Citat:
Ursprungligen postat av
Skandiahuset
Det var intressant. Om jag skulle gissa så är Polis A hetast - och hans närmaste. Men det var många som stod Polis A nära. På lite högre organisatorisk nivå tycker jag Robert Lugn (och vännen Bertil Wedin) är intressant. Det borde finnas en koppling mellan medlemmarna och Robert Lugn, åtminstone till SFSF:s ordföranden från Försvarets materielverk.
Okej, vad jag tror är att Ulf Lingärde är ute i "desinformativt" syfte och hänger ut poliser som han tror/vet/fått info som "inblandade" i mordet.
Han gör det på uppdrag av SSI som ett slags varning att inte utreda Stay Behind som en del av Sveriges Försvarsmakt utan som en obskyr förening AGAG med poliser.
Särskilt intresserar mig följande från sidan
De är också utan undantag duktiga idrottsmän eller åtminstone motionärer i god form. Vittnesmål finns från en gymnastiksal hos Räddningstjänsten, som hyrts flerfaldiga gånger. Därvid har 2 st Tysta Jakob (docka) förbrukats vid olika närstridsövningar.
Som instruktör för närstridsövningarna skulle jag kunna tänka mig
https://wpu.nu/wiki/Leif_Jensen.
Lyssnar man på podcasten framgår att han var instruktör i österländsk kampsport och att han dödat en man i ett garage vilket bedömts som självförsvar. Kopplingar till Stay Behind finns också.