2023-07-18, 17:44
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Angående kulhålen i bilens rutor. Det syns lätt från en helikopter att rutorna är beskjutna, även när helikoptern är en bit upp och i rätt vinkel.

Jag gissar att dramat ägde rum en bit bort från där helikoptern landade. De sätter aldrig ner i en helikopter precis där en misstänkt beväpnad och oberäknelig person befinner sig, just för att inte riskera omedelbar beskjutning utan att ha möjlighet till värn.

En fråga till boende i trakten: finns det någon plats i området där man tänt ljus och lagt blommor? Jag tänker att det i nuläget borde vara känt exakt var dramat ägde rum.

Det vore intressant att specifikt få veta vilken plats Sofi valde för sina handlingar.

Choppern landade här:
https://globe.adsbexchange.com/?icao=4aaa18&lat=59.853&lon=15.753&zoom=15.9&showT race=2023-07-13

Jag lade tidigare upp en länk när jag TROR var bilen fanns.

(FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13

Zooma ut kartan så ser du platsen där choppern landade, norr över.
Strax ovanför den eventuella fyndplatsen.

Som sagt, enbart spekulativt...
Citera
2023-07-18, 17:56
Medlem
Jag tror fortfarande att det var ägaren av vapnet som sköt barnen och kvinnan!
Citera
2023-07-18, 17:56
Medlem
Kvittervittras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Inget är väl 100% innan det fastslagits men det skulle förvåna mig ytterst stort om det är någon annan än modern som är mörderskan i detta fall. Vad är det för hot du påstår de skulle ha levt under?

Jag säger inte att det är klarlagt att dom levt under hot men det faktum att dom är så extremt anonyma både privat och på nätet samt att hon bytt sitt förnamn och efternamn kan ändå tyda på att dom vill undvika någon/några. Jag tycker fortfarande det är egendomligt att dom inte sköts i hemmet om det var mamman som sköt, bilen känns mer för någon som inte bor med barnen.
Citera
2023-07-18, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Jag tror fortfarande att det var ägaren av vapnet som sköt barnen och kvinnan!

Finns det någon anledning till varför du tror det? Förklara gärna isf.
Citera
2023-07-18, 18:04
Medlem
ErlingP75s avatar
Med tanke på att mordplatsen inte verkar vara utvald med någon större omsorg.
10 min bilfärd ut i skogen talar även det i min mening för något helt oplanerat.
Citera
2023-07-18, 18:09
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
Jag säger inte att det är klarlagt att dom levt under hot men det faktum att dom är så extremt anonyma både privat och på nätet samt att hon bytt sitt förnamn och efternamn kan ändå tyda på att dom vill undvika någon/några. Jag tycker fortfarande det är egendomligt att dom inte sköts i hemmet om det var mamman som sköt, bilen känns mer för någon som inte bor med barnen.

Okey, förstår... Platsen kan ha att göra med så mången ting så jag har egentligen inget bra svar på detta. Hur veta hur en slik mörderska (ja, jag tror fortfarande det är mördarmamman som gjort detta) resonerar. Finns det förresten någon pistolskyttebana i närheten av mordplatsen? Kan det varit ett mord tagit i hastigt mod och med möjligheten till hands? Dvs. hon fick tillgång till vapnen och sa att hon åker och skjuter lite och tar med sig barnen, samtidigt. Detta är väl inte kosher att ta med barnen till skjutbanan, men värre ting sker i mindre samhällen...
Citera
2023-07-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Ja man undrar. Läste dock att den döda kvinnan var boende i ett villaområde i Skinnskatteberg vilket väl lutar åt att det är SJ

Vad behövs för att få det BEKRÄFTAT i denna Flashbacktråd?
Måste statsministern gå ut och säga det i riksdagssalen ?
Eller räcker det med att 98% av skribenterna känner sig övertygade ?

I det här fallet fick tråden namnet extremt snabbt. Lokal kunskap och personkännedom verkar varit det avgörande. Kudos.

Sen bladdrade åklagaren runt och viss osäkerhet spreds.
Men de lokalt insatta kunde återigen bekräfta.

Mycket mer bekräftat än så här blir det nog inte.
Citera
2023-07-18, 18:24
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Nu är det mycket snack om skottvinklar och barnstolar. Det tycker jag är mindre viktigt.

Det intressanta är vad som kan föranleda att åklagarn kallar detta det värsta han sett. Det måste ha skett något mer efter skotten, något riktigt hemskt. Någon form av skändande av kropparna efteråt, exempelvis avlägsnande av huvuden?
Hon har kanske tömt ett magasin och hållt på och slafsat innan hon skvätte ner från med sina egna substanser?
Citera
2023-07-18, 18:29
Medlem
Citat:
Nja, detta är lite av den springande punkten och det gäller då om det är ett kulhål, eller flera... Är det ett kulhål så har hon säkerligen skjutit dem i baksätet. Är det flera kulhål i bilrutan så är det mer troligt att hon skjutit dem bakifrån, då barnen stått framme och hon suttit i baksätet. Skulle hon skjutit barnen i baksätet, i barnstolar så blir det inga skotthål i bakrutan. Vore ytterst intressant att veta hur många kulhål man funnit och var...

Jag kanske rotar till det, men fråga om jag inte är klar nog...

Så då har hon bett båda barnen stå upp och skjutit… tycker de låter så brutalt. Och sen har hon riktar den mot sig i baksätet då borde de vara kulhål där bak
Citera
2023-07-18, 18:30
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra

Förnamnsbytet klarläggs tidigt i tråden, det var ett handläggningsfel som gjorde att hennes nya efternamn istället blev registerat som förnamn. Se inlägg #368 på sidan 31: (FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hon verkar tidigare ha registrerat sig/blivit registrerad felaktigt av Skatteverket. Hon har hetat "Jantunen" i förnamn står det.
Citera
2023-07-18, 18:36
Medlem
BadPostures avatar
Citat:
Du kommer in i tråden och avfärdar ting som är intressant i utredningen/spekulationerna kring fallet och sedn kommer du med en helt absurd tanke om vad som kan ha skett. Förklara gärna varför du tror detta som du spekulerar kring, din tomte...

Jag kan väl gissa lika illa som alla andra gissare här.

Enligt åklagaren är det något som gör att fallet är särdeles grovt, och att det är något utöver de dödande skotten. Det första som jag dök upp på rak arm var ett grovt stympande av kroppen, och jag väljer att då tro att det skedde efter döden. Detta som skett i anslutning kanske säger lika mycket om motivet och andra omständigheter som var barnen satt i bilen när de sköts.
Citera
2023-07-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Sköt skallen av småttingarna för att barnmaten var för dyr? Jo tjena! .

Självklart inte! Men dålig ekonomi och framförallt eventuella orsaker till dålig ekonomi är en känd stressfaktor i ett äktenskap. Så grunda med tex psykisk ohälsa eller alkoholmissbruk och lägg till en massa bråk om ekonomi så kan det vara som att hälla bensin på elden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in