Citat:
Citat:
Han hörde enligt egen uppgift på Ekots extrasändning kl. 01:10, där man sade att mördaren hade haft en lång mörk rock. Det här kan säkert ha oroat honom att det alltså fanns vittnen till händelsen. När han sedan får höra de andra uppgifterna i Rapport kl. 04:00 om att mördaren nu i stället skulle ha varit en yngre man i mörkblå täckjacka så kan det ha tänts ett hopp. Det var antagligen det här som sedan fick honom att sedan ringa runt till polis och media dagen efter mordet med sin första version, typ: "Jag var på platsen som vittne i mörk rock. Jag såg dessutom mördaren, som var en yngre man iklädd en mörkblå täckjacka".
Lång mörk rock är halva Stockholm vid denna tid. Det finns i alla fall ingen rationell anledning att bli orolig eftersom han uppenbarligen måste ha hört andra vittnesmål också (blå täckjacka, utlänningar osv).
Jag tycker det är ett verkligt dilemma för anhängare av Stig-GM:
* Om Stig-GM hörde på nyheterna att Lisbeth vittnat om en mörkblå täckjacka, så borde han inte ha startat sin förväxlingsmasterplan.
* Men om han inte hört om den mörkblå täckjackan, hur kan han då använda samma ord som LP?
Enda svaret är att Stig-GM hör på nyheterna att det finns en flora av olika vittnesmål - men att han ÄNDÅ börjar föra oväsen helt i onödan. Teoretiskt möjligt.
Sedan finns ju alltid det andra alternativet, att Stig-vittnet hörde LP säga något om en mörkblå täckjacka.