Citat:
Ursprungligen postat av
IB03
Du sökte då John*ny Lars*en va då ? Han som du hde träffat på bl a annat på krogen vid ett tillfälle och fått lugna ner va ?
Jag anser att jag har två klara GM här: ErAn (chaufför) och PN( medpassagerare från Stadt).
Det märkliga är att denne JohLa vill då placera denne ErAn på Stadt med sin flickvän. Men hur får ErAn ihop detta då när han först sitter på förfest efter egen utsagi i förhör och sedan skjutsar några tjejer till Stadt, sedan åker han hem till sin lägenhet och kollar på film och somnar.
JohLa säger att han går hem från Stadt vid 23:00 , väldigt tidigt va ?
Jag har denne JohLa som möjlig estradör till Helena på väg hem, och som pilotman över bron som en möjlighet. Även tänkbar löpare från Sjukhusparkeringen 4.20, då han var vältränad och hade då cedrefärgat hår. Han bodde för övrigt på Lockerudsvägen 63 då och ErAn på Lockerudsvägen 69, var det samma huskropp ?
Alternativ som tredje man är PU.
ErAn och PN.
JohLa
PU
Detta börjar bli mycket intressant och mycket danskt igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
SpiderRico
Hur får man in PU i denna konstellation? Vad hade han för relation till Eran och PN? För det måste ju till att individerna har ett starkt band till varandra för att välja att hålla tyst i alla år.. är det tre så ökar ju risken markant att någon börjar prata eller att det uppstår konflikter inom gruppen så att säga. Tre munnar är svårare att vara tysta.
Samt jag kan inte sluta tänka på deras relation till offret i fråga.. Hon ville inte följa med så de hade ihjäl henne.. hade Helena kunnat vara vem som helst denna kvällen? Oavsett kön eller var det just någon form av närmande som spårade ur, jag tänker på detta just för att de inte verkar ha någon nära relation till Helena.
Jag skall säga att de två danskarna PeNi (f.1966) och ErAn (f.1967) är helt klara GM för mig och utgångspunkten för PeNi efter 2:00 var Stadt, enligt tråden. Utgångspunkt för ErAn denna kväll/ natt var som chaufför till och från Stadt. Han deltog även på en förfest innan detta. De han säger sig ha gjort i det andra förhöret som ligger uppe på SRs hemsida, då han även hade med sin advokat och även hunnit innan det i lugn ro kunnat fila på sitt "konstruerade" s k alibi, kan ni helt bortse ifrån. För det är en stor och pinsam LÖGN som inte heller går ihop, som man klart och tydligt kan beskåda i all dess beståndsdelar.
ErAn var INTE hemma och såg några filmer hemma som han påstod i förhöret. ErAn var istället ute på stan med bilen den natten , samt var inblandad som chaufför i Helenas försvinnande, det var det han var. Det är jag 100 % säker på. Det är därför han måste ljuga så här detaljerat men dock med bristande framgång.
Ytterligare ett rykande vapen kring dessa två som de har gemensamt är att de båda sjukskriver sig efterföljande vecka. Enligt loudamus så blir PeNi bortrest en vecka efter försvinnandet, då är det inte så svårt att räkna ut att han far just till Danmark. Han har inget körkort och måste ha chaufför. Han liksom ErAn kom båda från just Ålborg, och det är där till södra Jylland som ErAn uppger till Lotte Dalsgaard att han åker till veckan efter försvinnandet. PeNi och ErAn åkte alltså tillsammans dit är min självklara slutsats då.
Men för att svara på din fråga om det då skall vara en tredje man inblandad eller inte. Vittnet "Hanna" uppger ju att det var i alla fall minst två manspersoner ,och som skall pratat i munnen på varandra.
Problemet är faktiskt här att få in PU som tredje man (om det var tre). loudamus själv verkar tycka det är intressant med PeNi och PU tillsammans, men ingen i tråden kan styrka ett sådant kamratskap. PU säger bestämt själv i tråden att han inte har känt denne PeNi. Jag tycker också att det inte blir friktionsfritt att få ihop pusselbiten : PU med pusselbiten: PeNi. PU behöver inte ha med detta att göra, men jag kan inte helt avskriva honom heller.
JohLa som tredje man blir i denna konstellation med ErAn och PeNi mycket mer naturlig. Tre danskar, där han man klara lojalitetsband. JoHla har som bekant i tidningsartiklar som finns på KB velat ge ErAn alibi, även efterföljande dagar tills han åker iväg. Om ryktet stämmer att han hade "polat" eller känt PWs syster också närmar han sig även Helenas bekantskapskrets. Detta vet vi ju förstås inte hur det var med detta. För övrigt kommer snuten att familjesöka skiten ur dessa danskar sen när de får tillstånd till det. Så vi lär få veta vem av gärningsmännen som slängde ut skorna i bushen. Detta ser jag fram emot och är endast en tidsfråga.