2023-07-18, 20:35
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Nej det är du som spinner vad jag skrev. Jag skrev "tydligen så har man nått fram till staden, tar man den så hotar man lyman". Jag skrev inte "ryssland har tagit staden". Men att det rapporteras om strider 2km utanför tyder på att man kan ha nått fram.
Men du länkar ju själv till DPA och han säger inte att de har nått fram till Zarichne som du påstod!!

Han säger istället att det som kommer fram från området troligen inte är sant utan att Ukraina gör motanfall.

Kan du inte bara erkänna att du hittade på det istället?
Citera
2023-07-18, 20:37
Medlem
StigEngstroms avatar
Wagnertrupperna har ju vunnit på triss.
Till skillnad från dom andra vid fronten har dom beviljats sommarlov och härjar nu i Krasnodar där man ägnar semestern åt fylleri, slagsmål, horor och bajs i sängarna.
Hur fan ska ryska myndigheterna lyckas samla ihop packet när semestern är slut?
Citera
2023-07-18, 20:38
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag tror inte farsan Patrusjev har en chans att gripa makten. Visserligen har han en son som sidospark men ingen av de verkar speciellt smart. Vet inte vem Bortnikov är men den nuvarande chefen (glömt namnet nu) för FSB är ju en fåntratt. Enligt konstitutionen är det premiärminister Mishustin som tar över presidentposten om något skulle hända Putain. Men konstitutionen i Nazi-Ryssland är ju lätt att ändra vid behov iofs, som historien ju visar.

Är FSS och FSB samma sak?!

Ja det verkar nog så. Ja då är det Brtnikov som är en fåntrattt enligt min åsikt iaf.
Inte gripa makten helt egenmäktigt, men han kan vara med på ett hörn. Kanske inte som president, om man nu håller sig med en sådan. Jag ställer mig tvekande till det om det skulle bli så att Putin ryker.

Den här ohyran vädrar man inte ut så lätt. Putin har varit idealisk som ansikte utåt för att han redan är djupt insyltad i detta men har en rätt mild framtoning.
Citera
2023-07-18, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men du länkar ju själv till DPA och han säger inte att de har nått fram till Zarichne som du påstod!!

Han säger istället att det som kommer fram från området troligen inte är sant utan att Ukraina gör motanfall.

Kan du inte bara erkänna att du hittade på det istället?

Jag hittar inte på. Om ukraina gör motanfall tyder ju på att man är där utanför eller? Blir du nöjd om jag ist skriver att man är i utkanten av staden? ca 2km eller så? Jag skrev aldrig att man tog staden.
Citera
2023-07-18, 20:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ryska soldater är i Ukraina med uppgift att döda ukrainare !

Hur tror du världen utanför Ryssland ser på detta?

Ni blir självklart hatade och föraktade.

Hatet växer för varje ukrainare ni mördar!
Det är fascinerande hur orcherna överhuvudtaget inte har förmåga eller kapacitet att begripa detta... Samtidigt som de tjuter om "nazister"?
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1680272124953411587
Citat:
Head of RT Margarita Simonyan laughed at the images of emaciated Mikheil Saakashvili, hoping that Volodymyr Zelensky would soon meet the same fate as the former President of Georgia. She claimed not to understand why so many people dislike Russia.

“Let his home burn and not yours! May his wife be a widow not yours! Let his mother cry her eyes out and not yours! Let his family hopelessly wait for him - not yours! [GIGGLE]
Here is a question: why do they hate us so much?”
*video*
Jag tror faktiskt det har att göra med den ryzka nationalmentaliteten och folksjälen att göra: För dem är det inte konstigt att militärt gå in i andra länder och mörda eller betvinga deras befolkningar; det är "Storryzzlands" fulla rätt och av Gud givna öde att bete sig på det viset. Ryzzarna (som ofta inte ens har rinnande vatten...) ska föreställa ett "Herrenvolk", menade att styra och bestämma över inkringliggande länder och behandla människorna som lever där som sin privata egendom. Endast då kan Ivan och Sergey känna att de är någonting, i den misär de lever i...
https://meduza.io/en/feature/2022/04/18/i-can-do-whatever-i-want-to-you
Citat:
‘I can do whatever I want to you’ - Russian soldiers raped and murdered Ukrainian civilians in the village of Bohdanivka
In early April, the world learned about Bucha, a town that’s since become a symbol of Russian cruelty in Ukraine. In Bucha, Russian soldiers used precision weapons to destroy apartment buildings; they executed, tortured, and raped civilians. Unfortunately, these atrocities weren’t limited to one town: Russian troops committed similar acts in multiple villages in the Kyiv region on the right bank of the Dnipro River that came under total Russian occupation in the first weeks of the war.
Och precis som det inte gick att förhandla med Hitler-Tyskland (ja, förutom ryzzarna som allierade sig med dem...) under WWII så går det naturligtvis heller inte förhandla med Ryzzland: De måste helt enkelt skjutas ihjäl tills de kryper tillbaka till sitt Sovjet-reservat och stannar där.
Citera
2023-07-18, 20:43
Medlem
Citat:
Nej det är du som spinner vad jag skrev. Jag skrev "tydligen så har man nått fram till staden, tar man den så hotar man lyman". Jag skrev inte "ryssland har tagit staden". Men att det rapporteras om strider 2km utanför tyder på att man kan ha nått fram.

Det har de kanske då. Vad ska de göra sen? Döda fler personer i sitt grannland? Det finns ingenting för dem där att vinna.
Citera
2023-07-18, 20:45
Medlem
Jag läste på "Ukrinform" och "Latest News" att den ryska offensiver i riktning Lyman och Kupiansk tycks ha misslyckats och enligt Hanna Mailer är det Ukraina som har initiativet nu.

Det kom ju rykten om att Ryssland mobiliserat 100.000 man i närområdet och mer stridsvagnar än vad Ryssland förfogar över.

I övrigt har Ukraina initiativet runt Bakhmut och i Tavria "direction"....man flyttar fram positionerna men jag själv föreställer mig att man passerar över minfält och självklart går det långsamt.

Ibland blir jag inte klok på vad Tavria "direction" innebär, är inte färdriktningen Berdyansk eller är det österut i Donetsk?
Hur som helst, Ryssland har riktigt kört fast i det mesta. Ett helt vansinnigt krig som bara förstör det egna landet.
Citera
2023-07-18, 20:45
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Entusiasmen för att elda upp det ryska folket med hit-låtar verkar inte bidra med stormande entusiasm. Utifrån den rätt så avslagna publiken som pliktskyldigt viftar med flaggor så kan man lugnt luta sig tillbaka och se fram emot att ryssarna blir slaktade i Ukraina.

https://twitter.com/RussEmbSwe/status/1680808394939068420
Herre gud, hela landet är som ett stort dagcenter. börjar likna Nordkorea mer och mer.
Citera
2023-07-18, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Det har de kanske då. Vad ska de göra sen? Döda fler personer i sitt grannland? Det finns ingenting för dem där att vinna.

Skriver inte vad de ska göra sen. Men man skulle isf hota lyman.
Citera
2023-07-18, 20:47
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Ja, men mantrat "land mot fred" funkar med någon som tuggar i sig bit för bit av sina grannar. Fred på ryssens villkor innebär bara att ryssen laddar om och upprepar sig, i Ukraina eller någon annanstans. Moldavien till exempel.

Ingen oss har väl pratat om någon sådan fred primärt. Det är ju därför Ukraina hoppas på hyfsade framgångar nu under hösten för att ha bra kort på handen enligt uppgift.
Citera
2023-07-18, 20:48
Medlem
Citat:
Här hittade jag om kenneth gregg på wikipedia. Det är alltså denna figur ni litar på för info?

"Kenneth Gregg har dömts för ett antal bedrägerier under flera årtionden och han har uppgett felaktig militär rang i finländska medier, han är också enligt officiella register i Finland föremål för utmätning av 1,7 miljoner euro.[1][6] Kenneth Gregg har också år 2001 dömts för smuggling av narkotika i Svea hovrätt till 8 års fängelse"
Men han är väl inte som den ryske korrupte diktatorn åtalad för krigsbrott eller som den rysk diktatorn stulit miljarder ur statskassan? Sedan har han väl ändå haft ganska rätt i sina bedömningar. Jag menar, du har ju faktiskt inte haft så många rätt i dina hemsnickrade bedömningar, det har ju mest vilda gissningar och orealistiska förhoppningar om att ondskan företrädd av Putin skall segra.
Gregg är säkert inte guds bästa barn men han verkar åtminstone ha kvar sin moraliska kompass då han slåss för ett fritt demokratiskt Ukraina, det kan vi ju inte ta ifrån honom.
Citera
2023-07-18, 20:51
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Herre gud, hela landet är som ett stort dagcenter. börjar likna Nordkorea mer och mer.
Som tur är kan man se att dom inte direkt drog till sig någon stor publik.
Detta måste vara nått speciellt Putin-event?
Dom viftar ju inte ens med ryska flaggan, dom har några fula orangesvarta med Putin på och nån har tagit dit en stor jesusflagga?
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-07-18 kl. 20:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in