2022-11-08, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Fast jag upplever att Linn förväntar sig att han ska mycket i hemmet! Tyckte inte det var konstigt när han tittade på ishockey och ansåg de två större barnen kunde bada med deras mamma och han tog hand om Belle
Hon tyckte uppenbarligen det, att det var konstigt/fel/anmärkningsvärt.
Citera
2022-11-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Hon kanske håller stenhårt fast vid rekommendationen om att inte samsova?
(I min värld dock större risker med att inte sova alls än att samsova ”säkert” med ett barn som är över 6 månader)

Den rekommendationen från socialstyrelsen för att minska PSD. Är det den du menar?
Isf har du och Linn tolkat den väl hårt.
Samsovning rekommenderas inte för 0-3 månaders bebisar.

6 månaders står det inget om (bara om man är påverkad av alkohol, lugnande medel eller tobak/nikotin).

Vi är eniga om att en förälder som sover är en tryggare förälder.
Citera
2022-11-08, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Fast jag upplever att Linn förväntar sig att han ska mycket i hemmet! Tyckte inte det var konstigt när han tittade på ishockey och ansåg de två större barnen kunde bada med deras mamma och han tog hand om Belle

Med tanke på att det verkar vara hennes sätt att få egentid är det väldigt respektlöst att få dom att gå till henne den korta tiden hon får vara själv än att bara vara med dom alla. Tror inte precis han ansträngde sig mycket att ta hand om Belle om han satt mer och kolla på hockey
Citera
2022-11-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janedoh
Den rekommendationen från socialstyrelsen för att minska PSD. Är det den du menar?

6 månaders står det inget om (bara om man är påverkad av alkohol, lugnande medel eller tobak/nikotin).

Jag upplever att väldigt många är rädda för detta åtminstone hela barnets första år (just pga den rekommendation som finns).
Jag har fått skit från BVC för att ha sovit i samma säng efter att barnet blivit 3 månader. Så skulle säga att även BVC tolkar det hårdare än så

Själv har jag sovit med barn i samma säng från dag 1 och följer alltså rekommendationen (för då hade jag inte fått sova)
Citera
2022-11-08, 17:24
Medlem
Citat:

Det kan dock vara så att man ändrat rekommendationen sedan några år tillbaka? Är 4 år sedan BVC var på mig och jag har verkligen inte för mig att man sade bara 3 månader då (alternativt så läste jag inte ordentligt eftersom vi ändå struntade i det)
Citera
2022-11-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Jag upplever att väldigt många är rädda för detta åtminstone hela barnets första år (just pga den rekommendation som finns).
Jag har fått skit från BVC för att ha sovit i samma säng efter att barnet blivit 3 månader. Så skulle säga att även BVC tolkar det hårdare än så

Själv har jag sovit med barn i samma säng från dag 1 och följer alltså rekommendationen (för då hade jag inte fått sova)

Var inte direkt ute efter att djupdyka i socialstyrelsens rekommendation för att minska PSD.
Menade mest att OM Linn vill sova så kan hon lösa det på ett vettigt sätt (som alla andra miljoner föräldrar som är vakna till och från hela nätter - utan att gnälla om det direkt).
Hon kan dessutom koppla upp med den där strumpan hon har till Belle om hon nu skulle känna sig osäker.

Nä, hon vill bara gnälla i vanlig ordning.
Citera
2022-11-08, 18:36
Medlem
Citat:
Var inte direkt ute efter att djupdyka i socialstyrelsens rekommendation för att minska PSD.
Menade mest att OM Linn vill sova så kan hon lösa det på ett vettigt sätt (som alla andra miljoner föräldrar som är vakna till och från hela nätter - utan att gnälla om det direkt).
Hon kan dessutom koppla upp med den där strumpan hon har till Belle om hon nu skulle känna sig osäker.

Nä, hon vill bara gnälla i vanlig ordning.

Gnället håller jag 100% med dig om
Citera
2022-11-08, 21:31
Medlem
Men hur många tävlingar är rimligt utan att det ska räknas som att man köper följare egentligen
Citera
2022-11-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Men hur många tävlingar är rimligt utan att det ska räknas som att man köper följare egentligen

Att köpa följare betyder ju just att man köpt följare. Bara att googla så kommer det fram sidor man kan köpa flera tusen följare, likes och kommentarer på.
Citera
2022-11-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Att köpa följare betyder ju just att man köpt följare. Bara att googla så kommer det fram sidor man kan köpa flera tusen följare, likes och kommentarer på.
Aha ok skönt att du förtydligade det
Citera
2022-11-09, 20:22
Medlem
Kan inte pappapappadotter killarna hämta hennes smink på hotellet och skicka till Linn.

Så slipper Linn köpa ny maskara (mascara)
Citera
2022-11-09, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingatuttar
Kan inte pappapappadotter killarna hämta hennes smink på hotellet och skicka till Linn.

Så slipper Linn köpa ny maskara (mascara)
Men lol visst!
Man ställer upp för sina vänner. dom bor ju i sthlm så bara o gå o fixa ut det från hotellet och posta ner det, men dom verkar inte vara så nära vänner trots allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in