2023-07-17, 22:39
Medlem
Klarabella79s avatar
Mår mer illa ju mer man läser om det. Men jag kan anta att bägge barnen satt bakåtvända i baksätet. Har 2 själv och körde en volvo kombi (V60) då, hade bägge bak i bakvända stolar och då fanns också lite plats kvar i baksätet. Tyckte det var säkrare så och om nappar tappas så slipper man fibbla medan man kör+håller varandra sällskap.

Kan det vara så att hon stannade bilen, gick till baksätet, lossade ena stolen och satte den bredvid den andra, för att själv få plats. För att sedan skjuta barnen och sig själv. Alla sittandes i baksätet och alla ”dör tillsammans”.

Försöker tänka som en psykotisk/psykopat/kallblodig mördare till mamma, men det går inte riktigt ihop i huvudet för mig.

Kan tänka mig att obduktionsbilderna och rapporten kommer läcka ut sen, som den gjorde med arbogabarnen. Jag minns ännu deras bilder och jag är VAN att se allt möjligt och alla möjliga skador hos barn och vuxna. Men det där tog hårt
Citera
2023-07-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Verkligen.. inget ”vila i frid” osv. Blir irriterad över hur lite info som kommit ut. Tråden fylls bara om deras ekonomi, jobb och medicinering.
Näe, ingenting! Något är knas tänker jag. 😳
Citera
2023-07-17, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elclassico163
Sökte på namnen på både krimfup och lexbase men 0 resultat

https://www.krimfup.se/search?name=Sofi+Juntanen&ssn=&crime=
https://www.lexbase.se/personsok?Search%5Bfullname%5D=Sofi+Juntanen&Searc h%5Bpersonal_id%5D=&Search%5Bcity%5D=&_=&

Är de inte tidigare dömd för brott / liknande ?
Jag har för mig hon ska vara dömd sedan tidigare ?
Eller så vart det hennes make som var dömd
Citera
2023-07-17, 22:46
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Istället för att ge relevant och saklig information till allmänheten som han borde sysslar den vidrige Carl-Johan Norström med att tycka synd om sig själv och fokusera på hur dåligt han mår.

Mordoffren som borde hedras och där det skall granskas vad som gått fel skall det däremot mörkläggas om och de skall anonymiseras som offer för en ”familjetragedi” som inträffat av något slags trist slump.

Men låt alla fokusera på åklagare Carl-Johan Norströms mående.

Du skulle må bättre om du slutade ljuga och försöka dölja vad som hänt för allmänheten, och slutade missuppfatta din roll och vem det här handlar om, Carl-Johan.
Citera
2023-07-17, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81

Inte sett något om att någon av dem skulle vara dömd för något. Han skulle mest troligt inte fått licens om det fanns en dom.
Citera
2023-07-17, 22:51
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Jag tycker att arbetsplatsen borde utredas. Kan hon ha varit mobbad / förtryckt där? Kan det varit en bidragande faktor? Varför skriv det så lite lm detta? Har polisen redan slutat utreda?
Det har noll och nada i en utredning att göra. Du är nyfiken varför hon gjorde det men polis och åklagare vill bara fastställa vem mördaren är.
Citera
2023-07-17, 22:58
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Istället för att ge relevant och saklig information till allmänheten som han borde sysslar den vidrige Carl-Johan Norström med att tycka synd om sig själv och fokusera på hur dåligt han mår.

Mordoffren som borde hedras och där det skall granskas vad som gått fel skall det däremot mörkläggas om och de skall anonymiseras som offer för en ”familjetragedi” som inträffat av något slags trist slump.

Du skulle må bättre om du slutade ljuga och försöka dölja vad som hänt för allmänheten, och slutade missuppfatta din roll och vem det här handlar om, Carl-Johan.
Inget fel på honom förutom att han blivit så kraftig senaste åren.
Naturligt att yttra att det är ett hemskt dåd. Av ditt inlägg vill jag påstå att det är dig det är fel på.
Citera
2023-07-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Det finns en man som har samma förnamn, men efternamnet stavas inte lika. Ung samma ålder, och dömd för narkotikabrott.

Så därför viktigt när man söker att man stavar rätt.
De två det gäller förekommer inte i noe brott iaf
Citera
2023-07-17, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
När jag var yngre och på besök hemma hos S. Bodde hon med sin mamma och syster i ett hus i Valskog. Hörde aldrig att hon prata om sin pappa. Men enligt folkbokföringen har de bott ihop sedan 80 talet. Han kanske bara jobba och var borta eller så hade hon helt enkelt inget att säga om honom.

Vad jag minns har S*fis mamma sjuk på något sätt antingen fysiskt eller psykiskt. S tog mycket ansvar hemma och det var smutsigt och stökigt.

Beklagar sorgen.
Ja nåt hände nog där i barndomen redan tyvärr
Citera
2023-07-17, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Absolut om det är uteslutet att det finns någon annan gärningsperson. Men någon slags utredning blir det väl för att fastställa det.
Grejen är väl att det är bara om det hamnar i domstol som det blir en offentlig handling.
Citera
2023-07-17, 23:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Jo det är nog en poäng i det. Alla bitar måste ju bli kända. Från detta när larmades det? Kunde makten dvs åklagare som herr Norström gjort något annorlunda? Var kvinnan känd som en risk varför fick hon möjlighet att göra detta dumma.

Kunde polisen som var först på plats agerat bättre? Svaret är kanske inte men för just att ställa dessa frågor bör man ju veta allt.
Citera
2023-07-17, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Polisen var väldigt förtegen om Tove fallet också i början men nu har man ju fått veta allt i minsta detalj. Flera poddar och tom ett eget program med GW om fallet. Men det kanske är skillnad när mördaren är död?

Dock känns ju detta som ett fall för en true crime dokumentär eller podd om ett par månader. Kanske pappan kommer prata ut längre fram också när han hämtat sig från chocken, om han nu gör det. Detta är ju ett av de mest brutala mordfall mot barn jag har hört om i modern tid. Just också att det är en mor som gjort det mot sina egna barn. Ofattbart.
Doku eller podd om några månader tror jag är helt otänkbart, på tok för tidigt och traumatiskt. Behöver nog gå ett antal år. Men absolut, folk behöver kunna förstå till slut. Men först sörja av sig det värsta och mest chockartade. Sedan läka och växa.
Senast redigerad av SirDuke 2023-07-18 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in