2023-07-15, 23:13
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbjornen.
Sägs vara född 2020 och 2021.
Då skulle det yngsta barnet ha varit minst 18 månader nu. Om det är korrekt, tror jag att vi kan avskriva postpartumpsykos som orsak - det har gått för lång tid.
Citera
2023-07-15, 23:14
Medlem
Jag har läst HELA TRÅDEN och blir beklämd av ALLA "spånerier" som nämns! DET ÄR BEKÄMMANDE det som hänt, oavsett varför så MÅSTE det ligga något djävulistiskt bakom! Jag är mamma och farmor och kan för min dag INTE förstå hur man kan göra något liknande 😰 kvinnan måste varit MER ÄN DESPERAT!

My opinion, you will have yours
Citera
Medlem
Brunbjornen.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZtarZcream
Har vi kommit fram till hur gamla barnen var? Detta är otroligt tragiskt!

Sägs vara födda 2020 och 2021.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oledolyckan111
https://imgur.com/a/SrNOiO9

Förklarar varför han önskade få delbetalningen i hennes namn
Är det 2022 Taxeringskalender?
Citera
2023-07-15, 23:15
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast å andra sidan kanske man inte ska dra för stora slutsatser av ett enda tävlingsresultat. Det säger trots allt inte så mycket om hur länge och mycket personerna i fråga har skjutit och heller inget om huruvida de har egen licens eller inte. Allt det säger är väl egentligen att båda har sysslat med skytte i någon omfattning.
Kan förstås handla om dåliga tävlingsnerver, men normalt sett brukar man ha en bit kvar om man skjuter ~35p i medel.
Men förutsatt det är rätt person förklarar det ju isåfall hur hon kunde hantera vapnet i fråga.
Citera
2023-07-15, 23:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Kan förstås handla om dåliga tävlingsnerver, men normalt sett brukar man ha en bit kvar om man skjuter ~35p i medel.
Men förutsatt det är rätt person förklarar det ju isåfall hur hon kunde hantera vapnet i fråga.

Okej, ja det är mycket möjligt att du har helt rätt. Jag har dålig koll på vilka resultat skyttar brukar få när de väl kommit så långt att de även kan ha egen licens.

För övrigt är det nog sannolikt att det är rätt person. Efternamnet är trots allt det kvinnan hade innan hon träffade sin man och hon är född med förnamnet Sofia, inte Sofi som hon hette fram till att detta hände.
Citera
2023-07-15, 23:18
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Är vi sökra på att det är rätt individ? Ligger ju nära till hands nen olika stavning.
Du menar skillnaden Sofi/Sofia? Det är välbelagt i tråden att hon hade hetat Sofia som ogift, men hette Sofi när hon bar sin makes efternamn.
Citera
2023-07-15, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Man väljer inte att bli homosexuell.
Nej men har man inte haft någon partner av samma kön innan, så menar jag att de sedan valde att bli det, valde en av samma kön efter henne. Kanske avskräckt av de kvinnliga efter henne? Vad vet jag... 😳
Citera
2023-07-15, 23:23
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
” Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständighet som gör det extremt grovt, fortätter han.”

Vad kan det innebära att det anses som extremt grovt? Flera skott i huvudet på nära håll för de stackars barnen? Herrejösses, vilken sjuk mamma som gör något sånt!

Att de är avrättade helt enkelt tror jag. Hon har skjutit barnen i huvudet tror jag och sen sig själv. Man måste vara riktigt psykotisk om man fullföljer det där där efter ha skjutit första barnet.
Man undrar ju om barnen var vakna eller om hon frågat dem först.

Hur fan kan man mörda sina två små barn på ett och två år. Skjut dig själv om du anser det är en lösning men att döda två barn fy fan. Vidrigt!
Citera
2023-07-15, 23:24
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du menar skillnaden Sofi/Sofia? Det är välbelagt i tråden att hon hade hetat Sofia som ogift, men hette Sofi när hon bar sin makes efternamn.
Aha den biten har jag mussat, då är det högst sannilikt rätt person
Citera
Medlem
Brunbjornen.s avatar
Citat:
Då skulle det yngsta barnet ha varit minst 18 månader nu. Om det är korrekt, tror jag att vi kan avskriva postpartumpsykos som orsak - det har gått för lång tid.

18 månader är inte försent för förlossningspsykos. Dock ovanligare ju längre tiden går. Men hon lär ha haft bipolär eller kanske schizofreni sjukdom för att kvalificeras in där. Drabbas man av postpartumpsykos dödar 4 % sitt barn och 5 % begår självmord. Men som sagt vi vet ju inte ens om det är SJ. Men mycket tyder ju på det. Så tragiskt!
Citera
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att det inte räcker med att veta var maken har nyckeln till vapenskåpet för att använda något av hans vapen, man måste också känna sig tillräckligt bekväm med att använda det. Vapen är ju farliga grejer, ju! Men just S*fi hade egen vapenerfarenhet - hon hade tävlat i precisionsskytte. Då blir nog tröskeln för att använda mannens vapen betydligt lägre.

Jag håller absolut med om att tröskeln nog är lägre ju mer vana man har. Har själv aldrig känt något behov av att använda hans vapen men skulle det komma till kritan att jag skulle försvara mina barn tex så skulle jag nog veta hur jag skulle gå tillväga ändå men det är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in