Citat:
Men blir det inte lite tankevurpa av det hela? Om det nu skulle ha varit såhär så är det ju just de här grejerna som gör att du misstänker honom. Då hade det ju varit bättre att bara säga att han stod inne på Skandia och snackade med väktarna när OP blev skjuten och inget mer.
Ingen av vittnena har pekat ut honom som GM.
Ingen av vittnena har pekat ut honom som GM.
Jag tror att Engström tänker att det är liksom nästan kört ...Han har gjort det i affekt och nu spelar ut sin "enda" chans !
Om vi leker med tanken att han är GM för en stund
Han har alltså mördat statsministern 50m från sin egen arbetsplats i kläder som hans väktare såg han lämna för 45sek sen...
Bultar på dörren som en tok 15min senare och smiter lite uppjagad upp på sitt rum....
Va fan har jag gjort tänker han såklart...
Kommer hem lite nojig och varje signalement som träffar honom känns som nålar....
Han ringer RB när tiden för mordet är lite oklart ....Kan min utstämplingstid ge mig alibi om mordet fastställs lite fel...Han har panik...Ska den jävla RB plötsligt spela Tennis

Plötsligt börjar han komma ihåg sitt svammel till väktarna om att han varit med om något hemskt...Sa jag att jag stod nära ? Sa jag något om att jag sprungit efter någon ? GM eller vad fan sprang jag efter ...fan jag svamlade...
Vilka vittnen kan ha sett mig....
Tjockisen vid barackerna ...stod han glodde när jag vände mig om i trappan ?
DBG gick där inte något par ? Fan jag minns inte...
Lisbeth?? Hon kommer ju fan peka ut mig...fan..fan ..fan..
Lite så måste ju tankarna gå...
Han tror säkert det är kört...
Varför inte chansa i detta läge ?
Man kan faktiskt säga att han tar kontroll på situationen och det dämpar lite paniken och ångesten...
Nu är han vittnet Engström...
Jag pratade med Lisbeth...
Jag sprang I gränden för jag ville lämna signalement men dom var borta när jag kom till Luntmakargatan....
Sen var kling och klang inte intresserade av mina uppgifter...
Den lilla söta flickan sa något om att det var Olof Palme...Men det vettifan...
Men vad i helvete är det jag läser : Stod Riksfyllot där jag placerat mig ?? Men är jag säker på att det var ett skott , nja kan ju varit en avgasknall för jag kan ju inte stå där AB stod...
Jävla riksfyllo nu måste jag trixa lite ..
Fan jag måste fylla ut tiden lite eftersom jag är ju borta ca 15min...
Kan ju sagt att jag hjälpte till lite med livräddning eftersom många försökte nog hjälpa till och då märker dom nog inte om jag också drog i ett ben....
Lite så...
Senast redigerad av Problem2020 2023-07-20 kl. 04:26.
Senast redigerad av Problem2020 2023-07-20 kl. 04:26.