2023-07-17, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han var noga med att gömma sina offer. Bör knappast ha slutat mörda efter upptäckten av Gilgo4.
Funderar på om han skaffat sig ett näste nånstans och ordnat med ny dumpningsplats.
Kanske var det just det som polisen väntade på - att han skulle föra dom till den platsen. Men så fick dom avbryta.

Har samma känsla. Hade isåfall vart om han blev så nojig efter de hittade kropparna.. men känns osannolikt för en sån person.
Läste att han gärna tog upp Gilgo Beach morden som samtalsämne på middagar o sånt. Med det + telefonsamtalen så är han ju bara en jävligt sadistiskt typ, eller, så gillade han katt o råtta leken.
Citera
2023-07-17, 20:52
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liznekai
Har samma känsla. Hade isåfall vart om han blev så nojig efter de hittade kropparna.. men känns osannolikt för en sån person.
Läste att han gärna tog upp Gilgo Beach morden som samtalsämne på middagar o sånt. Med det + telefonsamtalen så är han ju bara en jävligt sadistiskt typ, eller, så gillade han katt o råtta leken.
Ja, fy satan. Jag vågar inte ens tänka på hur han kan ha behandlat sin familj. Ett skolexempel på sadist. Telefonsamtalen till ena offrets lillasyster är ju helt sjukt beteende. Snubben är mer än gränslös.
Kanske andas hans familj nu ut när polisen tagit honom.
Citera
2023-07-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ja, fy satan. Jag vågar inte ens tänka på hur han kan ha behandlat sin familj. Ett skolexempel på sadist. Telefonsamtalen till ena offrets lillasyster är ju helt sjukt beteende. Snubben är mer än gränslös.

Ja det är jävligt sjukt och obehagligt. Inte bara ville han plåga sina offer utan deras anhöriga med. Måste ju va en som njuter av att skada andra på alla vis. Och gärna återupplever det.
Citera
2023-07-17, 21:55
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ja det är jävligt sjukt och obehagligt. Inte bara ville han plåga sina offer utan deras anhöriga med. Måste ju va en som njuter av att skada andra på alla vis. Och gärna återupplever det.
Zodiac Killer är en annan seriemördare som betedde sig likadant. Ringde sina offers anhöriga, polisen och om jag inte minns fel så ringde han även upp ett teveprogram.
Citera
2023-07-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Zodiac Killer är en annan seriemördare som betedde sig likadant. Ringde sina offers anhöriga, polisen och om jag inte minns fel så ringde han även upp ett teveprogram.

Ja och skrev till tidningar osv. Men på nåt sätt känns de olika. Nu vet vi ju inte vem the zodiak är, men min känsla av diverse poddar och dokumentärer är inte att han njöt av det på ett sexualsadistiskt sätt, vilket jag iaf tror den här Rex gjorde.
Citera
2023-07-17, 22:25
Medlem
Citat:

Då funderar jag på med tanke på alla hans internetsökningar gällande Long island serial killer, morden och brottsoffrens anhöriga så borde han även gjort sökningar kring de andra eventuella morden han begått ? Eller sökningar på platser och nyheter (om kropparna inte hittats ännu)
Citera
2023-07-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Då funderar jag på med tanke på alla hans internetsökningar gällande Long island serial killer, morden och brottsoffrens anhöriga så borde han även gjort sökningar kring de andra eventuella morden han begått ? Eller sökningar på platser och nyheter (om kropparna inte hittats ännu)

Det har du väldigt rätt i!
FBI och countypolisen kanske har den infon men inte släppt den till media. Ska bli intressant att se vart det här slutar.
Citera
2023-07-17, 23:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Tror inte han har varit en djävulsk skitstövel mot familjen. Utan helt och hållet en dubbelnatur..

Frugan har rest ensam, och ofta också om jag har förstått det rätt. Dvs varit fri att disponera sin fritid. Har inte heller läst att hon har jobbat, så om det stämmer så är ju resandet på hans nota..

Dottern jobbade på firman, som anställd under sin far. Kom dit ifrån "något annat" som jag inte kommer ihåg.
Citera
2023-07-18, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fan bra tänkt👍 True Detective nivå.
Dock tror jag inte att man från åklagarens sida i nuläget skulle redovisa den typen av sökningar mtp ev kommande åtal. Men visst, tänk om han blottat hela sin brotts-och mördarbana via googlesökningar...
Citera
2023-07-18, 02:25
Medlem
Snapcounts avatar
Källaren lär skall vara stappfull, närmast som hos som hos en "hoarder" och polisen kommer att vara där ett bra tag.

https://www.youtube.com/watch?v=Iz_shLXq95I&ab_channel=DutyRon

Tydligen skall han vara en jägare..
Senast redigerad av Snapcount 2023-07-18 kl. 02:27.
Citera
2023-07-18, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror inte han har varit en djävulsk skitstövel mot familjen. Utan helt och hållet en dubbelnatur..

Frugan har rest ensam, och ofta också om jag har förstått det rätt. Dvs varit fri att disponera sin fritid. Har inte heller läst att hon har jobbat, så om det stämmer så är ju resandet på hans nota..

Dottern jobbade på firman, som anställd under sin far. Kom dit ifrån "något annat" som jag inte kommer ihåg.

Och den vuxna (styv?) sonen som bodde hemma var en ”special needs” son. Vad som menas med det exakt vet jag inte, läste det bara sådär nånstans.
Citera
2023-07-18, 08:04
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Och den vuxna (styv?) sonen som bodde hemma var en ”special needs” son. Vad som menas med det exakt vet jag inte, läste det bara sådär nånstans.

Det är väl så som jänkarna brukar benämna utvecklingsstörning, för att det inte skall låta stötande. Han var omtyckt utav grannarna, så det är ju lätt att tänka sig att det är en lättare grad, kanske mongoloid ?
Senast redigerad av Snapcount 2023-07-18 kl. 08:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in