2023-07-18, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Menar du att du vet kvinnans motiv här? Du vill hävda dålig ekonomi alltså. Eller relativiserar du på fri hand?

Jag sa inget överhuvudtaget om denna kvinnas motiv. Du skrev att kvinnor mördade fler på 1800-talet vilket är sant, jag poängterade bara att barnamorden på den tiden oftast hade helt andra motiv än dagens barnamord då samhället såg helt annorlunda ut.
Citera
2023-07-18, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror fortfarande att det var ägaren av vapnet som sköt barnen och kvinnan!

Svagbegåvad?
Citera
2023-07-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Detta är ett barnamord jag aldrig hört talas om konstigt nog. Men när man läser faderns sjuka tankar efter att han skjutit bägge sina söner drar man ju lätt paralleller till detta fall nu med kvinnan och småbarnen. Tror hennes tankar gick ungefär så här. Varning för hemsk text

https://brinnforbarnen.se/v-rt-arbete/barnfall-1/melker-5-r-och-walter-6-r

Otippat att han var "medicinerad", eller inte .
Citera
2023-07-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är du en idiot och har aldrig varit på Flashback förut? Vad är ett diskussionsforum till för egentligen, enligt dig? Här dryftar vi eventuella scenarion - troliga, eller inte. Passar inte galosherna så dra för fan från tråden och/eller forumet, är du snäll!

Har du bilder och eller ett klart skeende kring hur det hela förlöpt så var så snäll att berätta detta för oss andra, ovetande...
Diskussioner är en sak! Detta är trams med folk som sitter och skriver påhittade scenarier. Om alla skulle sitta och skriva hittepå-historier om vad man trooor mannen tänker nu, hur han tänkte innan och varför mamman sköt barnen hade det varit ohållbart. Diskussioner baserat på fakta!!!
Citera
2023-07-18, 20:55
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Är väl typ det mest välomtalade på många år och har refererats till flertalet gånger i denna tråd också.
Lustigt har fan aldrig hört talas om detta och jag brukar ha koll.
Citera
2023-07-18, 20:56
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Usch så hemskt.
Jag tror jag har hört talas om detta - det där med att mamman träffade en afghan och pappan döda barnen känner jag igen.

Jag tror något hänt inom familjen som kommer komma fram så småningom.
Jag gissar att pappan träffat någon annan och att det triggat mamman att döda sina barn och begå självmord.
Det måste ha funnits signaler från henne att hon inte mådde bra.
Det tror jag med. På pricken.
Citera
2023-07-18, 21:27
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
DNA
tänk om det inte skulle matcha hans DNA

För allas bästa, så kan man väl hoppas att man jämför barnens DNA med mammans. Det borde räcka.
Citera
2023-07-18, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Såg den där filmen dagarna efter att det hänt och sen antar jag att man inte glömmer det, sällan man får den inblicken i en mördares hjärna direkt efter brottet. Tycker det var särskilt vidrigt att han inte hade någon ånger utan fortsatte mala på om hur hans ex blockat honom på sociala medier och att han inte ville sitta i fängelse…man får kalla kårar

Ja den där filmen och händelsen glömmer man inte i första taget. Jaa han hade ju under lång tid kämpat med depressioner och psykiska besvär kunde man läsa sen, lite konstigt att han hade barnen boende hos sig när han inte alls mådde bra men förstås kunde ju ingen ana hur illa de var. Kanske är precis något liknande i detta fallet med mamman
Citera
2023-07-18, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Hur tänktr du då? Inga spår (antar jag efter någon annan). Men om vi ponerar att det är mannen så kan dom ha åkt ut alla tillsammans på dagen, han tar inte med mobil (spårning), han utför dådet på barnen, sedan skjuter henne med hennes hand hållandes i vapnet (för att hon ska få krutstänk och han är fysiskt starkare, eventuellt drogat henne), han låser bil utifrån med extranyckel, går hem, duschar för att få bort krutrester eventuellt badar i sjö eller badhus.

Kontaktar anhöriga och frågar om de hört något av henne för hon verkade labil och nu är både hon och vapen borta. Han tvingar henne under vapenhot att skriva avskedsbrev innan. Han larmar polisen och kör sin historia.

Hans dna i bilen är då inga konstigheter då han också kört och använt bilen, detsamma med hans dna på barnen, kan ha kramat/pussat dom hemma innan ”han gick iväg på sitt”..

Det är inte helt omöjligt att det gått till som du beskriver! Det jag hängde upp mig på var att vapnet var hans! Jag antar att hon hade ett eget vapen eftersom hon också sköt. Båda brukade samma bil så alldeles säkert hade båda egna nycklar till bilen.. Det finns jävlar och så finns det ändå fler jävlar! Vem skriver inte ett avskedsbrev med ett skjutvapen riktat mot huvudet eller mot barnen!
Senast redigerad av Ajabaja555 2023-07-18 kl. 21:42.
Citera
2023-07-18, 22:07
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Jag kan väl gissa lika illa som alla andra gissare här.

Enligt åklagaren är det något som gör att fallet är särdeles grovt, och att det är något utöver de dödande skotten. Det första som jag dök upp på rak arm var ett grovt stympande av kroppen, och jag väljer att då tro att det skedde efter döden. Detta som skett i anslutning kanske säger lika mycket om motivet och andra omständigheter som var barnen satt i bilen när de sköts.

Att en mor avrättar sina barn med skjutvapen, och sedan tar sitt liv, borde räcka för att anse det som "att fallet är särdeles grovt".

Att detta sedan sker inuti en bil, bidrar naturligtvis till att det kan vara "det värsta" åklagaren sett, då det sannolikt inte var någon vacker syn inne i bilen.

Det behöver nog inte vara, eller göras, krångligare än så. Tänker jag.

Fy fan för att få lov att vara med och reda ut den delen i den här soppan...
Citera
2023-07-18, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Sökte på namnen på både krimfup och lexbase men 0 resultat

https://www.krimfup.se/search?name=Sofi+Juntanen&ssn=&crime=
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Sofi+Juntanen&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Är de inte tidigare dömd för brott / liknande ?
Tror det beror på att de är åtalade sedan tidigare
Citera
2023-07-18, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Choppern landade här:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa18&lat=59.853&lon=15.753&zoom=15.9&showT race=2023-07-13

Jag lade tidigare upp en länk när jag TROR var bilen fanns.

(FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13

Zooma ut kartan så ser du platsen där choppern landade, norr över.
Strax ovanför den eventuella fyndplatsen.

Som sagt, enbart spekulativt...

Fyndplatsen bör vara i anslutning till Stjärnviksvägen, dvs den väg som är närmast där helikoptern landade.
Din fyndplats ligger fågelvägen 1 km bort från landningsplatsen, genom mestadels skog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in