2023-07-19, 16:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Jo men den aktuella tiden är gemensam träning, varje torsdag 18 till 19 har dem skytteträning och dem är nästan alltid 10 personer på plats

Okej, kan du utan besvär styrka ditt påstående?

Har mannen alibi för tiden har han inte mördat någon den tiden, andra tider vet vi inget om.
Citera
2023-07-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Och varför skjuter man sig själv och barnen i bilen om man nu har ett fönster på 1,5 timme där man är ensam hemma? Lämnar man dessutom inte hemmet så behöver man ju inte oroa sig för att en kontrollerande eller orolig make misstänker att man är på väg någon annanstans. Jag hävdar fortfarande att en förälder som bor med barnen skjuter barnen hemma. Det är för udda att man skjuter dom i en bil, det går inte ihop. Sånt gör en utomstående gärningsman dock.

21.20 stod det väl i pressen?

Edit: Felcitering. Skulle varit på inlägget där någon skrev att de hittades ca 20.30.
Citera
2023-07-19, 16:59
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Om kvinnan i förväg kände till att mannen skulle till skjutbanan kan hon ha planerat morden och självmord.

Så länge vi inte känner till när morden skedde säger mannens eventuella alibi inte mer än att han inte utförde morden under den tiden.

Får inte ihop det här med bilen bara. Varför skjuter hon sig själv och barnen i bilen. Varför inte hemma? Sen är det mer logiskt att kväva eller dränka små barn. Om logiskt nu är ett ord som ens kan användas i det här sammanhanget men du fattar poängen.
Citera
2023-07-19, 17:01
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot

Edit: Felcitering. Skulle varit på inlägget där någon skrev att de hittades ca 20.30.

Jag minns inte men är det så pass sent så har han ju inte alibi. Vi vet ju inte när dom dog dock.
Citera
2023-07-19, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1
Ryktet är att den den kvinnan det handlar om ska ha skyddad identitet, för att pappan till hennes barn är psyko..
Angående SJ. Jag har pratat med 2 stycken på deras gata, och dom vet knappt vilka dom är.
Alla känner alla i skinnsberg, Men ingen känner dom. Dom har ju iförsig inte bott här så länge, Och deras barn har ej gått på dagis vad jag har förstått, Det finns 2 stycken i skinnsberg, och några runt om kommunen, Jag har ett barn som går på minsta avdelning, dvs 1-3 år. Och där går dom inte, Och av dom jag känner som har barn på andra dagis är det ingen som känner igen dom, eller att dom ska ha barn där.
Men som sagt, detta är enbart rykterna i byn som florerar, Jag personligen tror att det är SJ, då det ryktet känns mest "tillförlitligt.
Jag vet ej exakt hur länge hon jobbat på kanalfläkt(systemair) Men dom jag pratat med som jobbar på golvet, vet inte vem hon är. varav en har jobbat där i över 30 år. Men det är en stor fabrik, dom har ju en del löne personal..
DEN HÄR HISTORIEN ÄR SORGLIG FRÅN BÖRJAN TILL SLUT.
Tack för infon, men en sak är säker skjuter man sina egna barn som mamma då har man passerat alla spärrar. Pappan måste må extremt dåligt just nu.
Citera
2023-07-19, 17:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Får inte ihop det här med bilen bara. Varför skjuter hon sig själv och barnen i bilen. Varför inte hemma? Sen är det mer logiskt att kväva eller dränka små barn. Om logiskt nu är ett ord som ens kan användas i det här sammanhanget men du fattar poängen.

Jag såg just ditt inlägg om det här med hemmet.

Jag håller med dig, det innebär även en risk för upptäckt att åka runt med ett vapen i bilen, och det fanns ingen anledning att inte begå morden i bostaden när mannen åkt till sin skytteträning.

Ville hon utverka hämnd mot mannen och skada honom så mycket som möjligt bör bostaden ha varit ett rimligare alternativ än i bilen. Mannen skulle knappast klara av att bo kvar i huset efter en sådan händelse.

Utredaren kan väl knappast utesluta mannen som gärningsperson innan alla forensiska undersökningar är klara och slutsatser har dragits?
Citera
2023-07-19, 17:08
Medlem
fattakanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot

21:20 lades händelsenotisen på polisens hemsida upp. De har alltså hittats innan detta.

Personen som lade upp angående helikoptern skrev att denne fick uppdraget runt 18:30. (FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13
Jag kan personligen inte tolka någonting gällande tider i länken som delades. Kanske är de uppgifterna borta nu, då det har gått några dagar.
Citera
2023-07-19, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72rhaBrr
Bilen hittades ca 20:30

I DN står det såhär:
Larmet kom in till polisen vid 21-tiden på torsdagen. En polispatrull påträffade personerna i fordonet på landsbygden, ”en bra bit utanför” Skinnskatteberg, när den var ute på uppdrag.

Det var inte en slump att polispatrullen befann sig i området, enligt polisen, som beskriver brottet som ”mycket grovt”.

På polisen.se står det:

Uppdaterad 14 juli 08:28
13 juli 21:20, Mord/dråp, Skinnskatteberg
Avlidna anträffade.

En polispatrull har anträffat tre döda personer i ett fordon utanför Skinnskatteberg. Det finns en relation mellan de avlidna.
Anhöriga är underrättade.

Så vart tidpunkten runt 18-19 kommer ifrån vet jag inte.
Citera
2023-07-19, 17:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frugan87
I DN står det såhär:
Larmet kom in till polisen vid 21-tiden på torsdagen. En polispatrull påträffade personerna i fordonet på landsbygden, ”en bra bit utanför” Skinnskatteberg, när den var ute på uppdrag.

Det var inte en slump att polispatrullen befann sig i området, enligt polisen, som beskriver brottet som ”mycket grovt”.

På polisen.se står det:

Uppdaterad 14 juli 08:28
13 juli 21:20, Mord/dråp, Skinnskatteberg
Avlidna anträffade.

En polispatrull har anträffat tre döda personer i ett fordon utanför Skinnskatteberg. Det finns en relation mellan de avlidna.
Anhöriga är underrättade.

Så vart tidpunkten runt 18-19 kommer ifrån vet jag inte.

Vad är mannens alibi(skjutträning) värt i ovanstående kontext?

Är mannen gärningsperson blir kreditköpet begripligt och kanske även motivet.

Planerat dåd, koppla ett vapen till kvinnan, fixa alibi, dagen vald med tanke på egen skjutträning(krutstänk).

Ekonomiska motiv.
Citera
2023-07-19, 17:18
Medlem
Citat:
Om nu J och hans vapnen ens har med storyn att göra…

Nu handlade detta inlägg endast om hans ekonomi. Han köpte vapnet på kredit, som han inte fick fick beviljad. Om han varit förmögen så hade han nog köpt cash.
Citera
2023-07-19, 17:21
Medlem
Citat:
Vad menar du med det sista? Har du hört från säkra källor att vapnet som hittades i bilen är just JJ’s?

Hittade en artikel som ändå delvis kan tala för att spekulationerna är på rätt spår förutsatt att inte media och samhället är färgade av mediadrevet som pågår för kommunen uttalade sig så sent som för 3 dagar sedan att polisen inte gått ut med familjens identitet ens till dom utan dom höll krisstöd mest rent generellt för den som kände sig träffad (…ordvits?).

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/skinnskatteberg-i-sorg-efter-morden-det-beror-oss-alla

”Hela byn” sörjer när de är döda.
Ingen kände dem när de levde
Citera
2023-07-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Ja och om det stämmer så låter det väldigt underligt att han prioriterar någon träning när hans barn+fru är efterlysta. Barnen som försvunna. Så om det nu stämmer så misstänker JAG att denna man inte har 100% rent mjöl

Saknar han alibi, så måste han misstänkas inte ha 100 % rent mjöl i påsen!
Har han alibi, så måste han misstänkas inte ha 100 % rent mjöl i påsen!

Den här tråden är kul. Innan könet på den vuxne skjutne personen avslöjats satt en massa (kvinnliga) flashback:are och förklarade att det måste vara en pappa som skjutit sig själv och sina barn, för ingen kvinna gör så här (att kvinnor står för nästan 50 procent av barnmorden, typ det brott kvinnor är mest "välrepresenterade" inom alla kategorier, ignoreras förstås).

Nu, när det avslöjats att den vuxna är en kvinna, övergår spekulationerna istället till att handla om att pappan typ ska ha hyrt en torped som skjutit mamman och barnen. För att tänka sig att en kvinna kan göra något sådant här går ju inte! Trots att vi har svart på vitt, år efter år, mord efter mord, att det finns kvinnor som mördar sina barn. Och spekulderar man inte i att det nog är pappan som ligger bakom trots allt, ursäktar man istället mamman med att hon haft det tufft och försöker vältra över skulden på pappan, därför att han ska ha haft en älskarinna och dessutom dålig ekonomi (ja, jätterimligt att mörda sina barn pga otrohet och sin partners dåliga ekonomi, i den mån den nu ens är sann ).

Sedan ska man alltid vara försiktig med att uttala sig tvärsäkert. Vem vet vad som avslöjas längre fram, det är klart att det till och med skulle kunna vara en man som lejt en mördare för att skjuta mamman och hennes barn (eller någon annan fantasifull förklaring). Men särskilt sannolikt är det inte och ser man denna tråd i sin helhet, liksom andra trådar där det förr eller senare avslöjas att en huvudmisstänkt är kvinna, så framgår ett mycket tydligt mönster, som sannolikt kan bringa visst ljus på fenomenet "kvinnorabatt" i rättsväsendet (alltså den lägre risk att utredas, åtalas och fällas kvinnor löper vid samma bevisläge samt de lägre straff kvinnor får vid samma typ av brott).
Senast redigerad av fredriktomte 2023-07-19 kl. 17:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in