Citat:
Ursprungligen postat av
Margarita27
Vad innebär hockey på elitnivå? Jag har förstått det som att Simon spelat lite på hobby-nivå innan? Som elitspelare är väl hockeyn jobbet?
Att spela i ett mittenlag i Elitettan som är tredje högsta serien skulle jag inte kalla elitnivå!! Dessutom är han 26år o kommer med största sannolikhet inte att ”slå igenom” nu utan snarare tappa i kapacitet. Han spelade dessutom i ännu lägre nivå förra året o fick tjata o tigga o be om att dom skulle ta tillbaka honom till Lindlöven i år! Det är rätt drygt o spela på den nivån för du tränar nästan lika mycket som på riktig elitnivå o spelar lika många matcher o reser ofta mycket fast med sämre standard, o du kan ändå inte leva på hockeyn utan måste ha ett jobb samtidigt.
Om han gör det ok den här säsongen o håller sig skadefri kanske han kan göra några säsonger till i Lindlöven men kommer aldrig komma högre. O enligt egen utsago kommer han aldrig flytta från Örebro o sin dotter så möjligheterna för hockey på Elitnivå är obefintliga för hans del.
Skulle snarare kalla det en extremt tidskrävande hobby/livsstil utan möjlighet till försörjning!
MEN allt är ju inte pengar, jag tror S får många andra värdefulla vinster både fysiskt o socialt av hockeyn o behöver nog det för att må bra i sig själv…