2023-07-16, 09:16
Medlem
Stackars pappan som nu kommer få spendera år av att sitta i möten med pansarflator och manshatare som frågar honom "vad han gjort för att hon skulle göra nåt sånt"
Citera
2023-07-16, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Och att åklg. uttalar sig i termer som mycket grovt osv innebär givetvis inte styckning och annat dravel som framförs här.
Det är bestialiskt dubbelmord på två små barn skjuts av sin egen mamma som sedan därefter tar sig själv av daga.
Det ska inte kompliceras mer än så.
Det som dock är intressant att diskutera är anledningen, det är väldigt lite information om familjen trots att de bor/bodde på en liten ort. Inga sociala media, inget snack på byn, nada.

Nej, det står verkligen ut. Brukar oftast innebära att någon av föräldrarna är extremt kontrollerande och den andre extremt undertryckt.

Min gissning är att det inte har rått normala hemförhållanden. Är väl inte heller någon högoddsare att det förekommit våld och övergrepp i hemmet, från något håll.
Citera
2023-07-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Fast bilen kan ju låsas utifrån med nyckeln i. Lås bilen med en bakdörr öppen. Lägg i nyckeln. Tryck ner låspinnen o stäng dörren

Nyare bilar har inte låspinnar dock
Knapp finns inne som låser alla dörrar
Citera
2023-07-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Är det bekräftat att kvinnan som begått utökat självmord är S*fi J@ntunen?
*=o

Det heter fillicid
Citera
2023-07-16, 09:19
Medlem
Citat:
Släpp tanken. Då hade det redan suttit en person anhållen. Det finns med säkerhet klara tecken på att det inte finns andra inblandade. Ex som att bilen var låst från insidan, avskedsbrev eller annat.

Att bilen var låst från insidan är ju bara dumt att påstå.

Hur lätt som helst att låsa dörrarna innan man stänger dörren...... Du har inte bil själv va??

Att mannen har arrangerat det som självmord är inte alls omöjligt.
Citera
2023-07-16, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nowlickit
Nu är väl det din åsikt snarare än vad som är normen? Klart det är avvikande att inte använda sociala medier öht.

Många runt 35 och uppåt är ju rätt trötta på Sociala medier och raderar FB och har på sin höjd låst Instagram. Det är mest ungdomar som främst Tiktokar numera. Säger noll om psykiskt ohälsa.
Citera
2023-07-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dex1
Fast bilen kan ju låsas utifrån med nyckeln i. Lås bilen med en bakdörr öppen. Lägg i nyckeln. Tryck ner låspinnen o stäng dörren
Ok, det är inte lite märkligt att nyckeln ligger i baksätet ?
Min tes är att bilen var låst och att nyckeln satt i tändningslåset.
Och så som jag sa tidigare, hade det funnits ett uns av misstanke skulle riktats mot mannen hade han suttit bakom lås och bom.
Polisen har tidigt gått ut med att inga utomstående är inblandade. Det tre personer som det handlar om, mamman och två barn
Citera
2023-07-16, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Varför förutsätter du att den typen av utredning skulle gå fort?
Genom att polisen tidigt går ut med att inga andra är inblandade.
Citera
2023-07-16, 09:23
Medlem
Citat:
Och att åklg. uttalar sig i termer som mycket grovt osv innebär givetvis inte styckning och annat dravel som framförs här.
Det är bestialiskt dubbelmord på två små barn skjuts av sin egen mamma som sedan därefter tar sig själv av daga.
Det ska inte kompliceras mer än så.
Det som dock är intressant att diskutera är anledningen, det är väldigt lite information om familjen trots att de bor/bodde på en liten ort. Inga sociala media, inget snack på byn, nada.

Det är nog långt ifrån alla svenska åklagare som öht får se bilder på familicide, så givetvis blir det en chock. Hände inte direkt i New York, där de mest konstiga brott tycks ske dagligen.
Citera
2023-07-16, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Att bilen var låst från insidan är ju bara dumt att påstå.

Hur lätt som helst att låsa dörrarna innan man stänger dörren...... Du har inte bil själv va??

Att mannen har arrangerat det som självmord är inte alls omöjligt.
Nu påstår jag inget, jag spekulerar.
Jag har bil, en nyare Volvo och den går inte låsa genom att trycka på låsknappen och sedan slå igen dörren. När nyckeln är inne i bilen går det inte att ”låsa in nyckeln ”.
Tror du att polisen så tidigt i utredningen gå ut i media och säga att ingen annan är inblandad?
Citera
2023-07-16, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är nog långt ifrån alla svenska åklagare som öht får se bilder på familicide, så givetvis blir det en chock. Hände inte direkt i New York, där de mest konstiga brott tycks ske dagligen.
Åklagare är också människor som påverkas av ett brott som detta. Tror inte en åklagare påverkas speciellt när Kenta har satt kniven i Stoffe under ett fyllebråk.
Citera
2023-07-16, 09:36
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Utvidgat självmord läser jag i tråden. Vad är det för skitsnack. Varför skall allt bäddas in? Dubbelmord är det och självmord. Dessutom finns det ingenting som försvarar denna handling. Definitivt inte att maken knullat någon annan. Hur fan kan ni sitta här och anse att det är förståelig att avrättas sina barn för en sådan sak. Man kan styra över sitt eget liv, vill man begå självmord så tycker jag man kan göra det. Men att dra med andra och framförallt sina barn i döden är det mest sjuka en människa kan göra. Det går emot allt som är naturligt. Jag tror kärringen som sköt barnen kände samhörighet med hon som slängde över sitt barn från en färja och hoppade efter. ”Kan hon så kan jag”…
Skulle nog inte valt att lämna de små barnen kvar,var en förståndig kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in