2023-07-16, 04:36
Medlem
Är det bekräftat att kvinnan som begått utökat självmord är S*fi J@ntunen?
*=o
Citera
2023-07-16, 06:55
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Kvinnan ser för övrigt ut som ett riktigt psykfall. Påminner mig om en jätte sträng lärare eller soc kärring.

https://vm.tiktok.com/ZGJ436Txk/

Får lite psykvibbar av ögonen. Bitter av livet kan man säkert bli genom åren. Lycklig var hon nog inte. Hon kunde säkert sätta folk på plats. Av bilden att döma.
Citera
2023-07-16, 07:39
Medlem
Tervulls avatar
Utvidgat självmord läser jag i tråden. Vad är det för skitsnack. Varför skall allt bäddas in? Dubbelmord är det och självmord. Dessutom finns det ingenting som försvarar denna handling. Definitivt inte att maken knullat någon annan. Hur fan kan ni sitta här och anse att det är förståelig att avrättas sina barn för en sådan sak. Man kan styra över sitt eget liv, vill man begå självmord så tycker jag man kan göra det. Men att dra med andra och framförallt sina barn i döden är det mest sjuka en människa kan göra. Det går emot allt som är naturligt. Jag tror kärringen som sköt barnen kände samhörighet med hon som slängde över sitt barn från en färja och hoppade efter. ”Kan hon så kan jag”…
Senast redigerad av Tervull 2023-07-16 kl. 07:46.
Citera
2023-07-16, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Är det 2022 Taxeringskalender?

Ja
Citera
2023-07-16, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mänsklig interaktion kan till del ske via sociala medier. Jag har ett par vänner som inte alls finns på sociala medier. Inget fel på dem. Men att undvika sociala medier kan också vara ett sätt att undvika det sociala i stort.

Ja löneadministratör. Tillhörande HR-organisationen.

Tillägg: Inte läst alla inlägg i tråden, men är det någon som skrivit att den kände eller var bekant med henne? Avsaknaden av det kan ju också det vara en följd av begränsat socialt nätverk (ej i bemärkelsen sociala medier…).

Jag har läst ett antal inlägg från personer som känt henne från skolåldern och är "chockade". Att inte nära vänner och släktingar kommenterar något på FB eller sociala medier säger väl inget om hur stor den nära vänkretsen är. Det talar bara om att de som finns är just riktiga vänner.
Citera
2023-07-16, 08:22
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvstopparen47
Men är du autistisk eller? Människan skrev ju klart och tydligt att det KAN vara så, vilket betyder att det inte måste vara så, ergo, man behöver inga jävla belägg.

Jag tror det är du som är autistisk. Det låter som att du har en autistisk härdsmälta.

Det KAN vara så. Det KAN också vara så att mamman är en borderlinetjej som vill hämnas för att maken varit otrogen. Det KAN också vara så att mamman har ertappats med att förskingra pengar på jobbet och inte ser någon annan utväg än att skjuta sig själv och barnen. Det KAN också
vara en cover-up där dådet i själva verket utförts av aliens.

Det går att fabulera hur mycket som helst, men har man inga belägg för sina påhitt är de ointressanta. Det tar bara upp en massa onödigt utrymme. Det är som om ett gäng fiskmåsar skiter ned tråden. Principen Ockhams rakkniv säger att den minst komplicerade förklaringen oftast är den rätta.
Senast redigerad av flesh-flute 2023-07-16 kl. 08:34.
Citera
2023-07-16, 08:35
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
"Det är inte bara från offrens ålder. Det finns omständigheter som gör det extremt grovt".
Vad kan vara mer grovt än att skjuta sina barn?

Det kan vara hon har styckat ett eller båda barnen efter att hon sköt dom för att göra det extra j*vligt för mannen att leva vidare efter sin otrohet.

Säg att hon satte en pistol mot huvudena på barnen och tröck av, det kan bli ganska smetigt i kupén vilket i sig kan se och tolkas som extremt grovt.

Om inte annars så sticker hela händelsen ut såpass mycket att det hela blir aningens mer anmärkningsvärt.
Citera
2023-07-16, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Mänsklig interaktion kan till del ske via sociala medier. Jag har ett par vänner som inte alls finns på sociala medier. Inget fel på dem. Men att undvika sociala medier kan också vara ett sätt att undvika det sociala i stort.

Ja löneadministratör. Tillhörande HR-organisationen.

Tillägg: Inte läst alla inlägg i tråden, men är det någon som skrivit att den kände eller var bekant med henne? Avsaknaden av det kan ju också det vara en följd av begränsat socialt nätverk (ej i bemärkelsen sociala medier…).

Ingen akademisk utbildning krävs väl
Citera
2023-07-16, 08:47
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Säg att hon satte en pistol mot huvudena på barnen och tröck av, det kan bli ganska smetigt i kupén vilket i sig kan se och tolkas som extremt grovt.

Om inte annars så sticker hela händelsen ut såpass mycket att det hela blir aningens mer anmärkningsvärt.
Ja, och kanske har hon även arrangerat kropparna och/eller smetat ut kroppsvätskor överallt...
Citera
2023-07-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
men man kan väl för fan inte skjuta sina barn bara för mannen varit otrogeb! Då begär man skilsmässa och lämnar honom, inte ta död på barnen!

det där tror jag inte på

Jag instämmer! Det måste legat mer bakom detta förutom en otrohet.

Jag skulle gissa på någon psykisk grej.
Citera
2023-07-16, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och kanske har hon även arrangerat kropparna och/eller smetat ut kroppsvätskor överallt...
Vet inte vad jag grundar det på, men jag har svårt att se hur mamman vill hålla på och plocka runt med de döda barnen.
Jag gissar på ett rätt snabbt händelseförlopp.
Men det är som sagt en just en gissning
Citera
2023-07-16, 09:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Vet inte vad jag grundar det på, men jag har svårt att se hur mamman vill hålla på och plocka runt med de döda barnen.
Jag gissar på ett rätt snabbt händelseförlopp.
Men det är som sagt en just en gissning
Jo, det är det mest sannolika - snabbt och kliniskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in