2023-07-19, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Navelskåderi gällande hypotes ger ingenting.
Det har inte gett något på 37 år..och kommer inte att ge något nästkommande 37 år.
RBs uppgifter bygger på andrahandskällor.Vad värre är så var.äroch förblir dessa av helt anonymt slag.
Tillmäter du sådant här större värde..så knock yourself out.
Jag kräver betydligt bättre.

Så vad kräver du...?

Kan du inte berätta vad du kräver av en tråd på ett forum att få misstänka en GM för snart 40år sen...

Kom igen ...låt höra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Exakt..

Därför slöseri med tid när det gäller källor...

Eftersom det inte har någon betydelse för dig oavsett

Du missar poängen lite tycker jag. Jag är öppen för omvärdering om det är nåt som är bekräftat och av betydelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SE beställde inget att dricka på Bohemia enligt vittnena där, så han kanske tog sig ett järn för att lugna nerverna lite på sitt kontorsrum innan han gick till nattbussen?
Ja han spetsade kaffet lite🙂
Citera
2023-07-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Du missar poängen lite tycker jag. Jag är öppen för omvärdering om det är nåt som är bekräftat och av betydelse.

Jag måste ställa mig frågan varför eg ?

För att misstänka honom ?
Citera
2023-07-19, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
SE säger i och för sig själv, i förhör, att han gick för att ta kaffe. RB, som inte känner till förhöret med SE, har hört att SE gick för att ta kaffe -- och då innanför de inre dörrarna. HO säger att han själv gick och tog kaffe, och därefter till receptionen. Så frågan är var man fick tag på kaffet någonstans, och om det rummet eller den automaten låg i närheten av SE:s kontor.

Som vi har sett väljer SE gärna att säga saker som låter vettiga och bra, oavsett sanningshalt.

Det nämns även en matsal. Kan den ha legat på plan 1?

Har ingen aning personligen.
Jag förkastade hypotes SE för längesedan och tror således absolut icke på att han är varken gärningsman eller ingått i någon konspiration heller.
Jag förkastar mycket när det gäller Palmemordet.Jag förkastar mötesscenario och Dekorimaman.Konspirationer och teatermord.
SE som hypotes intresserar mig inte.Jag anser den undermålig.
Jag yttrade mig angående andrahandskällors begränsningar i värde..särskilt som andrahandskälla är helt anonym.
Citera
2023-07-19, 21:16
Medlem
Citat:
Så vad kräver du...?

Kan du inte berätta vad du kräver av en tråd på ett forum att få misstänka en GM för snart 40år sen...

Kom igen ...låt höra

En sammanhållen hypotes som håller ihop över tre klassiska M.
Det borde alla kräva egentligen,kan man tycka.
Citera
2023-07-19, 21:19
Medlem
barkies avatar
Personligen tycker jag det är oerhört konstigt att en person väljer att gå därifrån NÄR denne får veta att det är OP. Det är ju liksom en story som är en av de största i Sveriges historia.

SE ville ha uppmärksamhet och led säkerligen av mindervärdeskomplex, och har av bekanta beskrivits som någon som överstiger för att det ska bli mer intressant.

Att då gå därifrån, det går inte ihop för mig, om han nu "ville vara ifred". Han involverade sig ju aktivt i utredning och ringer själv media för att få uppmärksamhet. Detta går emot den tesen, i mitt tycke.
Citera
2023-07-19, 21:19
Medlem
Citat:

Tja det är ju relativt...

Vissa tycker det andra inte..
Citera
2023-07-19, 21:21
Medlem
Citat:
Tja det är ju relativt...

Vissa tycker det andra inte..

Jag har förstått det..
Citera
2023-07-19, 21:22
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Har ingen aning personligen.
Jag förkastade hypotes SE för längesedan och tror således absolut icke på att han är varken gärningsman eller ingått i någon konspiration heller.
Jag förkastar mycket när det gäller Palmemordet.Jag förkastar mötesscenario och Dekorimaman.Konspirationer och teatermord.
SE som hypotes intresserar mig inte.Jag anser den undermålig.
Jag yttrade mig angående andrahandskällors begränsningar i värde..särskilt som andrahandskälla är helt anonym.

Det är en massa åsikter som du presenterar, utan argument. Jag finner dem undermåligt underbyggda.

Och nu har vi två källor vad gäller kaffet, dels SE och dels RB, som hört det av PH eller väktarna.
Citera
2023-07-19, 21:23
Medlem
Citat:
Jag har förstått det..

Ställ inte för höga krav ..

Vi dömer inte Engström utan bevis...lovar
Citera
2023-07-19, 21:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

Då har du hoppat in i fel tråd!

Här har vi nämligen redan bestämt oss för en helt osannolik hypotes: Att SE är GM utan både mordvapen eller motivation.

Sedan snickrar vi ihop lösa antaganden och rent hittepå som låter "misstänkt". Allt annat rensar vi bort eller låtsas inte om.

SEs "reviderade" 3M:

- Möjlig
- Moderat
- Minstermördare

Att detta inte håller i verkligheten utanför tråden låtsas vi inte heller om att vi egentligen inser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in