2023-07-18, 23:27
Medlem
svearikesfags avatar
Vilka är hans huvudsponsorer och vad heter hans agent?
Citera
2023-07-18, 23:33
Medlem
Contragulationss avatar
Brukar sällan klaga på flashbacktrådar men väldigt trist med all rasism som översvämmar tråden. Ja, han är en fitta men det har knappast något med hudfärg o göra.

Hoppas bara jag lever o får se comebacken. Det ultimata testet för Stjärtens självutnämnda storhet och Zlatan-pannben. Kan bli skööööj, klart han tar sig tillbaka.
Citera
2023-07-18, 23:33
Medlem
shbous avatar
Nu har han ju inte vunnit några titlar, men kommer han bli återbetalningsskyldig på något vis för det han tjänat sedan han dömdes första gången för två (?) år sedan?
Citera
2023-07-18, 23:34
Medlem
Har han inte kunnat testats, kan man inte veta om han är ren och han är att betrakta som dopad.

Det är ju inget konstigt? Annars skulle man kunna dopa sig, hålla sig undan och få något messtraff för det och sen anses ren i det publika ögat.

Nej en skam för Sverige att vi har en dopad tennisspelare! Hoppas han aldrig mer får någon chans i sporten.
Citera
2023-07-18, 23:36
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Nu har han ju inte vunnit några titlar, men kommer han bli återbetalningsskyldig på något vis för det han tjänat sedan han dömdes första gången för två (?) år sedan?

Absolut inte varför skulle han bli det? Han är aldrig bekräftad dopad / fuskare utan bara avstängd för skitit i 3 tester. Även om han varit avstängd pga steroider hade han inte varit återbetalningsskyldig.
Citera
2023-07-18, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Jag vill inte förstöra för Ymers trovärdighet hos er få som köper hans argument men har inget val.

Doping hyenorna anländer till de hotell dom fått veta av ymer att han befinner sig, dom jagar honom gör allt för få honom pissa till slut ger dom med sig när hotell chefen står på knä och bedyrar att han inte bor där. Fine

Dom kontakter ymer och hans agent för att veta vilket hotell han bor på = inget svar

Det är det uteblivna svaret som gjort att han är avstängd idag inte att hyenorna gått till fel hotell. Dom gör allt för testa honom. För de är de dom får betalt för. Summa summarum är att den enda som förstör för Ymer är han själv. Inga kort kan rädda honom mot fakta.

Poängen är att det inte skett en gång, eller två, utan tre.
Då är det något som uppenbarligen inte stämmer. Alla lider under samma premisser.
Alla! Professionella idrottare blir väckta om nätterna för pissprov. Helt utan förvarning. Det händer världsettor. Det händer de på rankning 509, i alla sporter.
Citera
2023-07-18, 23:40
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Poängen är att det inte skett en gång, eller två, utan tre.
Då är det något som uppenbarligen inte stämmer. Alla lider under samma premisser.
Alla! Professionella idrottare blir väckta om nätterna för pissprov. Helt utan förvarning. Det händer världsettor. Det händer de på rankning 509, i alla sporter.

Jag försöker bevisa en poäng att han fuskat och undvikt 3 fucking tester för de verkar som du är team ymer äldre? Tror vi missförstått varandra. De sjuka är inte att han blir avstängd utan att försöker hävda sin oskuld med 3 chanser. Ingen annanstans i samhället får man 3 chanser.

Tror vi är på samma sida men är för stolta för förstå det. Men jag har förstått det nu.
Senast redigerad av svearikesfag 2023-07-18 kl. 23:44.
Citera
2023-07-18, 23:45
Medlem
Citat:
Absolut inte varför skulle han bli det? Han är aldrig bekräftad dopad / fuskare utan bara avstängd för skitit i 3 tester. Även om han varit avstängd pga steroider hade han inte varit återbetalningsskyldig.

Lance Armstrong fick pröjsa runt 50 miljoner SEK i skadestånd till sponsorn USPS efter sitt dopinghaveri. Med det sagt, vinstpengar betalas väl aldrig åter, men sponsorpengar kan så göras, beroende på avtal.

Men som du säger, Ymer har ju inte åkt dit för doping. Så sannolikt inte aktuellt här.
Citera
2023-07-18, 23:46
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Lance Armstrong fick pröjsa runt 50 miljoner SEK i skadestånd till sponsorn USPS efter sitt dopinghaveri. Med det sagt, vinstpengar betalas väl aldrig åter, men sponsorpengar kan så göras, beroende på avtal.

Men som du säger, Ymer har ju inte åkt dit för doping. Så sannolikt inte aktuellt här.

Det är stor skillnad en samhall skribent betona om ymers prispengar är något han måste betala tillbaka = nej

Du väljer kontra med sponsorpengar? Vilket är något helt annat. Och blandar in en helt annan atlet med andra förutsättningar och sport? Vad händer?
Citera
2023-07-18, 23:48
Medlem
Citat:
Jag försöker bevisa en poäng att han fuskat och undvikt 3 fucking tester för de verkar som du är team ymer äldre? Tror vi missförstått varandra. De sjuka är inte att han blir avstängd utan att försöker hävda sin oskuld med 3 chanser. Ingen annanstans i samhället får man 3 chanser.

Tror vi är på samma sida men är för stolta för förstå det. Men jag har förstått det nu.

Har du förstått det nu?
Det har väl varit helt uppenbart i flera inlägg?

Jag svarar dig för att jag håller med dig.
Inte om Leo Borg förvisso Men Ymer och vad som skett där..
Citera
2023-07-18, 23:52
Medlem
Citat:
Det är stor skillnad en samhall skribent betona om ymers prispengar är något han måste betala tillbaka = nej

Du väljer kontra med sponsorpengar? Vilket är något helt annat. Och blandar in en helt annan atlet med andra förutsättningar och sport? Vad händer?

Vad som händer?
Kan du inte läsa och reda ut begrepp?
Jag skriver uppenbart vad skillnaden är och drar en parallell. Poängterat tydligt att det är sponsorpengar i parallellen.
Poängterar att vinstpengar ej betalas åter.

Bekräftar i det sista det du skriver, att han ej åkt dit för doping.

Har du något uppenbart problem med läsförståelsen?
Mitt inlägg motsäger inte ditt förstår du utan ger bara ytterligare en dimension i det.
Varför tar du det som något negativt? Jag motsäger inte det du skrivit. Fattar du inte det?
Citera
2023-07-19, 00:30
Medlem
irishrages avatar
Många som inte vet hur det går till. Jag rekommenderar dokumentären om doparen Armstrong. Han hade ett helt läkarteam som hjälpte honom fuska, väldigt sofistikerat. Armstrong kunde aldrig vunnit utan att dopa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in