2023-07-18, 23:11
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men du fetmarkerar ju det som visar att det jag sa stämmer. Mot huvudet ner mot axlarna. Nackregionen. Du får till och med tre exempel på möjliga saker som kan skapa denna form. Hår, krage, kapuschong.

Inte själva axelpartiet som du tidigare skrev att det gällde.

Bild på vittne med "pyramidform".

https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E13-01-B

tryck på "originalfliken"

Inte SE själv men ännu mer pyramidformad.... Speciellt ryggtavlan.

Edit: Det går nog inte att mjölka lingonet "pyramidformat" hur mycket som helst.
Senast redigerad av ursprungligen 2023-07-18 kl. 23:14.
Citera
2023-07-18, 23:13
Medlem
Citat:
Jo, men precis. Då är ju förutsättningarna samma för NF och SE. Ingen av dom behöver höra av sig. Så varför är det bara misstänkt för den ena av dom?

Men det är ju pga att Engström återvänder och väktarna.

Du kan ju inte räkna bort det faktum..

Vi pratade ju om att ligga lågt sen och inte höra av sig...

Sen även om Engström inte återvänder till Skandia så knyter hans utstämplingstid och plats Sveavägen honom lite hårdare än NF .
Citera
2023-07-18, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fast det är faktiskt bara två personer eller en person i Skandiakvarteret som känner igen Palme. NF och mördaren. NF gör ju faktiskt det ni beskyller SE för - går norrut och känner igen.

Och NF känner igen honom mitt framför Lennart...

Krav? SE hör inte av sig pga krav utan pga att han inte vill bli misstänkt för mordet säger du. Samma menar jag gäller NF.

Hade inte NF hört av sig men Lennart vittnat om en man som mötte Palme hade det varit mördaren i dina ögon

Så vi säger att ingen av dom hör av sig då .

Menar du då att dom har lika stor chans/risk att någon annan anmäler dom som misstänkt ?
Citera
2023-07-18, 23:17
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Men du fetmarkerar ju det som visar att det jag sa stämmer. Mot huvudet ner mot axlarna. Nackregionen. Du får till och med tre exempel på möjliga saker som kan skapa denna form. Hår, krage, kapuschong.

Inte själva axelpartiet som du tidigare skrev att det gällde.

Det stämmer inte. Det jag tidigare skrev, i april, var till exempel detta:

"Sitter du på en mobiltelefon, eller? Du ser alltså inte den pyramidformade delen av Skandiamannens ryggtavla, den som syns på min Avatar?

Är det inte exakt en sådan form som JA beskriver?

JA får, om han lever och har hälsan, gärna studsa in och refutera. Men jag tycker att hans beskrivning stämmer på pricken.

Det är en pyramid upp från axlarna, som täcker nacken, med spetsen i öronhöjd."
Citera
2023-07-18, 23:18
Medlem
Citat:
Fast det är faktiskt bara två personer eller en person i Skandiakvarteret som känner igen Palme. NF och mördaren. NF gör ju faktiskt det ni beskyller SE för - går norrut och känner igen.

Och NF känner igen honom mitt framför Lennart...

Krav? SE hör inte av sig pga krav utan pga att han inte vill bli misstänkt för mordet säger du. Samma menar jag gäller NF.

Hade inte NF hört av sig men Lennart vittnat om en man som mötte Palme hade det varit mördaren i dina ögon

Vad är det som Lennart kan ge som inte övriga vittnen isåfall kan ge ?
Citera
2023-07-18, 23:18
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020

Menar du då att dom har lika stor chans/risk att någon annan anmäler dom som misstänkt ?

Det vet jag inte. Jag vet inte vad NF hade för risker. Vet du? Eller tänker du bara anta att NF hade det mer riskfritt?
Citera
2023-07-18, 23:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Vad är det som Lennart kan ge som inte övriga vittnen isåfall kan ge ?

Det framgick i inlägget du citerade
Citera
2023-07-18, 23:21
Medlem
Citat:
Det vet jag inte. Jag vet inte vad NF hade för risker. Vet du? Eller tänker du bara anta att NF hade det mer riskfritt?

Nej jag begriper inte NFs risk..

Han behöver såklart inte ringa till polisen som GM..
Citera
2023-07-18, 23:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:

För GM-SE räckte det väl i så fall att säga att han befann sig i jämnhöjd med salladsbaren och fortsatte mot tunnelbanan om han var GM?

GM-SE "hörde då bara två skott och en kvinna som ropade på hjälp bakom sig." Vände sig om gjorde han inte då han hade rätt hala skor och koncentrerade sig på underlaget.

Vem ställer sig frivilligt i skottlinjen när en beväpnad mördare kan lura i gränden?

Då hade GM-SE också sluppit spela teater på Skandia efter mordet.
Citera
2023-07-18, 23:23
Medlem
Citat:
Det framgick i inlägget du citerade

Men då skulle alla GM behöva ringa till polisen för dom är rädda att vittnen sett dom..

Men det är ju inte att bli sedd som skulle få NF att ringa polisen utan att bli igenkänd och bekräftad som blir grejen...
Citera
2023-07-18, 23:26
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Nej jag begriper inte NFs risk..

Han behöver såklart inte ringa till polisen som GM..

Det är klart att du inte begriper den med tanke på att du inte har någon kunskap om den. Du vet inte vad NF gjorde innan mordet.
Citera
2023-07-18, 23:28
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Men då skulle alla GM behöva ringa till polisen för dom är rädda att vittnen sett dom..

Men det är ju inte att bli sedd som skulle få NF att ringa polisen utan att bli igenkänd och bekräftad som blir grejen...

Nej, risken att bli igenkänd och bekräftad skulle få honom ringa. Precis som SE. Är han bekräftad och igenkänd och inte hört av sig är det redan över.

Alla GM som hade anledning vara där har motiv att spela vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in