Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Det tog ganska lång tid innan man konstaterat massakern.
Hur lång tid då menar du? Vilka bevis har du för detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Finns en del videos som så klart är svårt att bevisa äktheten på men som indikerar false flag. Men framför allt är det helt ologiskt.
Ge ett exempel på en video som inte känns äkta.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Ukraina vann otroligt mycket på Butja ur ett propaganda perspektiv och Ryssland förlorade väldigt mycket.
Det är helt sant men du tror inte att Ryssland förlorande allra mest när de invaderade? En invaderande nation brukar bete sig illa åt sig precis som nazisterna gjorde när de invaderade Ryssland. Man tänker inte propagandan då för man tänker att försvararna kommer snart att ge upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
JohnClark
Men jag påstår absolut inte att Butja är false flag för jag vet inte. Har ingen aning. Kan bara konstatera att man inte bör svälja Ukrainas version med hull och hår utan vidare eftersom de vann så otroligt mycket på Butja. De hade tiden och kapaciteten och organisationerna i ryggen för att göra just detta. Ett rent konstaterande.
Jag tycker i detta fallet så är det det enkla svaret som gäller. Så tidigt i kriget fanns ingen organisation för propagandakrig som agerade rationellt. Vi vet nu att Ukraina har väldigt hårt pressat de första veckorna.