2023-07-17, 21:56
Medlem
Skotthål i rutorna låter ju onekligen lite skumt!
Menar dom att hon skjutit barnen genom rutan? Eller har det gått genom hennes huvud och genom rutan?
Citera
2023-07-17, 21:57
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Skott genom fönsterna, inte trovärdigt hon gått ut och skjutit för att sen sätta sig igen.
Nä detta är nog gjort av någon annan.
Källa på det?
Citera
2023-07-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Källa på det?

I klippet från SVT länkat ovan säger han att helikoptern gick ner för att de såg skotthål genom rutorna.
Citera
2023-07-17, 21:59
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
I klippet från SVT länkat ovan säger han att helikoptern gick ner för att de såg kulhål.
Ah, tack. 👍🏻
Gissar på att kulan krossade rutan efter hon skjutit sig själv.
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2023-07-17 kl. 22:02.
Citera
2023-07-17, 22:05
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
I klippet från SVT länkat ovan säger han att helikoptern gick ner för att de såg skotthål genom rutorna.

Jo, men då kan det lika gärna och mest sannolikt vara utgångshålen de sett, dvs. efter att kulorna gått genom barnens huvuden så har de fortsatt genom rutorna och inte tvärtom...
Citera
2023-07-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Ah, tack. 👍🏻
Gissar på att kulan krossade rutan efter hon skjutit sig själv.

Ja jag försöker få ihop hur hon suttit då, antar att hon skjutit i tinningen isåfall.
Citera
2023-07-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Jo, men då kan det lika gärna och mest sannolikt vara utgångshålen de sett, dvs. efter att kulorna gått genom barnens huvuden så har de fortsatt genom rutorna och inte tvärtom...

Ja precis, jag tänker mest troligt genom hennes huvud dock. Mest troligt som så små barn sitter så borde hon ha riktat pistolen snett neråt inte uppåt som skulle krävas för att kulan skulle gå genom bilstol och ut genom framrutan.
Citera
2023-07-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ja jag försöker få ihop hur hon suttit då, antar att hon skjutit i tinningen isåfall.

Om barnen satt i bakåtvända bilbarnstolar, vilket de borde gjort med tanke på åldern. Så är det inte så svårt för henne att vända sig om från förarsätet och skjuta de i huvudet. Vilket också innebär att hon inte behöver se barnen i ögonen när detta sker.

Skjuter man sig själv, vart är de vanligast att rikta vapnet då? Tinningen?!
Citera
2023-07-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Om barnen satt i bakåtvända bilbarnstolar, vilket de borde gjort med tanke på åldern. Så är det inte så svårt för henne att vända sig om från förarsätet och skjuta de i huvudet. Vilket också innebär att hon inte behöver se barnen i ögonen när detta sker.

Skjuter man sig själv, vart är de vanligast att rikta vapnet då? Tinningen?!

Tinningen kanske är vanligast men det är också större risk att misslyckas. Snett upp i munnen om man vill vara säker.
Citera
2023-07-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmor
Vet någon något om mor- och farföräldrar?

När jag var yngre och på besök hemma hos S. Bodde hon med sin mamma och syster i ett hus i Valskog. Hörde aldrig att hon prata om sin pappa. Men enligt folkbokföringen har de bott ihop sedan 80 talet. Han kanske bara jobba och var borta eller så hade hon helt enkelt inget att säga om honom.

Vad jag minns har S*fis mamma sjuk på något sätt antingen fysiskt eller psykiskt. S tog mycket ansvar hemma och det var smutsigt och stökigt.
Citera
2023-07-17, 22:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ja precis, jag tänker mest troligt genom hennes huvud dock. Mest troligt som så små barn sitter så borde hon ha riktat pistolen snett neråt inte uppåt som skulle krävas för att kulan skulle gå genom bilstol och ut genom framrutan.

Jo, jag tänkte på detta, också, men vi vet inte hur barnen varit positionerade när de sköts. Kan lika gärna stått upp i baksätet när de avrättades. Eller, vänta nu - jag tänker fel här. Barnen var väl bara 1 och 3 år, eller hur var det nu och de är inte långa sett till längden, så du har nog rätt här. Är nog kulhål från mörderskans kula som de sett, även om jag inte förstår hur de kunnat se detta från en helikopter. Kanske var de väldigt nära marken då? Och även kanske sett blodstänk...
Citera
2023-07-17, 22:38
Medlem
[quote=Jokce15|85102479]https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/aklagaren-om-skinnsbergstragedin-det-jobbigaste-jag-har-varit-med-om

Åklagaren säger, där han sitter helt casual, att helikoptern gick ner dels pga att man pejlat mobilen, men också pga att man sett skotthål "genom rutorna".

Det låter ju jättekonstigt! Inte bara en ruta utan flera rutor har skotthål.

Aja man får innerligt hoppas på att teknikerna kan avgöra om det skjutits utifrån och in eller inifrån och ut.
Bara tänk om de blivit mördande. Och så sitter i princip alla och hatar på mamman.

Den där åklagaren vill ju ha semester. Han vill inte ha ett stor-mord nu. Det fattar man ju.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in