2023-07-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Hur tänker du att civila i Ukraina har "bäddat" för att bli offer?
Nja det var väl dumt att barnen ville leka utomhus precis när den ryska missilen kom och träffade lekparken eller att mamman var så dum att hon födde precis när missilen träffade förlossningsavdelningen.
Försökte mig på lite rysk ologisk logik där och försökte också precis som proryssarna bortse helt från att Putin startade det blodiga kriget i Ukraina och nu är en åtalad liten president.

Ett försvar av mördarregimen i Kreml blir ju typ:
Dessa dumma ukrainare som går ut för att handla,arbeta, roa sig eller t.om flyr västerut och då frivilligt utsätter sig för våra fredsskapande ryska missiler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Har du någon källa som inte är hemmaklippta ryssvänner på tuben?

Kolla på videon så ger dom infon.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jo, ryssarna säger gärna att de har nått Torske men det finns inga som helst bevis för det.

Har du några kanske?
Att dom går på offensiven i nordöst verkar dock stämma.
Ska tydligen till stor vara "riktiga" förband och ingen uralinkallad kanonmat.
Hoppas Ukraina står vid och inte behöver ta nödvändiga resurser från sin egen offensiv, det är väl Putins plan.
Citera
2023-07-18, 19:25
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
https://www.youtube.com/watch?v=gC7CLTo9jzo
https://www.youtube.com/watch?v=C4mC1d1Vatg
Inga bevis. Jag vill se fotobevis på att ryssen är där. Inte vad någon mupp säger i ett klipp.

Här är förresten bevis att Ukraina fortfarande har kontroll över Torske. Geolokaliserad i byn.
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1679510560021282816
Citera
2023-07-18, 19:27
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Girkin öppet kritisk mot Putin.

https://charter97.org/en/news/2023/7/18/556308/
Wow. Girkin står uppenbarligen fortfarande på god fot med sina gamla uppdragsgivare inom FSB.
Citera
2023-07-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ryssland har börjat gå på offensiven igen i luhansk, och i donetsk, med störst framgång i luhansk. Man har tydligen tagit sig fram till zarichne bla. Tar man den staden hotar man återigen att ta lyman.

Enligt uaf har ryssland över 100k trupper i luhansk. Och ytterligare 100+k i donetsk.

Jag tror dig. Samtidigt som det är äckligt att du hejar på det eftersom det är ett folkmord du hejar på.
Citera
2023-07-18, 19:31
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Att dom går på offensiven i nordöst verkar dock stämma.
Ska tydligen till stor vara "riktiga" förband och ingen uralinkallad kanonmat.
Hoppas Ukraina står vid och inte behöver ta nödvändiga resurser från sin egen offensiv, det är väl Putins plan.
Jodå, att det går på offensiven stämmer.

Men att de har kontroll över Torske och är på väg in i Zarichne stämmer inte.
Citera
2023-07-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Inga bevis. Jag vill se fotobevis på att ryssen är där. Inte vad någon mupp säger i ett klipp.

Här är förresten bevis att Ukraina fortfarande har kontroll över Torske. Geolokaliserad i byn.
https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1679510560021282816

Han var väldigt välunderrättad under striden om bakmut. Sedan har ingen sagt att ryssland tagit torske, män att man ska vara där i utkanten.
Citera
2023-07-18, 19:34
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Han var väldigt välunderrättad under striden om bakmut. Sedan har ingen sagt att ryssland tagit torske, män att man ska vara där i utkanten.
Men för helvete, lyssna. Du kan inte hänvisa till INDIVIDERS rapportering som fakta. Punkt.
Skriv exakt samma inlägg om du nu vill det, och gör tydligt att "den här tomten tycker si och så".
Att skriva det som om det vore fakta är falsk ryktesspridning och är INTE okej här på fb.
Citera
2023-07-18, 19:34
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Hörru du, Inga "män" här.

Du skrev att de har nått fram till Zarichne. För att nå dit så behöver man ha kontroll över Torske.

Ge mig annars en tid på klippen där de säger detta. Jag tänker inte sätta mig och titta igenom hela skiten.
Citera
2023-07-18, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det är ju självklart en bra princip som gäller i normalfallet. Problem uppstår ju i de lägen då majoriteten eller en stor grupp vänder sig mot minoriteter. Lika viktig princip att värna om minoriteters rättigheter och säkerhet. Denna princip var styrande i kriget på Balkan. Hade Madrid behandlat katalanerna i Spanien på det sättet Kiev behandlade Krimborna så hade troligen ett inbördes krig brutit ut där också av samma anledningar. Hade sen t.ex. Ryssland eller Kina stött katalanerna i deras kamp för frihet så hade ni nog fått se på fan. Jag är absolut inte på Rysslands sida i detta men jag tycker det är helt sjukt hur alla köpt västnarrativet rakt av som går ut på att Ryssland/Putin är galen och stoppar vi dem inte kommer de ta över hela Europa. Det vänder jag mig mot för det är bara jävligt korkat.
Vad jag kunnat utläsa så levde Krimborna ett ganska behaglig liv innan ryssen kom. Turismen blomstrade, hotellen välfyllda och Ukrainarna hade det som favoritresmål på semestern. Nu är det mesta av det historia och allt fler vill bort från halvön. Rika ryssar har sålt av, priserna på dagligvaror rusar och hotellen går på sparlåga. Den utvecklingen får krimborna nog tacka Putin för.

Och nej, det må var överdrivet men det är inte korkat att ta Kreml hot på allvar och agera därefter. Det gör nog idag alla stater som gränsar till Ryssland. Sovjet tog ju över halva Europa som gisslan efter ww2 så inget är omöjligt när galenskapen regerar i Kreml.
Citera
2023-07-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Men för helvete, lyssna. Du kan inte hänvisa till INDIVIDERS rapportering som fakta. Punkt.
Skriv exakt samma inlägg om du nu vill det, och gör tydligt att "den här tomten tycker si och så".
Att skriva det som om det vore fakta är falsk ryktesspridning och är INTE okej här på fb.

Är det du som dikterar vad man postar? Följer DPA, Willy OAM osv. Och DPA har gett information dagar innan det bekräftas stämma. Han är pålitlig som källa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in