2023-05-12, 14:54
Medlem
Temesta

Temesta är rena rama miraklet för mig och min ångest. Jag är inte mycket för tabletter och dricker inte ens alkohol men har extrema besvär med ångest. Sedan jag får denna vid behov kan jag leva igen. Blir inget rus men 2 mg gör att ångesten bara helt försvinner och jag blir människa igen.

Väntar på effekt av Voxra så får dessa vid behov.

Vad är era erfarenheter?
Citera
2023-05-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplesparrow
Temesta är rena rama miraklet för mig och min ångest. Jag är inte mycket för tabletter och dricker inte ens alkohol men har extrema besvär med ångest. Sedan jag får denna vid behov kan jag leva igen. Blir inget rus men 2 mg gör att ångesten bara helt försvinner och jag blir människa igen.

Väntar på effekt av Voxra så får dessa vid behov.

Vad är era erfarenheter?
Ganska sederande Bensodiazepin enligt min erfarenhet, kanske den mest sederande av de renodlade Bensodiazepiner som finns kvar.Fungerar utmärkt som "sömntablett" vid behov.

Ganska allround annars emot det mesta och används fortfarande som IV inom sjukvården på krampande EP patienter där Stesolid går bet om det inte har ändrats.
Citera
2023-05-12, 17:35
Medlem
Konstigt. Jag blir inte alls trött på den. Blir pigg och glad igen.
Citera
2023-05-12, 19:42
Medlem
Citat:
Olika Bensodiazepiner påverkar olika personer lite olika. Det beror på att vi alla har lite individuell hjärnkemi.

Personligen så får tex jag noll muskelrelax på tex Iktorivil och Stesolid något som de flesta andra upplever.
Citera
2023-05-28, 20:38
Medlem
Xanyos avatar
Citat:

Samma här faktiskt, blir inte trött alls blir väldigt skön i kroppen & huvudet och vill göra saker. Sen är det ofta jag blir väldigt euforisk av just Lorazepam vilket ingen annan benzo jag någonsin testat gjort, vilket är ett stort +.
Citera
2023-05-30, 04:41
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xanyo
Samma här faktiskt, blir inte trött alls blir väldigt skön i kroppen & huvudet och vill göra saker. Sen är det ofta jag blir väldigt euforisk av just Lorazepam vilket ingen annan benzo jag någonsin testat gjort, vilket är ett stort +.

Jag som ätit alla Bensopreparat som har gått att få utskrivet de senaste 10 åren regelbundet har nu alla utom Alpra och Klona på recept. Och Loran håller jag med om är den som gett mig mest eufori genom åren om man bortser från RC preparat. Även om jag ätit Benso såpass länge och så regelbundet så räcker 2mg för att få en skön känsla i kroppen samt en skön eufori, och jag upplever även att effekten av Loran sitter i rätt länge gämfört med dom andra jag har. Sen Midazolam som jag också har på recept i form av sprutor med flytande lösning som man ska spruta in mellan kinden och tandköttet ger också en stark eufori men effekten varar bara typ 30min. Och dessa har jag då jag har en väldigt ovanlig och allvarlig form av Epilepsi så det är inget jag tar regelbundet. Visst jag kan också erkänna att även Diazepam ger en viss typ av eufori om man tar runt 10 - 15mg+ men den är betydligt svagare än den man får av både Loran och Midan.
Oxazepam som jag också får utskrivet känner jag nästan ingen eufori av alls utan blir mest seg i lite högre doser.
/Mvh
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2023-05-30 kl. 04:47.
Citera
2023-06-16, 23:56
Medlem
Tog 2 mg Xanax , 2,5 m lorazepam plus 7.5 imovane sov som gris… Oxascand samt Xanax lägger ett lock på hjärnan dock sippar de ut lite ångest/tankar/oro men lorazepam mer lugnande/bryr dig inte samt sövande effekt
Citera
2023-07-13, 20:08
Medlem
Ni som har recept på Lorazepam, kan ni hämta ut hur många ni vill eller är det någon gräns?
Har precis fått dessa utskrivet men bara 20 piller och vet inte vad som händer när de är slut
Citera
2023-07-13, 21:18
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boetsman
Ni som har recept på Lorazepam, kan ni hämta ut hur många ni vill eller är det någon gräns?
Har precis fått dessa utskrivet men bara 20 piller och vet inte vad som händer när de är slut

Har du endast fått 20st utskrivet är det förmodligen ett engångsuttag, när läkemedlet tagit slut får du förnya ditt recept. Inte ovanligt att ansvarig läkare lägger till en notering att den mängd du fått förskriven bör räcka till xx.

Är det inte ett engångsuttag står det vilken återstående mängd du har kvar av ditt förskrivna läkemedel samt när nästa uttag kan göras.
Citera
2023-07-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Har du endast fått 20st utskrivet är det förmodligen ett engångsuttag, när läkemedlet tagit slut får du förnya ditt recept. Inte ovanligt att ansvarig läkare lägger till en notering att den mängd du fått förskriven bör räcka till xx.

Är det inte ett engångsuttag står det vilken återstående mängd du har kvar av ditt förskrivna läkemedel samt när nästa uttag kan göras.

OK! Tack så mycket
Citera
2023-07-16, 06:38
Medlem
Som så många andra skriver så är detta verkligen en lite annorlunda benso. Jag gillar den, men jag blir lite väl "död" inombords av den haha. Får inte samma eufori som på Xanax.

Men den är bra muskelavslappnande och sitter i länge, smälter snabbt under tungan (minns ej brand men det är europeisk pharmacy).

5mg med 80mg oxy (har rätt bra benso tolerans) och tog en 80mg igår fast utspritt över dagen istället för allt på en gång som nu. Kommer bli ett par mysiga timmar i soffan
Citera
2023-08-01, 18:40
Medlem
SpOeNdis avatar
Sist jag tog detta för ett års sedan så blev jag en zombie 5mg... Mindre kul

Idag tänkte jag ge dessa en ny chans! (5mg)
Tuggade dom å började slå på efter 20-30:min
Och till min förvåning fick jag ett helt annat rus! Driftig, "glad" 😁 go bodyload å gung. Krydda till det med lite gräs också 😜
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in