2023-07-15, 23:24
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Det kanske även förklarar varför hon tog sitt liv.

Vad ska vara förklaringen., förstår inte.,
Att hon tjänade mer än honom.
Citera
2023-07-15, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag vet att jag inte borde svara dig men kan faktiskt inte låta bli. Bortsett från att barnen aldrig kan göra något för att orsaka det så var dessa barn enligt utsago 1 och 3 år, då bråkar man inte om att äta på McDonalds och liknande. Uppenbarligen eftersom hon dels hade vapnen med sig och dels efterlystes av släktingar så var det ju inte något som utlöste något akut i bilen.
Hon har helt enkelt varit väldigt instabil i psyket. Påminner mig om psykmamman i hässleholm elr ängelholm som kastade sina två barn och sig själv framför tåget för att hon hade dålig relation till barnens pappa och detta var hämnden. Om hon skulle dö och inte få se barnen så skulle barnen dö så han inte får se barnen 🤦🏽‍♀️ någon borde straffritt fått skjuta henne i skallen för många år sedan så dessa barn inte hade fått lida. Vill inte veta skräcken det andra barnet fått uppleva genom att se sitt syskon bli mördad och pistolskottet. Att mamman inte ens "ångrade sig" efter första mordet utan fullföljde dubbelmord och självmord är för mig sinnes.
Citera
2023-07-15, 23:27
Medlem
Kvinnan ser för övrigt ut som ett riktigt psykfall. Påminner mig om en jätte sträng lärare eller soc kärring.

https://vm.tiktok.com/ZGJ436Txk/
Citera
2023-07-15, 23:28
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Jag skulle tro att det inte räcker med att veta var maken har nyckeln till vapenskåpet för att använda något av hans vapen, man måste också känna sig tillräckligt bekväm med att använda det. Vapen är ju farliga grejer, ju! Men just S*fi hade egen vapenerfarenhet - hon hade tävlat i precisionsskytte. Då blir nog tröskeln för att använda mannens vapen betydligt lägre.
Jag vill introducera en annan teori, inom sportskytte matas det konstant med säkerhetsinformation att det snarare känns mkt onaturligt att rikta ett vapen mot en annan människa.
Däremot bör S varit medveten att om hon tillgriper makens vapen och vänder de mot barnen är sannolikheten stor att han blir av med licenserna, dvs ett sätt att ’straffa’ honom så mkt som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Du menar skillnaden Sofi/Sofia? Det är välbelagt i tråden att hon hade hetat Sofia som ogift, men hette Sofi när hon bar sin makes efternamn.
Yes, SLH Född 3/2 1988 i Björskog (Västmanlands län, Västmanland).

JDJ Född 27/10 1985 i Finska (Stockholms stad, ).
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstopparen47
Men är du totalt lobotomerad eller människa? Nej? Jag har inte sagt att det är så det var. Jag pratar om statistik och det faktum att man inte kan motsätta sig den, att OM fallet skulle vara så att våld i nära relationer orsakat döden så är det med största sannolikhet mannen som drivit kvinnan till att göra det, inte att kvinnan misshandlat/förgripit sig på barnen och sen av oklar anledning tagit livet av sig själv och ungarna?
Du pratar om statistik, men du anger ingen statistik. Vad du hävdar här är, vad jag begriper, att när kvinnor har ihjäl sig själva och sina barn beror det för det mesta på att mannen genom sitt beteende drivit dem till det. Vad är det för data du stöder dig på för att hävda detta?

Man kan ju också konstatera att det finns ett motiv till dådet angivet i tråden. Jag vill än så länge hålla det synnerligen öppet om detta motiv verkligen är korrekt, men om så skulle vara, anser du att en kvinna som skjuter sig själv och sina barn för att mannen har varit otrogen, så har mannen drivit henne till det?

Citat:
Och självklart har jag inte suttit på varenda jävla tråd och kommenterat liknande. Jag är inte inne på det här inceluösa jävla forumet varje dag och runkar upp den till kvinnohat och rentav imbecilla teorier och svar.
Det kanske kändes skönt att skriva det där, men tror du verkligen att den typen av utbrott gör forumets läsekrets (varav den förkrossande majoriteten bara läser, och inte postar) mer benägen att fästa vikt vid, och tro till, vad du skriver?
Citera
2023-07-15, 23:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Iofs OT, men snarare troligt att man väljer "mänsklig interaktion" istf sociala medier. Om jag tolkat saken rätt arbetade hon dessutom inom HR.

Mänsklig interaktion kan till del ske via sociala medier. Jag har ett par vänner som inte alls finns på sociala medier. Inget fel på dem. Men att undvika sociala medier kan också vara ett sätt att undvika det sociala i stort.

Ja löneadministratör. Tillhörande HR-organisationen.

Tillägg: Inte läst alla inlägg i tråden, men är det någon som skrivit att den kände eller var bekant med henne? Avsaknaden av det kan ju också det vara en följd av begränsat socialt nätverk (ej i bemärkelsen sociala medier…).
Senast redigerad av Troian 2023-07-15 kl. 23:51.
Citera
2023-07-15, 23:30
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Kvinnan ser för övrigt ut som ett riktigt psykfall. Påminner mig om en jätte sträng lärare eller soc kärring.

https://vm.tiktok.com/ZGJ436Txk/
Finns det någon bekräftelse på att det är kvinnan som dödat barnen?

Tycker det finns väldigt lite fakta. Det som skrivs här är ju sånt man kan hitta i media.
Citera
2023-07-15, 23:31
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrilliantFanKnick
Kan en kvinna som är så psykiskt "out there" att hon skjuter sina barn köra bil?
Polisen kan inte efter så kort tid vara helt säkra på att detta är två mord och ett självmord.
Finns en möjlighet att det här handlar om tre mord.

Hade det handlat om ett barn och mamman hade det varit mer troligt. Att skjuta sitt barn och verkligen se sitt barn dö och då göra det en gång till på sitt andra barn. Det krävs mycket.
Men för helvete... det är ingen raketforskning att köra bil. Vad är det för användare som finns på flashback egentligen?! Är man psykiskt sjuk så innebär det inte att man är ett dreglande cp som ligger i soffan hela dagarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kokhett
Enligt Aftonbladet så var barnen anmälda försvunna, av en nära anhörig.

Polisen pejlar kvinnans mobil - och hittar bilen.

Varför har, högst troligt, pappan anmält barnen försvunna och inte kvinnan?

Är inte allt bara väldigt märkligt?
Inte ett dugg märkligt, ex-mannen skiter väl i om frugan är borta eller inte. Det ligger väl inte i hans intresse vad hon gör. Dessutom så efterlyser man barn direkt det kommer in en anmälan, skillnad på om man efterlyser en vuxen, måste ha gått x-antal timmar innan dess.
Citera
2023-07-15, 23:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dangerous_Mind
Fast att vilja undvika social interaktion behöver inte innebära att man är hatisk mot andra människor och/eller labil, utan kan handla om att man helt enkelt inte klarar social interaktion särskilt bra och behöver få vara i fred.

Så är det absolut. Jag tror heller inte det finns någon som helst anledning att anta att hon var människohatare.

Men fullt fungerande? Det tror jag kanske inte, givet att hon dödar sina två barn. Att hon inte finns på sociala medier, kan tänkas vara relaterat till det.
Citera
2023-07-15, 23:34
Medlem
Med tanke på att det var en polishelikopter som hittade bilen verkar det ju har varit en insats som sökte efter barnen vilket tyder på att de hade något slags ingångsvärde på att barnen var i fara.

Hade det varit ett ”vanligt” bråk och mamman och barnen åker iväg, polis får kontakt med mamman och hon säger att hon vill andas lite så blir det inget större med det.

Här har det förmodligen framkommit att hon tagit med sig barnen med avsikt att skada dem & sig själv. Kanske har hon skrivit brev, maken kommer hem och läser detta och kontaktar polisen eller så har de tjafsat, hon sticker med barnen och sen har de kontakt via sms eller liknande och hon ber honom kolla vapenskåpet där han ser att det saknas vapen.

Samma gällande pingning av telefonen, det är inget som görs automatiskt så snart någon är försvunnen (framförallt inte om personen är frisk och borta frivilligt) utan det krävs lite mer (till exempel om barnen varit borta ensamma utan mamman). Så något har ju framkommit gällande att hon inte mår bra och vill göra något dumt och som sagt inte bara tar en sväng med bilen, lyssnar på deppig musik och åker hem igen.
Citera
2023-07-15, 23:35
Medlem
Citat:
En stor del av orsaken till underrepresentationen av barnamord och självmord genom skjutning bland kvinnor är att kvinnor i mycket mindre grad än män har tillgång till vapen. Då är det svårt att skjuta vare sig sig själv eller barnen. Men just den här förövaren hade vapen i huset och egen tävlingserfarenhet av sportskytte med pistol.
Nej för statistiken gäller även historiskt då alla hade en bössa eller två hemma i stugan eller på gården. I Idag är en fjärdedel av alla som tar jägarlicens kvinnor samt en femtedel av alla som tävlingssköt förra året var kvinnor. Dessutom, finns vapnen i huset nog fan vet alla vuxna vad nyckel finns också.

Men både självmord och våldsbrott med skjutvapen är extremt mycket lägre (även justerat på att än begår över 90% av alla våldsbrott och begår två tredjedelar av alla självmord) än andelen vapenägande kvinnor. Att skjuta sina ena barn är i stort sett noll procent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in