2023-07-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbagg79
Ukrainsk trovärdig källa rapporterade halva detta trupper ca.50k man och 400 tanks redo i detta område. Läste det på dailykos.com/ukraine som har bra info.
Jaha. Och idag läste jag att det skulle regna i Lexington imorgon. Men jag läste det....jag läste det. Mycket bra info om man nu råkar bo i Lexington då ja. Men samma tyngd utav FAKTA sett från ditt presenterande
Citera
2023-07-18, 00:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Nu när du har rantat klart dina fria fantasier kan du se att Ukraina rycker fram kilometer för kilometer och lugnt och metodiskt slår ut artilleri och bakre system för att förstöra Rysslands möjligheter att föra krig.
Jaha, det är därför ryssarna avancerar mot Liman.
Citera
2023-07-18, 00:07
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Bosporen är öppen för ryssarna. Det är ytterst Turkiet som sköter kranen
Erdogan kan stänga den vid behov
Citera
2023-07-18, 00:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rysslands våldskapital börjar vara förbrukat, medan Ukraina utrustas med mer och mer. Det hjälper inte att du gläfser på ett anonymt nätforum så att du blir röd i fejset. Det är bara att packa ihop balalajkan, mosin nagant och saltgurkan och lämna Ukraina och Europa.

Ajöss med er, Europa kommer inte att sakna er.
Dags att komma till verkligheten? Ryssland har inga problem att föda sina soldater med ammunition medans väst har stora problem att öka sin produktion. Får Ukraina mer och mer? Det finns tydligen oändligt med vapen i väst och inga fabriker vill ha betalt utan det blir väl en gåva i era fantasier. Stor produktion finnns dock i Ryssland som har allt man behöver som billig energi, metaller, ingengörer och arbetare som vet vad dom gör.

Jag tänker längre än dig och som europé anser jag att denna skapade konflikt med Ryssland är skadlig för vår kontinent både handelsmässigt och för vår välfärd.
Citera
2023-07-18, 00:13
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Värre är det för ukrainska män som tvingas mot sin vilja till fronten som bomfoder och "minröjare". Du har nog också sett många av filmerna där dom med våld plockas från gatan och gärna från rysktalande områden. Ingen av dom familjer jag kände i Ukraina har sina barn i militären, rika och välutbildade trots att dom är etniskt ryska och rysktalande. Kiev väljer noggrant vilka som ska dö för landet.
Vad har du för källa till att ukrainska män tvingas mot sin vilja som minröjare?
Har du sett alla klagovideos från ryska tvångsmobiliserade män som skriver om att de skickas in i döden utan ammuntion? Eller deras fruar och mödrar? Har du hört talas om den negativa uppslutningen när Putin annonserade partiell mobilisering och miljoner flydde? Har du hört talas om hur ryssarna i huvudsak tvångsrekryterar bland sina minoriteter och ger dem 5 kg fisk när de stupar?

Ukrainarnas stridsmoral är hög och så brukar det vara när man kämpar för sitt land, sin kulturella identitet och mot de fasor som den ryska terrorstaten åsamkar dem. Vem fan är du att spotta på ett utsatt land som kämpar för sin överlevnad. Du äcklar mig.
Citera
2023-07-18, 00:18
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Tjetjenerna krigar i Ukraina. Nej inte Kadyrovs landsförrädare som gör tic-toc-videor. Utan riktiga tjetjener som skjuter ryssar!
https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1680844429353992192

Den där ryssen kör inga fler lastbilar i alla fall. Tjetjenerna i videon vet hur man gör dåliga ryssar till bra ryssar.
Citera
2023-07-18, 00:19
Medlem
barkies avatar
Sagt det förr och säger det igen - tur att den primitiva dåren Medvedev inte är president. Folk tror Putin är galningen. Vill inte ens veta vilka kärnvapen-kåta dårar som lurar i vassen.
Citera
2023-07-18, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Dags att komma till verkligheten? Ryssland har inga problem att föda sina soldater med ammunition medans väst har stora problem att öka sin produktion. Får Ukraina mer och mer? Det finns tydligen oändligt med vapen i väst och inga fabriker vill ha betalt utan det blir väl en gåva i era fantasier. Stor produktion finnns dock i Ryssland som har allt man behöver som billig energi, metaller, ingengörer och arbetare som vet vad dom gör.

Jag tänker längre än dig och som europé anser jag att denna skapade konflikt med Ryssland är skadlig för vår kontinent både handelsmässigt och för vår välfärd.

Jo, det är ju lätt att ha stor vapenproduktion när man struntar i sjukvård och välfärd för befolkningen och ignorerar grundläggande miljö och arbetsmiljökrav för arbetarna som arbetar för slavlöner.
Citera
2023-07-18, 00:26
Medlem
Thelonegunmans avatar
..och idag är det 9 år sedan ryssarna sköt ner det civila planet MH17 vilket bland annat resulterade i 196 holländska medborgare som mördades på det mest bestialiska sätt.

Här ser ni processionen av 196 likbilar vilket gjorde att Nederländerna symboliskt skickade 196 pansarbandvagnar till Ukraina.

https://twitter.com/WhatADdoing/status/1680874574554988544?s=20
Citera
2023-07-18, 00:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Du hävdar att allt Kiev har kvar är begå terrordåd för att sedan i nästa stycke tycka det är helt okej att terrorbomba civilbefolkningen som svar? Hur fan är du funtad.
Jag inser ju att Ryssland slår tillbaka med nästan samma mynt och bombar beslutcentran, fabriker och andra militära mål Kievregimen placerar bland civilbefolkningen. Än så länge har Ryssland inte skickat mördare för att döda ukrainska journalister och politiker med bilbomber och annat men vem, sådana terroristhandlingar kanske också kommer. Broarna över Dnepr norr om Kherson står också kvar och annan civil infrasturktur som inte är kopplade till militärens ändamål.

Jag skrev att dom ukrainare som jublar får skylla sig själva och tänka till nästa gång om dom klarar av att lära, andra som fattar är det synd om. Det blir ju samma sak med dessa klusterbomber USA levererat, använder Ukraina dom så är det troligt att Ryssland också plockar fram sina och dom finns i stor mängd. Vi får väl hoppas att dom inte används i tätbebyggda områden.

Kievregimen övergår nu till terrorism då man förlorar och det är helt tydligt. Hur Ryssland svarar på det blir får vi se men det blev ju hårda svar mot al-Qaida och ISIS från både väst och Ryssland en gång i tiden. Är det inte märkligt att efter USA:s senaste krig bildas alltid terroristorganisationer då man misslyckats?
Citera
2023-07-18, 00:29
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vad har du för källa till att ukrainska män tvingas mot sin vilja som minröjare?
Har du sett alla klagovideos från ryska tvångsmobiliserade män som skriver om att de skickas in i döden utan ammuntion? Eller deras fruar och mödrar? Har du hört talas om den negativa uppslutningen när Putin annonserade partiell mobilisering och miljoner flydde? Har du hört talas om hur ryssarna i huvudsak tvångsrekryterar bland sina minoriteter och ger dem 5 kg fisk när de stupar?

Ukrainarnas stridsmoral är hög och så brukar det vara när man kämpar för sitt land, sin kulturella identitet och mot de fasor som den ryska terrorstaten åsamkar dem. Vem fan är du att spotta på ett utsatt land som kämpar för sin överlevnad. Du äcklar mig.

Vilken kulturella identitet din jävla sopa!? Känner du ens någon från Ukraina? De har varit ett eget land i knappt en generation. Den lilla minoriteten i västra Ukraina har börjat bryta sig loss från Sovjet-kulturen, men annars är det i princip samma tänk.

Att du ens tror på sagor som "5 kg fisk" och att de bjuder ukrainare på att skjuta ammunitionslösa ryssar säger en del om din brist på kritiskt tänk.

Miljoner flydde? Nu tar du i så du spricker. Folk flyr ALLTID vid mobilisering till viss grad av en mängd olika skäl - religösa, pacifistiska, rädsla eller en känsla av orättvisa. Andra vill inte dö för maktens skull.

De såg du väl i USA när man tvångsrekryterade de som inte kunde köpa sig fria för 300 dollar under inbördeskriget. Upplopp blev resultatet. Då var människan ändå primitiv i jämförelse, så vi har ju knappast blivit mer sugna på krig idag.

I Sverige skulle 58% av invandrare inte strida för Sverige. Motsvarande siffra för svenskar var 38%. Det är en jävligt meningslös död.
Citera
2023-07-18, 00:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KFCnogger
Tyvärr för din husses del gäller det inte avtalet om sädesslag utan att sanktionerna börjar bita rejält på diktaturen i Kreml.
Tyvärr förstår jag inte vad du skriver men du är väl lika yr som din herre Biden. Vad det är för sanktioner som biter vet jag inte. Att det svider tror jag nog säkert men Rysslands ekonomi växer ändå. Det enkla är att se på jordbruksproduktion, stål och aluminiumproduktion samt inhemsk handel, för att inte tala om den låga arbetslösheten i Ryssland. Jag förstår att ni är desperata då ni gick på lönen att Ryssland skulle falla ihop som ett korthus, ni har fortfarande hoppet kvar ser jag. Hur ser det ut ekonomiskt i UK och i Tyskland? Frankrikes kravaller? Nederländerna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in