2023-07-19, 22:11
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Man kan nog, "den sista biten", använda likartad teknik som när man styr sina spaningsdrönare. Enligt trafikanter som använt bron försvinner GPS-signalen flera mil från bron. Kan säkert vara en överdrift, men i nära anslutning till bron finns givetvis ingen GPS-signal.

Även i delar Moskva finns likartad GPS-påverkan.

Även Erdogan stör ut GPS ;-) Intressant karta över var GPS störs ut.

https://gpsjam.org/?lat=55.99730&lon=34.13393&z=3.0&date=2023-07-17
Citera
2023-07-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Hur går det för smurfarna nu? Kommer en del nyheter om stora framgångar i västliga propagansmurfkanaler. Har krigslyckan vänt? Svalnar Gargamels klustergryta utan den viktiga ingrediensen "smurfarna"? Vart är deras ledare tiggarsmurfen och tigger pengar & vapen just nu? Han måste snart avverkat alla världens länder väl? Hur mycket har han smusslat undan i smurfbankparadisen i väst tror ni?
Kostar det verkligen 500 rubel att använda en toalett på en bensinmack på Krim ?

Är rubeln så jävla värdelös ?
Inflationen är nu 65% i Ryssland.

Detta , att ekonomin går åt helvete i Ryssland, är det som kommer avgöra kriget.
Bara vänta ut kollapsen!
Citera
2023-07-19, 22:16
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Varför låter sig Putin provoceras? Om han ville knäppa NATO på näsan så hade han inte startat kriget. Hade varit ett hårt slag mot USA vapenindustrin och krigshetarna i Washington. Men fred passar nog inte Putins machoimage.

Jag tror helt ärligt inte Putin vill ha krig.
jag tror han vill närma sig väst.
Kolla var ryssland stod när han tog makten och kolla var dem är idag.
ryssland är ju betydligt mer öppet.

allt handlar ju om att han inte vill natos trupper för nära moskva.
sen mördades det rätt bra med ryssar från 2014 och framåt.
sen var ryssarna inte några helgon. de är inte det jag påstår.

Jag har inte ett skit över för ryssar , tycker dem oftas är jävligt störiga när man springer på dem utomlands.

ryssland är omringat av natobaser, de är uppträngda i ett hörn.
Och då kan de fan bli farligt , de är ju trots allt världen största kärnvapennation
Citera
2023-07-19, 22:17
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odenplan69
Du tror det va? Precis som dom flesta runkarna i tråden tror, antar och hoppas. Ni vet ingenting och tar ramdon twitterinlägg som fullständiga sanningar. Dessutom går ni på varenda grej MSM förmedlar till er. Lycka till Mykola
Poopin har olagligt annekterat mark i ett land vars gränser varit erkända sedan länge. Han för även ett olagligt anfallskrig mot detsamma. Är det MSM's lögn, eller är det sanningen?
Citera
2023-07-19, 22:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Vad är det som är så svårt att förstå? Ukraina har olovligt attackerats av Ryssland och har rätt att slå mot militära mål var som helst i Ryssland från Kaliningrad till Sakhalin enligt folkrätten i syfte om att försvara sig och få stopp på kriget.
Om det var mitt val skulle vi inte fega ur och villkora att vapen från Sverige endast får användas i Ukraina.

Har vi det? De ryska rebellerna som invaderade Belgorod hade svenska pansarskott. Inte bara svensktillverkade utan de med svenska instruktioner som skickats direkt från svenska armén.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Jag hämtar min information betydligt bredare än dig.

Din breda information kommer från ryska statspropaganda kanaler.
Citera
Medlem
ChiefenKings avatar
Undrar om Xi blir glad på Putin nu när han bombat spannmål som var ämnat för Kina.
Citera
2023-07-19, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
"Krimbron är ett helt legitimål eftersom det är den vägen den ryska krigsmakten i söder för in ammunition och materiel."

ok - Då har ryssarna alltså med ditt sätt att tänka rätt att bomba hela kedjan från där de svenska vapnen har färdats. Från förvaringsställe ner till västra ukraina. "...det är den vägen"

Du förespråkar alltså att Ryssland har legitim rätt att bomba Sverige och de andra länder som sänder vapen till Ukraina? Eller gäller ditt tänk bara åt ett håll?

Fina tankevurpor. För det första är det Ryssland som invaderat Ukraina så självklart har Ukraina rätt att försvara sig med samma metoder som Ryssland använder sig av. För det andra så ligger bron på Ukrainskt territorium. Men visst Ryssland kan börja attackera mål i natoländer om de vill dra in dem i kriget.
Citera
2023-07-19, 22:20
Medlem
Citat:
Inte alls.
Uppenbarligen ser vi detta från skilda synvinklar.
Varesig du eller jag har varit på plats så vi VET inget. Vi har fått tagit del av information från olika källor
Du väljer att tro på nyheter som grundar sig från Reuters.
Jag personligen har ju sett hur Reuters ljugit om en hel del stora händelser. Irak, Lybien, Klimaten osv osv Dessa lögner köper inte jag. Och det gör att reuters info inte är slagkraftig hos mig

Om det är så att du har rätt det vet du inte , du bara tror .
Samma gäller mig!

Så mina åsikter och ord väger precis lika tungt som era.

Detta eviga jävla tjatande i tråden om vi "rysstroll" och ni blåögda svennebanan aftonbladsläsare grundåsikter i denna fråga har ju kört fast.
Är det så jävla svårt att ta till sig???
Inte en enda jävel har i denna tråd ändrat sin åsikt.

Så vad kan vi göra för att få denna tråd att gå framåt!!

Det är självfallet att prata om vad som sker på slagfältet och i storpolitiken.

Låter detta så jävla komplicerat eller dumt ??

Ni krakar som söker ryggdunkare kanske ska samlas på aftonbladets forum så kan ni få gulla där med varandra.

Jag därimot uppskattar många av era inlägg.
Man får en jävligt nyanserad bild av vad som sker.Genom att söka informationen BRETT.
Ni borde testa på det.
Sanningen brukar ju ligga någonstans i mitten
Brosprängningen nu sista var fantastisk att få era inputs och länkar att gå igenom.

Så dessa jävla trams inlägg som vissa här lägger in är ju så man baxnar.
Inser ni inte vilken jävla låg nivå ni lägger tråden på???

Vill ni mig något är det bara att PMa . Jag finns här, jag gömmer mig inte.
Jag står upp för vad jag tycker.
Och backar dessutom upp det!!

Ja du lägger upp tramsinlägg då du antingen bara vill provocera eller bara saknar grundläggande läskunighet och omvärldsanalys.
Jag fick upp ögonen för vad som hände på plats 2014, då jag jobbade med Ukraina och med Ryssland t.o.m 2013.
Fortsatte med Ukraina fram till 2022, men tappade kontakten i februari.

Om du på nåt sätt missat de grundläggande delarna så bör du läsa lite dokumentation från FN och OSSE.
Men uppenbarligen köper du Kreml propaganda till 100 % .
Varför jag skulle vilja träffa en urspårad förståndshandikappad nazist förstår jag inte.
Kryp ner i mammas källare och be henne stänga ner internet p.g.a att det inte är bra för dig.
Citera
2023-07-19, 22:20
Medlem
Citat:
Jag tror helt ärligt inte Putin vill ha krig.
jag tror han vill närma sig väst.
Kolla var ryssland stod när han tog makten och kolla var dem är idag.
ryssland är ju betydligt mer öppet.

allt handlar ju om att han inte vill natos trupper för nära moskva.
sen mördades det rätt bra med ryssar från 2014 och framåt.
sen var ryssarna inte några helgon. de är inte det jag påstår.

Jag har inte ett skit över för ryssar , tycker dem oftas är jävligt störiga när man springer på dem utomlands.

ryssland är omringat av natobaser, de är uppträngda i ett hörn.
Och då kan de fan bli farligt , de är ju trots allt världen största kärnvapennation

Putin är isf dålig på Geografi och han borde kolla på en karta vart Lettland, Litauen och Estland ligger någonstans.

Den enda anledningen för Ryssarna att oroas över NATO är att Ryssarna vill expandera med militärmakt.
Citera
2023-07-19, 22:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Även Erdogan stör ut GPS ;-) Intressant karta över var GPS störs ut.

https://gpsjam.org/?lat=55.99730&lon=34.13393&z=3.0&date=2023-07-17

Ja den ormen vet man aldrig var man har ;-))

Intressant karta. GPS-signalen störs över vida större områden än vad jag förväntade.
Ändå lyckades två drönare hemsöka Putins palats.
Citera
2023-07-19, 22:22
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Inte alls.
Uppenbarligen ser vi detta från skilda synvinklar.
Varesig du eller jag har varit på plats så vi VET inget. Vi har fått tagit del av information från olika källor
Du väljer att tro på nyheter som grundar sig från Reuters.
Jag personligen har ju sett hur Reuters ljugit om en hel del stora händelser. Irak, Lybien, Klimaten osv osv Dessa lögner köper inte jag. Och det gör att reuters info inte är slagkraftig hos mig

Om det är så att du har rätt det vet du inte , du bara tror .
Samma gäller mig!

Så mina åsikter och ord väger precis lika tungt som era.

Detta eviga jävla tjatande i tråden om vi "rysstroll" och ni blåögda svennebanan aftonbladsläsare grundåsikter i denna fråga har ju kört fast.
Är det så jävla svårt att ta till sig???
Inte en enda jävel har i denna tråd ändrat sin åsikt.

Så vad kan vi göra för att få denna tråd att gå framåt!!

Det är självfallet att prata om vad som sker på slagfältet och i storpolitiken.

Låter detta så jävla komplicerat eller dumt ??

Ni krakar som söker ryggdunkare kanske ska samlas på aftonbladets forum så kan ni få gulla där med varandra.

Jag därimot uppskattar många av era inlägg.
Man får en jävligt nyanserad bild av vad som sker.Genom att söka informationen BRETT.
Ni borde testa på det.
Sanningen brukar ju ligga någonstans i mitten
Brosprängningen nu sista var fantastisk att få era inputs och länkar att gå igenom.

Så dessa jävla trams inlägg som vissa här lägger in är ju så man baxnar.
Inser ni inte vilken jävla låg nivå ni lägger tråden på???

Vill ni mig något är det bara att PMa . Jag finns här, jag gömmer mig inte.
Jag står upp för vad jag tycker.
Och backar dessutom upp det!!
Du tänker på dina tramsinlägg om att de som håller på Ukraina ska dit och kriga, du som äkta etnisk svensk, hur du tycker det är fel att vita krigar mot varandra och nu.
Citat:
Då kom förstås blatten i blatten fram.
Så kanske är det du som ska sluta tramsa? För seriös är det sista du har varit här. Bara bajs sprider du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in