2023-03-08, 05:25
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Letar både via Google och på Sofascore men kan inte se hans statistik i Saudi. Sett att han gjort både tre och fyra mål i två matcher, men är det någon som vet hans sammanlagda stats?

Sett att han gått mållös några matcher med, vilket är glädjande.

6 matcher 7mål
Citera
2023-03-08, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
6 matcher 7mål

Tackar!
Citera
2023-03-26, 11:23
Bannlyst
Förstår inte varför Ronaldo spelar istället för Ramos i EM-kvalet. Ramos har gjort 16 mål på 21 matcher i Benfica och dominerade fullständigt i sin VM-premiär med bland annat ett hattrick. Ronaldo, som var nästan lika toxic i landslaget som i United, lunkade av planen uppenbart mer än sur och tackade/firade inte tillsammans med laget.

Jag skrev redan då att jag hoppas inte att Ramos låter Ronaldo känna på matchbollen med risk för att han sparkar sönder bollen.

Ramos har framtiden framför sig och borde vara ännu bättre i EM än i VM, tvärtom med Ronaldo. Ramos kan mycket väl spela i ett topplag i England/Spanien då. Ska Ronaldo från Saudi starta då?

Efter VM fick Portugals förbundskapten sparken och då var Ronaldo väldigt snabb med att han siktar på EM. Vågar inte den nya förbundskapten satsa på Ramos och bänka eller ha Ronaldo helt utanför truppen och köra utan honom? Han är giftig som en orm.

Eller är Ramos skadad eller tror de att Ronaldo kommer göra mer i EM än vad Ramos kommer göra i EM om nästan två år? Vad missar jag? För jag får högt blodtryck av det här. Det finns för övriga många fler unga portugiser utöver Ramos, men nej, CR spelar.

Karln är 38 år och spelar i öknen. Vad missar jag?

EDIT: Även om United är mitt lags antagonister så har dom fullständigt blommat ut när de rev Ronaldos kontrakt. Från att ha varit ett haveri. Ja, jag hajar inte. Kan någon förklara?
Senast redigerad av asdman123 2023-03-26 kl. 11:33.
Citera
2023-03-26, 12:33
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
EDIT: Även om United är mitt lags antagonister så har dom fullständigt blommat ut när de rev Ronaldos kontrakt. Från att ha varit ett haveri. Ja, jag hajar inte. Kan någon förklara?

Brukar ju bli så när man har en tränare utan pondus och stake som viker ner sig för den stora stjärnan. Ronaldo är större än Martinez och Martinez som tränare väljer att plocka ut honom trots att, som du säger, så finns det bättre alternativ - speciellt på lång sikt. Det är väl lite liknande situation vi har här att Janne tar ut en 53 årig Zlatan i truppen trots att man kanske borde blicka framåt.
Citera
2023-03-28, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Brukar ju bli så när man har en tränare utan pondus och stake som viker ner sig för den stora stjärnan. Ronaldo är större än Martinez och Martinez som tränare väljer att plocka ut honom trots att, som du säger, så finns det bättre alternativ - speciellt på lång sikt. Det är väl lite liknande situation vi har här att Janne tar ut en 53 årig Zlatan i truppen trots att man kanske borde blicka framåt.

Tack, det låter rimligt.
Citera
2023-03-28, 15:17
Medlem
Hur många av hans mål i landslaget är mot Lichenstein, Luxemburg, Andorra, Armenien, Litauen, Färöarna och andra diverse Blåbär? I VM har han gått mållös i 16 av 22 matcher. Alla mål i gruppspelet. Hans enda anmärkningsvärda insats i en VM-match är mot Spanien i 2018
Citera
2023-07-06, 14:37
Medlem
laddkingens avatar
han är slut och gick i pension när han vände till arabien
Citera
2023-07-18, 20:56
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/kELMjk/cristiano-ronaldo-sagar-europas-fotboll-och-mls

Den tandlöse portugisen Cristiano Ronaldo säger Saudiska ligan är mycket bättre
Citera
2023-07-18, 20:57
Medlem
svearikesfags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaitan666
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/kELMjk/cristiano-ronaldo-sagar-europas-fotboll-och-mls

Den tandlöse portugisen Cristiano Ronaldo säger Saudiska ligan är mycket bättre

Samma dag förlora man med 5-0 mot Celta vigo.
Citera
2023-07-20, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svearikesfag
Samma dag förlora man med 5-0 mot Celta vigo.

😂😂😂

Ronaldo suger
Citera
2023-07-20, 11:33
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Hur många av hans mål i landslaget är mot Lichenstein, Luxemburg, Andorra, Armenien, Litauen, Färöarna och andra diverse Blåbär? I VM har han gått mållös i 16 av 22 matcher. Alla mål i gruppspelet. Hans enda anmärkningsvärda insats i en VM-match är mot Spanien i 2018
Här kan du se en sammanställning av alla hans mål:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_international_goals_scored_by_Cristiano_Ro naldo#Statistics

11 av hans 123 mål har han gjort mot Luxemburg. Bara två mot Liechtenstein. Sex mot Andorra. Sju mot Litauen. Fyra mot Färöarna. 30 av 123 mål kommer alltså från just de blåbärsländer du nämner.

Sammanställning beronde på matchsammanhang:
  • 20 mål på 52 träningslandskamper
  • 36 mål på 39 matcher i EM-kval
  • 36 mål på 47 matcher i VM-kval
  • 7 mål på 11 matcher i Nations League
  • 2 mål på 4 matcher i Confederations Cup
  • 14 mål på 25 matcher i EM
  • 8 mål på 22 matcher i VM
Citera
2024-01-24, 04:05
Medlem
Tack för målsammanställningen.

Det är återigen dags för paus då en av de misstänkta gubbvaderna behöver vila, så de två utlovade matcherna i Kina ställdes in när suadiägda laget redan var på plats.

Detta fick till följd att missnöjda kineser i Shenzhen stormade hans hotell med mobilerna i högsta hugg..
...... i hopp om lite bevis att portugisen var där ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in