2020-11-21, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
]Är det någon mer än jag som upplever att Avanza har dålig service?

Mina sidor visar fel företag och värden. Jag mailade Avanza för två veckor sedan.

Ingen ändring, inget svar. Jävligt kasst.

Tre företag jag inte längre investerar i visas på förstasidan: "Sämst i år" Jaha...

% och kr diffar. Väljer jag att visa utveckling i % är det minus och i kr är det plus.

Fliken på ISK (mina aktier) visar alltid fel värde.

Öppnar jag kontot är det nytt samlat värde, inte värdet på fliken.

Dessutom är det ständiga krascher, de kan inte visa siffror pga serverfel bla bla..

Detta känns ju trist när man riskerar sina sparpengar. Är den här banken seriös?

Jag upplever inte alls dessa problem. Kan det vara själva börsen som lämnar fel siffror till Avanza?

Informationen överförs automatiskt tror jag, så är det fel, är det fel överallt.
Citera
2020-11-21, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag upplever inte alls dessa problem. Kan det vara själva börsen som lämnar fel siffror till Avanza?

Informationen överförs automatiskt tror jag, så är det fel, är det fel överallt.

Ok, börsen är kanske en del av problemet.
Men skillnaden mellan kr och % är ju bara fånig. Det står tex +15000 kr på aktiekontot (ISK) och ändrar jag till %-visning står det - 10%
Jag kan inte gå plus och minus samtidigt.
Det har varit såhär i flera veckor.
Citera
2020-11-21, 09:01
Medlem
Citat:
Men skillnaden mellan kr och % är ju bara fånig. Det står tex +15000 kr på aktiekontot (ISK) och ändrar jag till %-visning står det - 10%

Fråga dem vet jag.
Citera
2020-11-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Fråga dem vet jag.

Jag har gjort det, fick inget svar.
Nu har jag mailat en gång till.
Citera
2020-11-21, 10:16
Medlem
Citat:

Det är inget konstigt med detta. Se https://www.avanza.se/kundservice.html/961/varfor-skiljer-sig-utveckling-i-procent-mot-utveckling-i-kronor/?phrase=kronor%20och%20procent
Citera
2020-11-21, 11:35
Medlem
Citat:
]Är det någon mer än jag som upplever att Avanza har dålig service?

Mina sidor visar fel företag och värden. Jag mailade Avanza för två veckor sedan.

Ingen ändring, inget svar. Jävligt kasst.

Tre företag jag inte längre investerar i visas på förstasidan: "Sämst i år" Jaha..

% och kr diffar. Väljer jag att visa utveckling i % är det minus och i kr är det plus.

Fliken på ISK (mina aktier) visar alltid fel värde.

Öppnar jag kontot är det nytt samlat värde, inte värdet på fliken.

Dessutom är det ständiga krascher, de kan inte visa siffror pga serverfel bla bla..

Detta känns ju trist när man riskerar sina sparpengar. Är den här banken seriös?

Det fetade, de tre företagen kanske fortfarande är bland dina sämsta i år, förutsatt att du ägde dem efter 1 januari.
Citera
2020-11-21, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instantkaffe
Det är inget konstigt med detta. Se https://www.avanza.se/kundservice.html/961/varfor-skiljer-sig-utveckling-i-procent-mot-utveckling-i-kronor/?phrase=kronor%20och%20procent

Tack, det är inte lätt att vara noob 🙄🙈
Citera
2020-11-21, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Det fetade, de tre företagen kanske fortfarande är bland dina sämsta i år, förutsatt att du ägde dem efter 1 januari.

Ja, precis, min sambo sa nyss samma sak.
Alla är vi barn i början.
Citera
2020-11-21, 12:25
Medlem
Citat:
Ja, precis, min sambo sa nyss samma sak.
Alla är vi barn i början.

Har själv reagerat på det faktiskt. Har kvar ett par surdegar på sämsta-listan men de försvinner ju om en dryg månad.
Citera
2020-11-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Japp, så är det för mig och något annat vore ju väldigt märkligt.

Själv tycker jag Avanza överlag är stabilt och bra. Det jag inte gillar är att årsavkastningen visas från att depån startades samt standardavvikelsen för senaste året. Jag skulle vilja sätta båda till valfri period och få en sharpe kvot baserat på detta. Jag har bytt strategi över åren och utfallet från min gamla fondstrategi, då Avanza dessutom endast var en liten del av min portfölj är inte intressant för att mäta hur min nuvarande aktietrading går.
Citera
2020-11-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benefit
Det här med att man måate byta sin courtageklass för att få det rimligaste priset sett till varje affär tycker jag är askasst. De borde vara bästa pris på varje affär automatiskt, det skulle nog öka folks handel.

Håller med fullständigt. Missade att byta tillbaka till 99:- fast pris, vid större order.
Åkte på 1800:- i courtage...
Citera
2020-11-22, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Japp, så är det för mig och något annat vore ju väldigt märkligt.

Själv tycker jag Avanza överlag är stabilt och bra. Det jag inte gillar är att årsavkastningen visas från att depån startades samt standardavvikelsen för senaste året. Jag skulle vilja sätta båda till valfri period och få en sharpe kvot baserat på detta. Jag har bytt strategi över åren och utfallet från min gamla fondstrategi, då Avanza dessutom endast var en liten del av min portfölj är inte intressant för att mäta hur min nuvarande aktietrading går.

Årsavkastningen är också ett gissel. Tidigt i mina investeringar gick det procentuellt ganska bra för mig, mestadels tur. Använde Nordnet och bestämde mig för att flytta till Avanza. Depån havererade första tiden på Avanza och nu verkar det omöjligt för mig att återta årsavkastningen som är synnerligen negativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in