2023-07-15, 23:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Jag vill introducera en annan teori, inom sportskytte matas det konstant med säkerhetsinformation att det snarare känns mkt onaturligt att rikta ett vapen mot en annan människa.
Däremot bör S varit medveten att om hon tillgriper makens vapen och vänder de mot barnen är sannolikheten stor att han blir av med licenserna, dvs ett sätt att ’straffa’ honom så mkt som möjligt.
Om det har handlat om att straffa karslsloksjäveln så mycket det bara gick snarare än att ta sig själv och barnen ut ur en tillvaro som kändes omöjlig att existera i, är det mycket tänkbart.
Citera
2023-07-15, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles1.
Man kan tävla med klubbens vapen om man är medlem och betrodd, även om man inte har vapenlicens.
Gissar att huruvida hon hade licens inte var något som hon inte upplevde ha någon relevans med tanke på vad hon hade i åtanke och hon ändå inte skulle vara kvar och behöva stå inför skranket på grund av det.
Citera
2023-07-15, 23:41
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Då skulle det yngsta barnet ha varit minst 18 månader nu. Om det är korrekt, tror jag att vi kan avskriva postpartumpsykos som orsak - det har gått för lång tid.

Jag skrev tidigare i tråden hur bvc gjorde när jag fick barn. Någon månad efter födseln fick jag svara på frågor om min psykiska hälsa, sömn, mat, allmänna hälsan och mående, om jag haft eller har tankar på att skada mig själv eller andra, om jag känner eller känt frustration osv.. Vid barns 1,5 års vaccin fick jag svara på samma frågor för en utvärdering. Antar att dom jämför svaren. Så behöver inte vara försent vid 18 månader, speciellt om man har 2 barn tätt inpå varandra. Fick samma frågor med barn nr2 och det var 2 år efter första
Citera
2023-07-15, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WallabeJoy
Finns det någon bekräftelse på att det är kvinnan som dödat barnen?

Tycker det finns väldigt lite fakta. Det som skrivs här är ju sånt man kan hitta i media.
Inga bekräftade uppgifter egentligen mera än att det är en närstående till barnen. Vissa har frågat om det kan vara mormor. Men länken jag la ut som ska föreställa sofi ser inte ut som en mormor så troligtvis drar jag slutsatsen att det är mamman.
Citera
2023-07-15, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Så är det absolut. Jag tror heller inte det finns någon som helst anledning att anta att hon var människohatare.

Men fullt fungerande? Det tror jag kanske inte, givet att hon dödar sina två barn. Att hon inte finns på sociala medier, kan tänkas vara relaterat till det.

Kära nån hur världen har blivit, man misstänks alltså numera för att vara psykiskt sjuk för att man inte har sociala medier. Skulle snarare säga att det är sunt att ta bort sina sociala medier och lägga tiden på vettigare saker.
Citera
2023-07-15, 23:53
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hon har helt enkelt varit väldigt instabil i psyket. Påminner mig om psykmamman i hässleholm elr ängelholm som kastade sina två barn och sig själv framför tåget för att hon hade dålig relation till barnens pappa och detta var hämnden. Om hon skulle dö och inte få se barnen så skulle barnen dö så han inte får se barnen 🤦🏽‍♀️ någon borde straffritt fått skjuta henne i skallen för många år sedan så dessa barn inte hade fått lida. Vill inte veta skräcken det andra barnet fått uppleva genom att se sitt syskon bli mördad och pistolskottet. Att mamman inte ens "ångrade sig" efter första mordet utan fullföljde dubbelmord och självmord är för mig sinnes.

Den kvinnan på spåret var förföljd av sitt ex, fanns anmälningar om våld mot henne OCH barnen, bodde på skyddat boende men blev ändå hittad. Så hon tog nog inte den ”lätta” vägen eller ”hämnd” som du verkar tro utan att veta. Hon fann nog ingen annan utväg till slut när oavsett vad hon eller lagen gjorde så kom exet åt dom ändå!
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Gissar att huruvida hon hade licens inte var något som hon inte upplevde ha någon relevans med tanke på vad hon hade i åtanke och hon ändå inte skulle vara kvar och behöva stå inför skranket på grund av det.
Det var nog i det stora hela en bagatell för henne.
Citera
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Nej men har man inte haft någon partner av samma kön innan, så menar jag att de sedan valde att bli det, valde en av samma kön efter henne. Kanske avskräckt av de kvinnliga efter henne? Vad vet jag... 😳

Hur trång är du i skallen? Du vet inte hur många killar han haft innan och man kan vara bisexuell. Måste inte vara homo.
Citera
2023-07-15, 23:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Kära nån hur världen har blivit, man misstänks alltså numera för att vara psykiskt sjuk för att man inte har sociala medier. Skulle snarare säga att det är sunt att ta bort sina sociala medier och lägga tiden på vettigare saker.

Jag misstänker psykiskt ohälsa, på grund av att hon av allt att döma haft ihjäl sina barn.

Sedan om hon saknade vänner, inte fanns på sociala medier, om också det var ett symtom på psykisk ohälsa, låter jag vara osagt. Men jag är öppen för det.

Hittills har det inte framkommit något som tyder på att hon spenderade tiden på vettigare saker. Vad jag vet (inte läst alla inlägg) tycks det inte finnas någon alls som kände henne - det är lite anmärkningsvärt.
Citera
2023-07-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Hon ser ju fruktansvärt grym och opålitlig ut.

Det syns att hon är psyksjuk. Sen lägg till yrket. Jag spyr.
Citera
2023-07-16, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Den kvinnan på spåret var förföljd av sitt ex, fanns anmälningar om våld mot henne OCH barnen, bodde på skyddat boende men blev ändå hittad. Så hon tog nog inte den ”lätta” vägen eller ”hämnd” som du verkar tro utan att veta. Hon fann nog ingen annan utväg till slut när oavsett vad hon eller lagen gjorde så kom exet åt dom ändå!

Kom inte på såna skit ursäkter om att hon var utsatt från sitt ex. Vad har hennes barn gjort för att förtjäna skott ? Det enda ursäkter kvinnor kommer med att att de var utsatta från sina ex . Men var inte utsatt av sina barn för att de ska bli mördad . Dagens kvinnor e fan med sjuka i huvudet. Allt de kan skylla på e mannen . Dra åt helvete . Vad har de stakars barn gjort . Jävlas psykopat . Hon förtjänar inte ens att bli begravd. Kasta henne till grisar
Citera
2023-07-16, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag misstänker psykiskt ohälsa, på grund av att hon av allt att döma haft ihjäl sina barn.

Sedan om hon saknade vänner, inte fanns på sociala medier, om också det var ett symtom på psykisk ohälsa, låter jag vara osagt. Men jag är öppen för det.

Hittills har det inte framkommit något som tyder på att hon spenderade tiden på vettigare saker. Vad jag vet (inte läst alla inlägg) tycks det inte finnas någon alls som kände henne - det är lite anmärkningsvärt.

Det har väl inte framkommit någonting om henne som person? Man kan vara social utan sociala medier vettu. Skulle nog mer kalla det osociala medier, många som hänger osunt mycket där. Handlar mer om att visa upp sig själv än att vara social.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in