2023-07-18, 19:40
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Är det du som dikterar vad man postar? Följer DPA, Willy OAM osv. Och DPA har gett information dagar innan det bekräftas stämma. Han är pålitlig som källa.
Att posta en individs fantasier som fakta är inte okej. Frågor på det, eller ska jag spamma ihjäl dig med "fakta" om hur dåligt det går för din husse? Sjukt oseriöst beteende.
Som jag sa får du hänvisa till exakt vilken skit du vill, men du begår falsk ryktesspridning genom att påstå att det är fakta.
Citera
2023-07-18, 19:41
Medlem
Knut-Annes avatar
Ryssarna är tokigare än vad jag trodde.
Det är alltså jättelika köer till Krim.
De är uppenbarligen beredda att åka genom krigszoner, för att semestra på ockuperad mark.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1681319300664295426
Citera
2023-07-18, 19:41
Medlem
zergrushs avatar
Bilkön med semester-orcher som vill försöka komma över Kerch-bron är nu två och en halv mil lång.
https://t.me/channel24_ua/96800
Som råttor från ett sjunkande skepp...
Citera
2023-07-18, 19:42
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Hur blir det "fredsavtal" med en Putler som bryter avtal, hela tiden?

Fred kommer när rYzZaRnA drar sig tillbaka från suveräna staten Ukraina.
Vatnika på du, med dina frågor, men inga svar.

Krävs ju fredsavtal även om Ryssland drar sig tillbaka. Ingen kommer ju bara låssas som inget har hänt.CIA chefen och Natos chef pratar om fredsförhandlingar och vägen dit. Är de vatniks då med?
Citera
2023-07-18, 19:42
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Sorry, "men". Och nej, vill du vara lat så får du vara det. Tänker inte vända blad åt dig.
Nu kollade jag igenom hans klipp om Kreminna-fronten. 13.11 in i klippet från DPA.

Det nämns ingenting om att ryska trupper nått fram till Zarichne.

Då blir min följdfråga, varför sitter du och hittar på saker?
Citera
2023-07-18, 19:45
Medlem
Enligt en kontakt i Ukraina så har Ryzzarna otroligt stora förluster nu.Dom springer rakt in i sina egna minor.Vem trodde att Ryzzarna skulle hjälpa till med minröjning.Hehe.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Wow. Girkin står uppenbarligen fortfarande på god fot med sina gamla uppdragsgivare inom FSB.
Ja jag kollade in galne Girkins Tg nu och hela hans förmiddag gick åt åt att klaga på Putain haha. Retoriken trappas upp helt klart. Ja som redan diskuterats tidigare i tråden så har Putain ändrat rysk grundlag så att presidentens valperiod är på 6 år och så får presidenten bara sitta två perioder. Samtidgt som dessa ändringarna gjordes så nollställde Putain sina egna perioder. Så Putain kan sitta kvar 2 perioder till, med nuvarande konstitution.

Citat:
History has no subjunctive mood. For 23 years, a nonentity was at the head of the country, who managed to "throw dust in the eyes" of a significant part of the population. Now it is the last island of legitimacy and stability of the state. To hack it illegally means to "successfully complete" the work of those who seated the Unique Advantage on the throne in due time. But the country will not survive another 6 years in power of this cowardly mediocrity. And the only thing he could do usefully “before the end” (so as not to cover his name with eternal shame in History, like Gorby the Jew) is to ensure the transfer of power to someone truly capable and responsible. Too bad it didn't even cross his mind. And if it comes, then we have already seen the “ability to choose associates” many times .

https://t.me/strelkovii/6110

Girkin verkar inte vara nöjd med Putains hantlangare heller haha.

Citat:
A weak but smart king tends to find himself a smart and strong-willed chancellor (premier, secretary, etc.). To rule as long as he reigns. In history, there are plenty of examples of such successful tandems ... Louis 13th and Richelieu, Wilhelm 1st and Bismarck and so on ... And ours ?! Kudrin, Medvedev, Mishustin - prime ministers, Ivanov, Serdyukov, Shoigu - generals ... the farther - the mediocre and worthless.

https://t.me/strelkovii/6108
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-18 kl. 19:48.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Wow. Girkin står uppenbarligen fortfarande på god fot med sina gamla uppdragsgivare inom FSB.

Jag tror att Putin innan året är slut kommer att bli mycket sjuk och ersatt av ett triumvirat bestående av sekreteraren för Säkerhetsrådet, Nikolaj Patrusjev, FSB-chefen Alexander Bortnikov (båda två är ""nastojnasjtja tjekista"), samt bankmannen/filosofen Jurij Kovaltjuk. Deras tillträde kommer inte nödvändigtvis innebära en förändring av den ryska Ukrainapolitiken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Nu kollade jag igenom hans klipp om Kreminna-fronten. 13.11 in i klippet från DPA.

Det nämns ingenting om att ryska trupper nått fram till Zarichne.

Då blir min följdfråga, varför sitter du och hittar på saker?

19:35
Citera
2023-07-18, 19:50
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
19:35
Han säger ju för fan att "Russians have stopped attacking meaning that the fighting have reached Torske is very unlikely to be true. What we do know is that the ukrainians are counterattacking in the area".

Nu har förvisso DPA usel engelska själv men är din kunskap i det engelska språket så förbannat dåligt?
Citera
2023-07-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du hade fel säger du, Ryssland invaderade Ukraina. Men idag då, varför ville Ryssland starta ett proxykrig? Vad tror du?

De/Putin blev lurade, det kanske var någon annan som ville ha kriget. Sånt har hänt tidigare i världshistorien för att försvaga sin fiende.

Mycket smart såklart, konekvens Finland med i Nato och Sverige på väg om allt går enligt plan, löften om att även Ukraina ska få komma med. Ekonomiskt gynnas även USA när Europa blir mer beroende av tex LNG samt att Ryssland blir försvagat som "stormakt" och det omvända för USA.
Europa får svårare i förhandlingar om frihandels/tullavtal på andra varor från jänkarna iom beroende av LNG= påtryckningsmedel. Det är spontant några saker som jag ser som anledning.

Självklart är man konspiratorisk när man för fram sådana dessinformationsteorier att USA skulle kunna ha några sådana jävulska motiv när det är Putin som har storhetsvansinne och vill skapa Sovjet 2.0 om han inte blir stoppad.
Citera
2023-07-18, 19:56
Medlem
Från den stora youtube kanalen redacted.

Som pratar om NATO och brosprängningen.

https://m.youtube.com/watch?v=Chhsf-vstVI&t=789s

Så här ser dom på sanningen, ibland har dom reportage från en reporter inne i stridszon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in