2023-07-15, 21:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Ja men frågan var ju KVINNOR i Sverige som skjutit sina barn!
Kvinnor har väl sällan skjutvapen. Men här fanns det ett som hon hade tillgång till.
Inte värre metod än att strypa eller dränka eller som Dalaröpappan gjorde, eldade upp sina barn.
Citera
2023-07-15, 21:11
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Frågan är om detta innebär att Y-namnet Jimmy kommer att kunna fortsätta med sitt halvkriminella leverne och allt fokus kommer att läggas på Sofis mentala ohälsa.

Skinnsberg är ju väldigt litet så ”alla” där lär ju veta vad Jimmy har pysslat med. Nu väntar man bara att de skall komma till tråden med en rapport.

Vad är det för "halvkriminellt leverne" pappan har sysslat med?
Citera
2023-07-15, 21:14
Medlem
https://imgur.com/a/SrNOiO9

Förklarar varför han önskade få delbetalningen i hennes namn
Citera
2023-07-15, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Heter inte hennes man Martin?

Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Varför bytte Sofi namn?
Ok att man byter efternamn om man gifter eller skiljer sig, men att ändra förnamnet också (och då bara lite grann från Sofia till Sofi) är väl inte så vanligt, eller?

Har vi fått bekräftat att det var Sofi i bilen?
Eller är vi fortfarande inne på att det kan vara mormor?
Eller farmor för den delen kanske..?

Vart kommer bilden på Sofi ifrån?
Någon som kan länka själva sidan den finns på?

Vet att det är en efterhandskonstruktion, men "hon ser inte snäll ut" och kan verkligen se denna kvinna framför min inre syn, skjuta ihjäl sina egna barn.
Citera
2023-07-15, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Då hon inte var livcensinnehavaren borde hon inte haft tillgång till vapnen, licensinnehavaren har brustit i sin förvaring

Att vi vet att familjefadern har licens på två enhandsvapen säger inte mycket om huruvida frun i huset har egna licenser eller ej.

Vi vet inte alls om morden begåtts med någon av de två vapen som vi sett kvitto på eller om det skett med något annat vapen.

Ser nu att det finns uppgifter i media om att vapnet tillhör anhörig/fadern.
Senast redigerad av KHR 2023-07-15 kl. 21:23. Anledning: Ny information
Citera
2023-07-15, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastelcloud
Aftonbladet skriver ”mordvapnet” och utredningen ska vara mord.
Men är det är så självklart som det verkar pratas om i tråden med självmord+2, utreder man det då?
Nämner man vapnet som mordvapen om det handlar om utvidgat självmord? (Som tydligen inte är en grej?)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgJGPg/misstankt-mordvapen-hittades-i-bilen
Citat:
”Extremt grovt”
Kort därefter öppnade polisen en utredning om mord. Man misstänker nu att kvinnan har skjutit ihjäl barnen.
– Jag har jobbat som åklagare med grova brott länge och jag har aldrig varit med om något liknande. De är så väldigt unga offren. Det gör det här fallet extremt ovanligt, säger säger Carl-Johan Norström.
Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständighet som gör det extremt grovt, fortätter han.

Eftersom det står att mamman skjutit ihjäl barnen men hur hon tagit livet av sig nämns inte?

Vad kan de andra omständigheterna vara?

Var läser du att MAMMAN skjutit ihjäl barnen.
Kvinnan tycker jag det står ??
Citera
2023-07-15, 21:20
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaps
Bra att veta för alla som inte vet det!
Grymt för pappan allting........ han blir väl ansvarig på den punkten då?
Ja det kan bli återkallande av licenser vilket jag misstänker S visste
Citera
2023-07-15, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jan.Itor
Ja, makar som båda innehar vapenlicens och är sammanboende skall inte ha tillgång till varandras vapen. Man får ha två skåp.

Ja det framgår i tråden att vapen tillhör sambo/make, mkt tråkigt och jag kan inte undgå att tänka att detta var S sätt att straffa honom lite exytra på.

Så fruktansvärt! Vi har lantställe här i Skinnskatteberg så det känns riktigt olustigt.
Citera
2023-07-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Kvinnor har väl sällan skjutvapen. Men här fanns det ett som hon hade tillgång till.
Inte värre metod än att strypa eller dränka eller som Dalaröpappan gjorde, eldade upp sina barn.

Men herregud jag har aldrig sagt att det skulle vara värre än något annat tillvägagångssätt. Bara att det är extremt ovanligt, ingen åsikt bara fakta. Finns nog ganska många kvinnor som har tillgång till vapen också i samhällen där jakt är vanligt. Jag har tex inte själv licens men vet definitivt var min man har nyckeln till vapenskåpet och jag känner många kvinnor som själva har licens.
Citera
2023-07-15, 21:23
Medlem
Jodasaatt70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buschebba
TV4 nyheterna beskriver kvinnan och barnen i bilen som närstående. Skvallrar lite om att det inte är mamman som sitter i bilen?
Det står även att kvinnan är äldre..hm…
Är det farmor el mormor?!?!
Citera
2023-07-15, 21:23
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Var läser du att MAMMAN skjutit ihjäl barnen.
Kvinnan tycker jag det står ??
Det kanske var Gammelmormor som gjorde det ,

Lär dig läsa mellan raderna
Citera
2023-07-15, 21:26
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Tar man livet av sina barn på grund av otrohet är det definitivt inte otroheten som är orsaken eller
problemet utan snarare svår underliggande psykisk ohälsa. Kvinnan kunde begått dådet, eller något annat vidrigt, av vilken utlösande orsak som helst.

Hon kanske blev inspirerad av kvinnan som slängde sitt barn över färjan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in