2023-07-17, 15:38
Medlem
Telefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Är de inte Renault?

Släpen har svensk text. Inte ovanligt (innan kriget iaf) att ryssar köpte gamla fordon och släp från Europa och inte iddes ta bort logotyper eller måla om.
Citera
2023-07-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jaså, det gör det? Du inser att Ukraina nu garanterat förlorar två till regioner, Odessa och Nikolaev eftersom man inte kan ha ukrainarna i Svarta Havet i framtiden. Sen rycker nog Kharkov och Sumy med, åtminstonde som som buffertzoner eftersom man inte kan sluta att granatbeskjuta civila i städer precis som i Donbas. Där har ryssarna nu samlat 160 000 man och en mängd erfarna generaler utöver att det påstås att 60 000 Wagnersoldater snart är redo i Belarus så frågan är vad dom har för tankar .

Kievregimen är det mest utvecklingstörda jag sett. Man leker stormakt med USA:s och EU:s pengar och vapen och har noll koll på framtiden utan förstör det man kan förstöra inklusive sitt eget land, typiskt råskinnstänk.

Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget så det tar dom bara man avmilitariserar hotet Ukraina. Vi får hoppas att inte terrorismen sprider sig till övriga Europa då besvikelsen blir för stor hos Kievregimens råskinn då pengar och vapen sinar. Återigen råsinnstänk där man biter handen som föder.

Vi får se vad den direkta responsen från ryssarna blir då Kievregimen återigen angrep bron, sist blev det 60 missiler och jag har en känsla att det blir värre denna gång i avskräckande syfte. Trist för civilbefolkningen men många jublar ju så dom får väl skylla sig själva och ta skydd då larmen ljuder och ge Zelensky och company en tanke och tycka att det var värt det.

Det blir färre och färre. Jobbigt att dom siktar på bostadshus, dagis och sjukhus när bron i allra högsta grad är ett rimligt mål att skjuta mot.
Citera
2023-07-17, 15:42
Medlem
Citat:
Du hänger inte med i konflikten och kan heller inte söka själv? Nåja, jag hjälper dig och du får till och med en källa från väst.

Putin says Russia may quit Black Sea grain deal if demands not me
https://www.reuters.com/world/europe/putin-says-russia-may-quit-black-sea-grain-deal-if-demands-not-met-2023-07-13/

Tyvärr för din husses del gäller det inte avtalet om sädesslag utan att sanktionerna börjar bita rejält på diktaturen i Kreml.
Citera
2023-07-17, 15:43
Medlem
TheNightTrippers avatar
En soldat mindre vid fronten, en sibirisk man blir ihjälslagen innan han ens kom till fronten.
Barbarer, bra moral det måste vara i det ryska lägret.
https://edition.cnn.com/videos/world/2023/07/14/russia-military-camp-fight-ebof-open-vpx.cnn
Citera
2023-07-17, 15:56
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ett äkta par ska visst ha dött på bron och efterlämnat en dotter som överlevde.
Ett riktigt z-par som älskade Rysslands erövringskrig.

https://twitter.com/region776/status/1680869019623243776
Karma!

Då det drabbar såna hjärntvättade spån blir inte jag ledsen...
Citera
2023-07-17, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Då har du nog förstått fel Ett örlogsfartyg på internationellt vatten räknas som vadå tror du ?

Kolla gärna maritim rätt och vad ett örligsfartyg är för något .

Jag får skylla på Cornucopia eftersom jag inte är speciellt insatt själv. Han brukar ha koll men jag får ju erkänna att jag personligen inte vet säkert.

En attack på ett turkiskt fartyg är ju uppenbarligen en attack mot Turkiet men det skulle inte trigga artikel fem, enligt bloggaren. Han kan ju givetvis ha fel men informationen fanns kvar när jag kollade för en stund sedan och han brukar korrigera felaktigheter.

Hur som helst så tror jag inte att de vågar attackera Turkiet i Svarta havet. Den turkiska flottan är nog starkare än den ryzzka. Det stora problemet är nog att inga fraktfartyg vågar sticka in nosen där så det behöver inte bli en direkt konfrontation.
Citera
2023-07-17, 16:00
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsck
Det stämmer. Om ryzzland skulle attackera turkiska fartyg när de befinner sig på Ukrainskt eller internationellt vatten så gäller inte heller artikel fem, som jag har förstått det. Ryzzland måste attackera NATO-territorium. Då smäller det på riktigt.
Ja men Turkiet har själva tillräckligt med vapen och resurser för att hantera ryssen i Svarta Havet
Citera
2023-07-17, 16:03
Medlem
Sgt.Blands avatar
Suggan Skabeyeva är ursinnig nu med tanke på attacken på bron haha. Vill bara påminna henne om att Nazi-Ryssland har attackerat Ukraina med ett par tusen missiler sen förra attacken på bron. Men det verkar hon ha glömt.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1680940213948882944
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-17 kl. 16:38.
Citera
2023-07-17, 16:06
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
(...)
Terrorism är allt Kievregimen har kvar nu då offensiven misslyckats och det kommer att öka i omfattning. Det är ju ryssarna vana med att hantera efter Tjetjenienkriget (...)

Så ryssarna kommer göra Azov till Ukrainska envåldshärskare och en Putin-trogen militärstyrka? Verkar smart.
Citera
2023-07-17, 16:08
Medlem
fluke12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men Ryssland har alternativa vägar skeppa iväg sitt spannmål, främst Östersjön.
För den största delen av ryssarnas säd är det ungefär lika långt frakta till Östersjön som Svarta Havet.
Kanske dags att stänga av Östersjön för rysk trafik nu!
Citera
2023-07-17, 16:11
Medlem
Citat:
Zelensky: Ukraina fortsätter exporter utan Ryssland
Ukraina meddelar att man är beredd att fortsätta exportera spannmål trots Rysslands beslut att inte förlänga spannmålsavtalet.

Beskedet kommer från den ukrainske presidenten Volodymyr Zelenskyj, rapporterar TT.

”Även utan ryska federationen bör allt allt göras så att vi kan använda denna korridor över Svarta havet. Vi är inte rädda. Vi har blivit kontaktade av företag som äger fartyg. De sade att de är redo” att fortsätta transporterna, säger presidenten på sociala medier i kommentarer som publicerats av hans talesperson Sergij Nykyforov.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1149214
Citera
2023-07-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
En soldat mindre vid fronten, en sibirisk man blir ihjälslagen innan han ens kom till fronten.
Barbarer, bra moral det måste vara i det ryska lägret.
https://edition.cnn.com/videos/world/2023/07/14/russia-military-camp-fight-ebof-open-vpx.cnn

Inte konstigt att det händer, dom är medvetna om att dom är dömda att dö i skyttegravarna och att Ukraina kommer vinna kriget, så inget finns i princip att förlora. Ett problem för den förljugna kremlpropagandan om den succéfyllda specialoperationen är ju att soldater vid fronten kan rapportera hem om förhållandena. Tids nog imploderar den nazi-ryska regimen när huvuddelen av de ryska hjonen förstår vart landet är på väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in