extremt farligt. Man får ju inte glömma att "pedofilerna" inte är dömda, man kan tycka vad man vill om det i vissa fall. Om Dumpen lyckas ändra lagstiftningen är det väl bra men vi är inte där riktigt ännu då den som så mycket annat halkat efter i samhällsutvecklingen.

Har läst "gäddopedian" och den kan väl stämma, tycker dock det är synd att de inte nämner den vanligaste typen av gäddor. Onekligen har ju Patrik erfarenhet och haft kontakt med en av de. Vem Sara varit utsatt av vet jag inte.

Du sammanfattar – med bravur! – den kritik jag hyser mot Dumpen. Vad beträffar Patrik så berättade han i en TV-inspelning, att han hade haft mardrömmar sedan barndomen. Via "konsultationer" med jämlikar drog han slutsatsen att han hade varit drogad under den förmente förövarens (Viljos) aktiviteter. Väl att märka, att han inte hade upplevt några problem med sin tränare under sin "aktiva" tid som idrottsman. Tvärtom nämnde han, att han "aldrig skulle ha uppnått de höjder han uppnådde utan Viljos medverkan". Alla "problem" därefter skyllde han på Viljo, som dock var avliden och inte kunde försvara sig...
Citera
2023-07-20, 22:31
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen tycker det är illa att gäddorna skickar naket till dem de tror är ett barn. Och man kan hålla med. Men varför lägger de ut bilderna på hemsidan? Är det skillnad på vem som gör det, barn är på Dumpen i stor omfattning, det har någon i tråden upplyst om.

Ena fallet makalöst, kan hålla med, i det egna fallet är det okej, men jag skriver att det är makalöst av Dumpen.

Ibland har de censurerat och tycker de ska ha det som regel eftersom ungdomar känner till sidan.
Citera
2023-07-20, 22:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Du har ett stort fel i det du skriver. Dumpen lämnar över allt sitt material till polisen som hade agerat om de såg att båda parterna delade bilder på barn som våldtas.

De la så sent som idag ut ett FUP där Sara uttryckligen kan citeras säga att de under inga omständigheter skickar bilder på barn, inte ens en fot.

Vad gäller grooming så krävs det att den ene är minderårig för att det ska vara ett brott mot ett barn. Gäddorna är inte minderåriga så dumpen begår inga brott mot dem vad gäller sexuell natur.
Det var vid ett åtal där de inte kunde identifiera motparten. Säkert var det en fiskare för hur skulle de annars fått ett napp. Säkert hade fiskaren gjort något olämpligt så det kunde inte avslöjas vem det var.
Citera
2023-07-20, 22:36
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Onekligen har ju Patrik erfarenhet och haft kontakt med en av de. Vem Sara varit utsatt av vet jag inte.

Sara har inte blivit utsatt, hon valde självmant att sälja sig själv i vuxen ålder och har ett drogmissbruk i grunden, som lett till att hon förlorat vårdnaden av sina barn. Dessutom ska hon vara sjukskriven?

Perfekt förebild för Dumpen!
Citera
2023-07-20, 22:37
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det var vid ett åtal där de inte kunde identifiera motparten. Säkert var det en fiskare för hur skulle de annars fått ett napp. Säkert hade fiskaren gjort något olämpligt så det kunde inte avslöjas vem det var.

Vill läsa mer om det. Någon som vet exakt fall eller annan källa?
Citera
2023-07-20, 22:39
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Sara har inte blivit utsatt, hon valde självmant att sälja sig själv i vuxen ålder och har ett drogmissbruk i grunden, som lett till att hon förlorat vårdnaden av sina barn. Dessutom ska hon vara sjukskriven?

Perfekt förebild för Dumpen!

Låter som en människa med tuff bakgrund. Tycker inte man ska dömma hemlösa, fd hemlösa, folk i missbruk eller fd missbrukare. Är ett helvete för många och all cred till de som kan ta sig ur det.
Citera
2023-07-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Detta, att barn till gäddor skulle råka ut för påhopp eller glåpord, har enligt Sara aldrig hänt, trots hundratals exponerade gäddor. Det är alltså bara ett låtsasargument.

Det har hänt.
Citera
2023-07-20, 22:54
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Låter som en människa med tuff bakgrund. Tycker inte man ska dömma hemlösa, fd hemlösa, folk i missbruk eller fd missbrukare. Är ett helvete för många och all cred till de som kan ta sig ur det.

Tycker du det är ok att återkommande köra rattfull också? Finns flera domar på Sara.
Citera
2023-07-20, 22:56
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Tycker du det är ok att återkommande köra rattfull också? Finns flera domar på Sara.

Nej. Det är inte okej. Alls brott är fel, men på olika grader i straffskala och socialt. Vad bra att hon dömdes, rätt ingripande av polis och rättsväsende alltså. Ser inget samband till sexualbrott mot barn dock. Skulle det finnas ett får du gärna förtydliga.
Citera
2023-07-20, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Dumpen själva har berättat att dom bland annat skickar nakenbilder (barnporr?) till "gäddorna", allt för att försöka gaslighta dom till max, för att vilja träffa fantasibarnen.

Funderade inte så mycket på om de skickar nakenbilder eller ej utan mest hur "barnen" ser ut vad det gäller mognad. Nu är det såklart ingen ursäkt för män när de väl vet åldern men det har ändå viss betydelse. Hade varit intressant att se hur kontakterna inleds så att säga. Att det allt som oftast är män som ser ut så som du beskriver dom är även det lite i Dumpens nackdel. Som sagt anser jag att somliga uppenbart är vidriga as men väldigt många känns galet ensamma och desperata, tror att det i de fallen kvittar om det är en 75-årig tant de får kontakt med, en kraftigt överviktig 40-åring eller en snygg tonåring. Det känns mest tragiskt rakt igenom.

Har såklart läst en hel del om "Tweedy" också, bland annat förundersökningsprotokollet kring den misstänkt grova misshandeln han utsattes för. Tycker inte att han verkar vara pedofil det minsta, dock lite korkad och naiv. Bland annat säger han i förhör att han dagen för misshandeln blivit kontaktad av massor med människor som ville ses, människor han uttryckte att han tyckte verkade trevliga. Typ noll självinsikt men det är ju inte brottsligt vad jag vet.
Chattloggen mellan han och "Hanzi" på Dumpen tyder inte heller den på att han är pedofil i mina ögon utan mer en ensam själ som söker sällskap av alla de slag oavsett ålder, han uttrycker ju inte att han tänder på barn någonstans och även om "Hanzi" är 14år så kan hon ju faktiskt sett "mogen" ut, snacket om sex kom ju igång ganska sent och det kändes som att det var ett ömsesidigt initiativ, alltså att "Tweedy" inte hade kontakt med henne från början för att han var ute för att ha sex. Kan givetvis ha fel, men det är min känsla och är den rätt så är det som skett givetvis helt uppåt väggarna och han bör kunna stämma Dumpen med framgång och få ett hyfsat skadestånd.
Tänker även att den fösta uthängningen givetvis påverkat hur folk ser på honom, vore det inte för den hade kanske inte 15-åringen som han verkar eller påstås ha spanat in reagerat som hon gjorde. Jag vet inte, men det är en känsla jag får och det slutade ju uppenbart illa.

Dels att "Tweedy" misshandlades, men man ska ju inte heller glömma de ungdomar som nu väntar på sin dom och säkerligen kommer sitta bakom galler de närmsta åren pga en mobbmentalitet till stor del skapad av Dumpen. Tror aldrig de skulle agerat som de gjorde utan Dumpen.
Citera
2023-07-20, 23:05
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Du har ett stort fel i det du skriver. Dumpen lämnar över allt sitt material till polisen som hade agerat om de såg att båda parterna delade bilder på barn som våldtas.

De la så sent som idag ut ett FUP där Sara uttryckligen kan citeras säga att de under inga omständigheter skickar bilder på barn, inte ens en fot.

Vad gäller grooming så krävs det att den ene är minderårig för att det ska vara ett brott mot ett barn. Gäddorna är inte minderåriga så dumpen begår inga brott mot dem vad gäller sexuell natur.

Nej har inte fel, Dumpen kontaktar oftast aldrig polisen, utan väljer att FÖRST publicera sitt material, för att få ytterligare sidvisningar och Swishdonationer.

Sara har själv sagt att dom skickar AI modifierade barnbilder till gäddorna, och hon har även erkänt att dom använder sig av nakenbilder som dom stulit från nätet.

Eftersom grooming är ett inlånat? ord från engelska, så får du gärna ta dig en titt på vad ordet betyder på engelska.
Citera
2023-07-20, 23:06
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Nej. Det är inte okej. Alls brott är fel, men på olika grader i straffskala och socialt. Vad bra att hon dömdes, rätt ingripande av polis och rättsväsende alltså. Ser inget samband till sexualbrott mot barn dock. Skulle det finnas ett får du gärna förtydliga.

Nej, inget sexualbrott. Förutom att ha riskerat andras liv på vägarna visar Sara empatilöshet och narcissism. Hon tar inte åt sig av kritiken (eftersom det stör affärsidén). Finns en film där hon kör efter en cyklande ”gädda” och säger att hon vill köra över vederbörande.

Dumpen skulle kunna sköta detta smidigare, men pengarna (trafiken från TikTok bl.a) och hatet går före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in