2023-07-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja då mindes jag alltså inte helt fel..
https://www.palmemordsfilmen.se/lesson/stig-engstrom-skandiamannen/
Det var inte det här du tänkte på då?
Enligt mig rena spekulationer.
Citera
2023-07-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ok, men det är ju fortfarande inte bekräftat att han gått till sitt rum. Det var det som påstods först.

Du missar lite poängen ..

Poängen var lite att han lämnar brottsplatsen när han får reda på att det var Olof Palme...För att ta en kaffe själv

Att han uppehåller sig på andra ställen än sitt rum är väl ändå osannolikt!?

Han vill tydligen bli lite lämnad ifred och då har han alltså tid att byta överplagg och lämna ifrån sitt vapen..

Ser du ett värde i källan ?
Citera
2023-07-19, 20:31
Medlem
Citat:
Du missar lite poängen ..

Poängen var lite att han lämnar brottsplatsen när han får reda på att det var Olof Palme...För att ta en kaffe själv

Att han uppehåller sig på andra ställen än sitt rum är väl ändå osannolikt!?

Han vill tydligen bli lite lämnad ifred och då har han alltså tid att byta överplagg och lämna ifrån sitt vapen..

Ser du ett värde i källan ?
Nej jag tycker inte att jag missar poängen. Även som vittne kanske han ville vara lite ifred. Det var du som påstod att det är bekräftat att han var på sitt rum. Allt han gjorde får ni till att vara misstänkt.
Citera
2023-07-19, 20:33
Medlem
Det kommer nog aldrig bli helt klarlagt vad SM gjorde och vart han var på mordkvällen.

Det som slår mig mest är att han ljög om sin utstämplingstid. Mordet skedde kl. 23.21 och personalen på Skandia rapporterade hans utstämplingstid som 23.19. Två viktiga minuter för att han skulle kunna utfört mordet kl. 23.21. Men han påstod själv att han stämplade ut kl. 23.21. Varför ljuga om han var oskyldig?
Senast redigerad av Armondplantar 2023-07-19 kl. 20:35.
Citera
2023-07-19, 20:35
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att jag missar poängen. Även som vittne kanske han ville vara lite ifred. Det var du som påstod att det är bekräftat att han var på sitt rum. Allt han gjorde får ni till att vara misstänkt.

SE beställde inget att dricka på Bohemia enligt vittnena där, så han kanske tog sig ett järn för att lugna nerverna lite på sitt kontorsrum innan han gick till nattbussen?
Citera
2023-07-19, 20:45
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Exakt..

Därför slöseri med tid när det gäller källor...

Eftersom det inte har någon betydelse för dig oavsett

Det är också slöseri med tid att förklara hur GM-SE hade tillgång till ett mordvapen. Alla vet ju att OP blev skjuten så därför hade GM-SE ett mordvapen!

Bra va!
Citera
2023-07-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ok, men det är ju fortfarande inte bekräftat att han gått till sitt rum. Det var det som påstods först.

Dessutom så är det andrahandsuppgifter och har som sådana sitt naturliga begränsade värde.
Detta är ett konstaterande för övrigt.
Citera
2023-07-19, 21:03
Medlem
Citat:

Allt Engström gör är faktiskt lite märkligt även om allt inte är så misstänkt..

Men troligen ligger det till såhär: Är han GM så är det ju inte konstigt att han ljuger eller beter sig i affekt eller panik !

Så om du menar att vi ser allt han gör som misstänkt är kanske en överdrift men inte heller så långt ifrån..
Citera
2023-07-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Dessutom så är det andrahandsuppgifter och har som sådana sitt naturliga begränsade värde.

Vad är mest troligt ?

Att han var med väktarna hela tiden eller var borta och ensam under en period ?
Citera
2023-07-19, 21:08
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

SE säger i och för sig själv, i förhör, att han gick för att ta kaffe. RB, som inte känner till förhöret med SE, har hört att SE gick för att ta kaffe -- och då innanför de inre dörrarna. HO säger att han själv gick och tog kaffe, och därefter till receptionen. Så frågan är var man fick tag på kaffet någonstans, och om det rummet eller den automaten låg i närheten av SE:s kontor.

Som vi har sett väljer SE gärna att säga saker som låter vettiga och bra, oavsett sanningshalt.

Det nämns även en matsal. Kan den ha legat på plan 1?
Citera
2023-07-19, 21:10
Medlem
Citat:
Vad är mest troligt ?

Navelskåderi gällande hypotes ger ingenting.
Det har inte gett något på 37 år..och kommer inte att ge något nästkommande 37 år.
RBs uppgifter bygger på andrahandskällor.Vad värre är så var.äroch förblir dessa av helt anonymt slag.
Tillmäter du sådant här större värde..så knock yourself out.
Jag kräver betydligt bättre.
Citera
2023-07-19, 21:12
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Vad är mest troligt ?

https://www.palmemordsfilmen.se/lesson/stig-engstrom-skandiamannen/

Det verkar som att GM-SE gömt mordvapnet i sitt misstänkta låsbara kontorsrum. Varför skulle GM-SE annars flyga helikopter från Idre på måndagen för att hämta det?

Allt pekar mot SE som GM när man kopplar in Cluedohjärnan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in