2023-07-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men ändå medger du att appen är bäst alltså.

Ja, den är bättre än de andras. Men den är absolut inte lätt för mig att använda. Att Nordeas är ännu sämre är ju egentligen en katastrof. Sen är ju Nordea den banken med minst nöjda kunder också. Nästan alla mina närmaste har banken och alla bara klagar.
Citera
2023-07-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Men ändå medger du att appen är bäst alltså.

Har inte Nordnets app dock, men enligt skärmdumpar jag sett i chattar så utgår jag från att den är nog ungefär som avanzas fast med fulare design.
Citera
2023-07-01, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Har inte Nordnets app dock, men enligt skärmdumpar jag sett i chattar så utgår jag från att den är nog ungefär som avanzas fast med fulare design.
Okej!
Citera
2023-07-02, 11:47
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Ni kan gå ur Avanza. Det kommer bli oroligt att ha sitt sparande där på lång sikt. Många nyckelpersoner har slutat på Avanza och det kommer bli mer konkurrens från andra banker. Avanza uppstod i ett vakuum när de stora bankerna inte hade bra investeringsplattform. Den tiden är nu förbi. Nordea tex har en bättre helhet än Avanza och Carnegie håller på med ett hemligt projekt på en investeringsplattform. Avanza kanske inte finns kvar om ca 10 år.
Huruvida man behöver lämna Avanza eller ej kommer man ju få information om när och om så blir fallet. Tills dess finns ju knappast någon anledning att göra något.
Citera
2023-07-02, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Huruvida man behöver lämna Avanza eller ej kommer man ju få information om när och om så blir fallet. Tills dess finns ju knappast någon anledning att göra något.
Avanza är lika trygg och säker som alla andra banker, står under tillsyn av Finansinspektionen och har givetvis statlig insättningsgaranti och investerarskydd. Avanza har cirka 7 procent av den svenska sparmarknaden, det är inte småpotatis.
Citera
2023-07-03, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew

Funktionellt sett är nordnet sämre också, t.ex. om du har flera konton så får du inte en aggregerad vy av dina innehav som du får hos avanza.
Citera
2023-07-03, 10:52
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Avanza är lika trygg och säker som alla andra banker, står under tillsyn av Finansinspektionen och har givetvis statlig insättningsgaranti och investerarskydd. Avanza har cirka 7 procent av den svenska sparmarknaden, det är inte småpotatis.
Ja precis.
Citera
2023-07-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ni kan gå ur Avanza. Det kommer bli oroligt att ha sitt sparande där på lång sikt. Många nyckelpersoner har slutat på Avanza och det kommer bli mer konkurrens från andra banker. Avanza uppstod i ett vakuum när de stora bankerna inte hade bra investeringsplattform. Den tiden är nu förbi. Nordea tex har en bättre helhet än Avanza och Carnegie håller på med ett hemligt projekt på en investeringsplattform. Avanza kanske inte finns kvar om ca 10 år.

Vad baserar du detta på?

Vilka nyckelpersoner?

Låter helt osannolikt, om inte kryptobanker tar över om 10 år. Nordea är en utav de sämre (kund)bankerna skulle jag vilja påstå.
Citera
2023-07-03, 15:31
Medlem
smoerreboms avatar
Det där om Carnegie låter intressant, du kan inte ge mer information där?
Citera
2023-07-14, 20:25
Medlem
Idag kom det upp ett till felmeddelande från Avanza om fel på USA kurserna. Men det kanske inte var deras fel utan någon leverantör till dem? Jag kör mest på Avanza så att säga men ni som mest använder andra banker för att köpa och sälja aktier märker ni av liknande problem och lika ofta? Kanske är vi lite orättvisa mot just Avanza i tråden då många använder Avanza så det blir mer uppmärksamat på felen som händer? Andra banker kanske drabbas också av tekniska missöden fast får mindre uppmärksamhet?
Citera
2023-07-14, 20:43
Medlem
Citat:

Men låter det inte alltid så. När degiro intog sverige så skulle de pressa priser och förinta nätmäklarna men de försvann efter ett par år utan någon märkbar skillnad.

Hemberg lämnade avanza och var ett stort ansikte utåt men ersatte med han norrlänningen som nu slutat och det gick ju bra det med. jag tror att folk använder sin nätbank lite som man väljer telefon. har du haft iphone så kommer du inte byta till samsung.
Citera
2023-07-16, 15:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ysterkvist
De flesta kör ISK, men det finns ju för- och nackdelar med bägge. Du kan läsa mer om det här:
https://www.borskollen.se/isk-af-kf

När man har börjat sätta in pengar, hur lång tid tar det innan det börjar röra på sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in