2023-07-18, 17:35
Medlem
franges avatar
För att de har pengar redan när de kommer hit. Och bidragen de får är inte direkt sparsmakade, om vi säger så...
Citera
2023-07-18, 17:41
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Det är vanlig syn på Arlanda att nyanlända familjer köar för att åka hem på semester till länder såsom Somalia, Irak och Syrien.

Men hur har de råd med detta? Dessa familjer går ofta på bidrag. Ändå lyckas de resa hem till hemlandet väldigt ofta?

Är flygbiljetterna till dessa länder superbilliga eller vad är grejen? Hur ser klimatvännerna i Sverige på nyanländas resande? Det brukar ju heta att det är vita män som förstår klimatet, men hur stora klimatvännerna är egentligen nyanlända i Sverige som ständigt åker med flyget till hemlandet på semester? Chansen att de klimatkompenserar för detta sedan torde vara relativt liten.

Somalia vet jag sällan att folk reser till men ja många syrier och irakier har lyckats bra i Sverige, Irakier är överrepresenterade som apotekare, optiker m.m. Varför ska svenskar alltid leva efter jante och ifrågasätta när folk lever livet?
Citera
2023-07-18, 17:46
Medlem
I korthet, alldeles på tok för höga bidrag. Inga reella motkrav och i det närmaste obefintlig kontroll var pengar hamnar. Semester i hemland man flytt från får ej nekas.
Citera
2023-07-18, 17:48
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Somalia vet jag sällan att folk reser till men ja många syrier och irakier har lyckats bra i Sverige, Irakier är överrepresenterade som apotekare, optiker m.m. Varför ska svenskar alltid leva efter jante och ifrågasätta när folk lever livet?
Håller fullständigt med dig! Däremot ifrågasätter jag skyddsbehovet när det gäller TS fråga! Ang nyadeln.
Citera
2023-07-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
För att de har pengar redan när de kommer hit. Och bidragen de får är inte direkt sparsmakade, om vi säger så...
Men hur kan de få bidrag om de har pengar?

Man får ju inte bidrag om man har pengar.
Citera
2023-07-18, 17:56
Medlem
Hoppas det blir olagligt alternativt att medborgarskap/asyl/uppehållstillstånd dras bort om man ens överväger att resa till det land man ”flytt” ifrån. Helt ofattbart att det ens är tillåtet. Tyvärr lever vi i dårhuset Sverige….
Citera
2023-07-18, 17:56
För Sverige är ett rikt land jämfört med deras hemländer.
Citera
2023-07-18, 17:57
Medlem
Billigare levnadskostnader i hemlandet, generösa bidrag utan krav att visa upp sig, hyr ut lägenheten i andra hand
Citera
2023-07-18, 18:00
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Håller fullständigt med dig! Däremot ifrågasätter jag skyddsbehovet när det gäller TS fråga! Ang nyadeln.

IS och Al qaida är inte kvar där. Nu har dom etablerat sig här i Sverige dock och de som gör rätt för sig tycker jag ska stanna.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Hur vet du om de är nyanlända eller inte? Tror du varenda utlänning du ser är flyktingar?
Citera
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:

Apotekare.. menar du anhörigvårdare för påhittat handikapp?
Ja, där är dom överrepresenterade.
Citera
2023-07-18, 18:02
Medlem
franges avatar
Citat:
Källa på det påståendet, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in