Citat:
Ursprungligen postat av
Sgt.Bland
Suggan Skabeyeva är ursinnig nu med tanke på attacken på bron haha. Vill bara påminna henne om att Nazi-Ryssland har attackerat Ukraina med ett par tusen missiler sen förra attacken på bron. Men det verkar hon ha glömt.
https://twitter.com/francis_scarr/status/1680940213948882944
Jag måste säga att en av de saker som jag finner så avvikande med Ryssland jämfört med andra imperialistiska krignationer just är den extremt selektiva moraliska indignationen som verkar bortkopplad från all orsak och verkan.
Jag har förstått att Hitler-tyskland svinade runt en hel del i ockuperade områden, men terror utfördes i regel för ett utpräglat syfte där oskyldiga dödades vid partisan-angrepp för att avskräcka partisaner.
Däremot tror jag inte att tyskarna ojade sig över vilka hemska personer motståndsrörelsen var när de gjorde s.k. terrorattacker mot tyskar, utan förstod mycket väl att det var följd av ockupationen men i tyskarnas intresse att bekämpa.
Ryssarnas infantila inställning till orsak och verkan i samverkan med andra människor liknar lite det jag själv hade i lekskolan, där det var "orättvist" om andra fick använda samma metoder som jag själv då jag ju var speciell. Det växte man ju bort ifrån ganska snabbt, men om man kan säga att ett land har en nationalsjäl så verkar Rysslands vara rätt infantil.
--
"Vladimir Putin är så snäll och rejäl, han vill bara alla så oerhört väl" - Random rysstroll